REKLAMA

Tworzywa sztuczne zastąpią naturalne materiały w autach Volvo?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 16 października 2021
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Dlaczego Volvo rezygnuje ze skóry naturalnej? Firma wyniki swoich badań, z których wynika, że 2/3 konsumentów uważa politykę środowiskową marki za kluczowy czynnik przy zakupie produktów luksusowych. Ten sam odsetek nabywców chciałby widzieć etykietę informującą o neutralności węglowej na produktach by wiedzieć, jaki wpływ na środowisko mają określone materiały i produkty. Na tym volvo chce budować swój marketing i zarabiać.

Kilka tygodni temu Volvo poinformowało, że rezygnuje ze stosowania w swoich samochodach naturalnych skór na rzecz sztucznych tworzyw (póki co tylko w tych elektrycznych). Dla wielu osób, ceniących tylko naturalne materiały (często ze względów zdrowotnych, a nie tylko jakościowych) było to ogromne rozczarowanie. Trzeba jednak dodać, że Volvo chce stosować materiały ze źródeł biologicznych (choć póki co mało mówi o konkretach). Nie da się jednak ukryć, że Szwedzi świetnie „czytają” rynek. Volvo dostrzegło duży biznes w tym, by zarabiać na modnych obecnie produktach o niskim śladzie CO2. Co prawda wiele osób ma wątpliwości co do rzetelności w określaniu tej emisji CO2 przy produkcji danego produktu, ale jak pokazują badania zlecone na rzecz Volvo, marketing już działa.

Tworzywa sztuczne lepsze niż naturalne?

Takie i inne wnioski płyną z nowego raportu The Rise of Conscious Design, opublikowanym przez Volvo Cars we współpracy z czołową firmą zajmującą się prognozowaniem trendów The Future Laboratory. Publikacja raportu zbiega się z ogłoszeniem przez Volvo Cars, że wszystkie jego nowe, w pełni elektryczne modele będą całkowicie pozbawione tapicerek i innych elementów wytwarzanych ze skóry. Nowo wprowadzony C40 Recharge to pierwszy model stworzony w ramach tych założeń.

Zobacz: Test Volvo S60 T8 Polestar Engineered

Raport opiera się na bogactwie istniejących badań, a także nowych wywiadach i spostrzeżeniach liderów z różnych branż, takich jak Claire Bergkamp, ​​dyrektor operacyjny The Textile Exchange, która kiedyś zajmowała się innowacjami i zrównoważonym rozwojem w firmie Stella McCartney; Wen Zhou, dyrektor generalny 3.1 Phillip Lim; dr Leonardi Bonnani, założyciel i dyrektor generalny Sourcemap; i Xu Gang, współzałożyciel Bentu Design.

Materiały sztuczne i pochodzenia biologicznego

Wnioski i spostrzeżenia zawarte w raporcie pod wieloma względami odzwierciedlają własną wizję Volvo Cars dotyczącą przyszłości materiałów. W nadchodzących latach Volvo Cars wprowadzi na rynek zupełnie nową rodzinę samochodów w pełni elektrycznych, a do 2030 r. zamierza oferować wyłącznie samochody w pełni elektryczne – wszystkie bez tapicerek skórzanych pochodzenia zwierzęcego.

Zobacz: Test Volvo S60 T6 AWD

Do tego Volvo chce wdrożyć życie recykling materiałów w swoich autach.  Jak podkreślają jego przedstawiciele materiały, z których produkowane są szwedzkie auta nie muszą pozostawać częściami tych samych aut na zawsze. Można je przetworzyć w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym. Volvo Cars dąży do tego, aby 25% materiałów w jej samochodach składało się z materiałów pochodzących z recyklingu i materiałów pochodzenia biologicznego. Do 2040 r. firma ma ambicję, by prowadzić działalność w pełni o obiegu zamkniętym.

Zobacz: Chiptuning a trwałość koła dwumasowego – o ile można podnieść moc silnika?

Przykładem nowych produktów ma być Nordico, nowy materiał do wnętrz stworzony przez Volvo Cars, będzie składał się z tekstyliów wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu, takich jak butelki PET, materiał z biomasy pozyskiwanej z lasów w Szwecji i Finlandii oraz korki z recyklingu z przemysłu winiarskiego – ustanawiając nowy standard dla wysokiej jakości wystroju wnętrz. Materiał ten zadebiutuje w nowej generacji modeli Volvo. Do tego mają pojawić się też mieszanki wełny od dostawców posiadających certyfikaty odpowiedzialnego pozyskiwania wełny. Ile będzie jednak tej naturalności w całym produkcie i w stosunku do tworzyw sztucznych? Zobaczymy.

Zobacz: Twoje Volvo może nie dojechać do celu! Rusza akcja naprawcza!

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
MuchaDerek Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Derek
Gość
Derek

ciekawe dla czego Volvo nie informuje swoich klientów (oraz inne marki) o tym że nowe samochody emitują z elementów z tworzyw sztucznych bardzo szkodliwe i rakotwórcze substancje. Badania wykazują że najgorzej jest we włoskich autach później Korea i grupa VW nawet do 2,5 roku kierujący i pasażerowie poddawani są działaniu czynników szkodzących ich zdrowiu. Stosowanie dodatkowo materiałów niby ekologicznych nabija jedynie kabzę producentom. Użytkownik to tylko dojna krowa.

Mucha
Gość
Mucha

Volvo to zarabia na strachu. Ciągle grozi śmiercią jeśli jedzie się innm autem niż ich. Bo tylko ich najlepsze. A teraz grozi nam klimatem itd. Zwykli oszuści. W życiu bym nie kupił od nich auta

Aktualności