Wyniki sprzedaży aut marki Bentley w Polsce i na świecie pokazują, że mimo trwającego kryzysu gospodarczego, bogaci dalej mają się świetnie. Co ciekawe, nawet w naszym kraju odnotowano wzrost sprzedaży Bentleyów, chociaż w Europie marka zanotowała ogromny spadek zainteresowania.
Bentley ma się świetnie. Tak przynajmniej sugerują wyniki sprzedażowe niemiecko-brytyjskiej marki. Mimo kryzysu gospodarczego, do jakiego doprowadziły rządy na całym świecie poprzez zamknięcie gospodarek, Bentley sprzedał więcej aut niż w 2019 roku. O całe 2 procent. Biorąc pod uwagę bardzo wysokie ceny transakcyjne tych luksusowych samochodów, to spory sukces. Jeszcze ciekawsze jest to, że wynik ten, pozwolił mu uzyskać najwyższy poziom sprzedaży w swojej 101-letniej historii. Mimo wszystko trudno nie dostrzec, bardzo dużego spadku zainteresowania tą marką w Europie.
Najlepiej sprzedające się Bentleye
W ubiegłym roku Bentley cieszył się największą popularnością u amerykańskich klientów, którzy zamówili 3 035 samochodów, co przekłada się na 4% wzrostu w skali rocznej (2019 r: 2913 egz.). Najbardziej imponujący wzrost, bo aż 48% marka odnotowała na rynku chińskim, sprzedając 2880 pojazdów.
Tym samym Chiny uplasowały się na drugim miejscu zestawienia, zajętym rok wcześniej przez rynek europejski. Stary Kontynent zakończył 2020 rok ze spadkiem sprzedaży Bentleya o 18%, do poziomu 2193 egzemplarzy. Jednak w Polsce brytyjska marka utrzymała tendencję wzrostową, sprzedając niemal 60 egzemplarzy.
Rynek | 2020 (sprzedaż) | 2019 (sprzedaż) | 2020 (% całkowitej sprzedaży) |
Ameryki | 3035 (+ 4%) | 2 913 | 27% |
Chiny | 2880 (+ 48%) | 1 94 | 26% |
Europa | 2 193 (-18%) | 2 67 | 20% |
Azja i Pacyfik | 1 203 (+ 6%) | 1 139 | 11% |
Zjednoczone Królestwo | 1 160 (–22%) | 1 492 | 10% |
Bliski Wschód | 735 (-14%) | 852 | 6% |
Całkowity | 11 206 (+ 2%) | 11 006 | 100% |
Zobacz: Oto najczęściej poszukiwane używane auta w Polsce!
2020 roku najchętniej wybieranymi samochodami marki były dwie wersje Continental – GT oraz GT Convertible. Według danych, stanowiły one 39% całkowitej sprzedaży. Z kolei model Bentayga przełożył się na aż 37% procent sprzedawanych egzemplarzy, tym samym czynią luksusowy SUV najpopularniejszym modelem Bentleya.
Słabo jednak wypadła sprzedaż Bentleya w Europie. Firma zamknęła rok ze sprzedażą na poziomie 2193 samochodów, wobec liczby 2670 w 2019 roku. Ten aż 18% spadek sprzedaży w regionie ma zadaniem Bentelya przyczynę w opóźnionym wejściu na rynek zupełnie nowego modelu Bentaygi. Rynek macierzysty firmy Bentley w Wielkiej Brytanii także zanotował grosze wyniki, osiagając sprzedaż na poziomie 1160 samochodów. Stanowiło to spadek o aż 22% w porównaniu z rokiem poprzednim.
Zobacz: Sprzedaż sportowych Mercedesów z serii AMG w Polsce znowu wzrosła!
Dodaj komentarz