Ile tracą na wartości samochody marki Dacia? Wiele zależy od wersji napędowej. Utrata wartości jest szczególnie niska w przypadku modeli z instalacją LPG. Czemu? Bowiem koszty TCO są w ich przypadku najniższe.
Wartość rezydualna (RV) to kluczowy wskaźnik opłacalności inwestycji w pojazd, nie tylko w kontekście leasingu czy najmu, ale także dla klientów indywidualnych. Coraz więcej osób zdaje sobie sprawę, że spadek wartości samochodu ma istotny wpływ na ogólne koszty jego użytkowania (TCO) oraz umożliwia obniżenie rat leasingowych (lub za najem). Wysoka wartość rezydualna dodatkowo świadczy o wysokim stosunku jakości do ceny pojazdu, co z kolei buduje zaufanie do marki. To duże wyzwanie dla producentów, którzy starają się utrzymać tę wartość na jak najwyższym poziomie i zadowolić swoich klientów.
Ile traci na wartości Dacia?
W 2023 roku Dacia znalazła się wśród marek najlepiej utrzymujących swoją wartość. Ma na to wpływ kilka czynników. Aż 64% klientów Dacii w Polsce stanowią klienci indywidualni, w tym jednoosobowe działalności gospodarcze. Do tego Dacia nie oferuje rabatów na swoje samochody, oferta jest prosta, samochody mają gotowe pakiety wyposażenia, a wartość rezydualną podnosi tez np. fakt, że auto mogą mieć fabryczną instalację LPG. Do tego 2-letnie pakiety ochrony pogwarancyjnej, pakiety przeglądów, promocyjne ubezpieczenie oraz promocyjne finansowanie. Ta prostota i przejrzystość oferty ma wpływ na precyzyjniejsze wyliczenie wartości pojazdów.
Jak przekonuje Agnieszka Łyżwińska, Dyrektor Zarządzająca Dacia East, Dacia charakteryzuje się korzystną wartością rezydualną, dobrą relacją ceny do wartości, która jest średnio od 7-10 % powyżej średniej rynkowej. Jeśli dodać do tego fakt, że Polska jest krajem o największym procentowym wzroście wartości samochodów używanych w Europie, gdzie najlepiej utrzymują swoją wartość samochody z segmentów A i B,to okazuje się, że auta Dacii dobrze trzymają wartość. Przynajmniej w krótkim okresie czasu.
Dacia Duster – utrata wartości
Zobacz: Dacia osiągnęła świetne wyniki sprzedażowe w Polsce!
Dodaj komentarz