Nowy Bentley Continental GT Speed ma turbodoładowany silnik W12, potężną moc i kilka zupełnie nowych rozwiązań. Wśród nich znalazła się m.in. szpera eLSD czy skrętne tylne koła. To najbardziej sportowa wersja Speed z pośród wszystkich jakie dotąd stworzono.
Pierwsza generacja Continental GT Speed pojawiła się na rynku w 2007 roku. Najnowsza odsłona samochodu stanowi kontynuację tworzenia luksusowych, niezwykle komfortowych, ale i bardzo szybkich modeli typu Gran Touring. Nowy Bentley Continental GT Speed ma nie tylko mocniejszy silnik, ale i kilka innowacji, które mają mu nadać bardziej sportowy styl i charakter prowadzenia.
Bentley Continental GT Speed – silnik W12 TSI i szpera eLSD
Bentley Continental GT Speed ma być niedostępny dla zwykłych śmiertelników nie tylko za sprawą ceny i wyjątkowego wyposażenia, ale i prędkości. Prawdziwym faux pas byłoby, gdyby jakiś Golf czy Octavia mogła jechać nie tyle szybciej, co nawet równo z nim. Dlatego koncern nie zdecydował się na żadne ograniczniki prędkości i dodatkowo wzmocnił jego motor. Pod maską Bentleya pracuje silnik 6.0 W12 TSI, który generuje moc 659 KM i 900 Nm momentu obrotowego. A to oznacza o 4% wyższą moc względem modelu W12. Prędkość maksymalna nowego Bentley Continental GT Speed to natomiast imponujące 335 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h trwa w 3,6 sekundy. Dlaczego to imponujące? Bo auto swoje waży. Na poprawę osiągów miała wpływ dwusprzęgłowa skrzynia biegów, która jest dwa razy szybsza w trybie SPORT względem standardowego modelu W12, co w połączeniu ze sportowym wydechem zapewnia wrażenia dźwiękowe podczas uruchamiania silnika i redukcji. Ale to nie koniec.
Zobacz: Sprzedaż samochodów marki McLaren spadła o prawie 70 procent!
Bentley Continental GT Speed jest pierwszym modelem w historii marki, w którym zastosowany został elektronicznie sterowany, tylny mechanizm różnicowy (eLSD). Dostrojono go do systemu kontroli trakcji i aktywnymi trybami jazdy, dzięki czemu uzyskano zwiększoną stabilność w zakrętach i lepszą przyczepność w niekorzystnych warunkach drogowych.
Bentley Continental GT Speed – skrętna tylna oś
Nowością, która ma podkreślić sportową naturę modelu Continental GT Speed jest też zupełnie nowy system sterowania tylną skrętną osią. Poprawione właściwości jezdne można podobno zaobserwować już w trybach BENTLEY oraz COMFORT, jednak najbardziej transparentną różnicę zapewnia tryb SPORT. Po jego wyborze układ kierowniczy, system Bentley Dynamic Ride oraz eLSD pracują razem, zapewniając kierowcy nowy poziom wrażeń z jazdy.
Przy niskich prędkościach tylne koła GT Speed są kierowane w przeciwnym kierunku do przednich, zwiększając zwrotność auta. Układ kierowniczy reaguje szybciej, co pomaga kierowcy poczuć jeszcze większą pewność prowadzenia. Z kolei przy dużych prędkościach tylne koła skręcają w tym samym kierunku co koła przednie w celu poprawienia stabilności jazdy. System ten wcześniej wykorzystany był w modelu Flying Spur, a na potrzeby modelu GT Speed został zmodyfikowany. Warto przy tym dodać, że aktywny napęd na wszystkie koła, kontrola trakcji i rozdział momentu obrotowego zostały skalibrowane we wszystkich trybach, powodując zauważalną zmianę w zachowaniu modelu Speed względem standardowego Continentala GT.
Bentley Continental GT Speed – komfort i bezpieczeństwo
W modelu przewidziano dodatkowe rozwiązania, które gwarantują kontrolę nadwozia i wysoki komfort jazdy. To zasługa między innymi trójkomorowego aktywnego zawieszenia pneumatycznego z adaptacyjnymi tłumieniem nierówności, który został połączony z Bentley Dynamic Ride, czyli aktywnym systemem kontroli przechyłu nadwozia 48V. Ten innowacyjny system, zaprezentowany w modelu Bentayga i Continental GT, przeciwdziała przechyłom nadwozia, używając do tego silników elektrycznych w każdym stabilizatorze poprzecznym. W najmocniejszym ustawieniu silniki mogą dostarczyć 1300 Nm w 0,3 sekundy, aby utrzymać nadwozie w poziomie.
Klienci zainteresowani najwyższymi właściwościami jezdnymi mogą zamówić model GT Speed z ceramicznym układem hamulcowym, który zapewnia pewniejsze hamowanie i wyższą odpornością tarcz na odkształcanie. Materiał węglowo-ceramiczny pozwala obniżyć wagę auta o 33 kg względem standardowego, a dodatkowo wytwarza wyjątkowo niski poziom pyłu hamulcowego.
Czy nowy model poprawi sprzedaż Bentleya, która w Europie mocno spadła m.in. przez panikę wywołaną koronawirusem? Zobaczymy!
Zobacz: Bentley zanotował wzrost sprzedaży w 2020 roku, ale poza Europą!
Powiązane artykuły:
- Bentley zanotował wzrost sprzedaży w 2020 roku, ale poza Europą!
- Najlżejszy i najwyżej kręcący się silnik wolnossący V12 na świecie!
- Sprzedaż samochodów marki McLaren spadła o prawie 70 procent!
- Duży spadek sprzedaży nowych aut w Polsce! Winny lockdown!
- Ogromny wzrost sprzedaży sportowych coupe w Polsce!
Dodaj komentarz