REKLAMA

Stellantis osiągnął wysokie wzrosty sprzedaży w Polsce w 2023 roku

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 17 kwietnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Wyniki sprzedaży aut z grupy Stellantis w Polsce w pierwszych kwartale 2023 roku, są zdaniem jej przedstawicieli bardzo dobre. Oto dane jakie przedstawił Stellantis w kontekście sprzedaży poszczególnych marek w naszym kraju.

Stellantis, będący właścicielem takich marek jak Fiat, Abarth i Citroën, odnotował w Polsce dobre wyniki sprzedażowe w pierwszym kwartale 2023 roku. W porównaniu z rokiem poprzednim, sprzedaż w segmentach samochodów osobowych i użytkowych wzrosła o 21%, co wyniosło łącznie 15 731 samochodów. Udział Stellantis na polskim rynku zwiększył się o 0,29% do poziomu 11,33%. W marcu 2023 roku, sprzedaż sięgnęła 6 882 samochodów, co stanowi wzrost o 40% w porównaniu z rokiem poprzednim, przy czym udział rynkowy wzrósł o 1,69 p.p. do poziomu 12,44%.

Stellantis uzyskał dobre wyniki sprzedaży w Polsce w 2023 roku

Wyniki, które zaprezentowała grupa wyglądają na dobre, ale zdaniem wielu dilerów marki, mogłyby być zdecydowanie lepsze. Nie zrozumiałą dla nich polityka dotycząca wersji silnikowych wielu modeli sprawia, że klienci decydują się na auta innych marek. Mowa jest przede wszystkim wycofaniu silników diesla z serii 2.0 BlueHDi z wielu modeli klasy średniej i wyższej, oraz zastąpieniu jednostek spalinowych elektrycznymi w modelach użytkowych. Konkurencja nadal oferuje stare i sprawdzone silniki Diesla w tym segmentach, co przekłada się na wyższe wyniki sprzedażowe. Stellantis jednak mimo tego uważa osiągnięte wyniki za bardzo dobre.

Największy wzrost sprzedaży zanotowała marka Fiat, która zwiększyła łączną sprzedaż o 74% i osiągnęła 2,99% udziału w rynku. W segmencie samochodów osobowych, Fiat odnotował wzrost sprzedaży o ponad 100%, a najpopularniejszym modelem była Fiat 500. Marki Abarth i Citroën również odnotowały bardzo dobre wyniki sprzedażowe, z Abarthem rosnącym o 185% a Citroën o 29%. Najpopularniejszymi modelami marki Citroën były C3, C5 Aircross i Berlingo, a w segmencie samochodów dostawczych najczęściej wybierany był Citroën Jumper. Dyrektor generalny Stellantis w Polsce, Roberto Matteucci, wyraził zadowolenie z wyników, podkreślając znaczenie zaangażowania całego zespołu i sieci dealerskiej.

Zobacz: Alfa Romeo notuje duże wzrosty sprzedaży w Europie i na świecie!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności