REKLAMA

Ford Focus RS TAXI czyli specjalna wersja dostępna w Norwegii!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 1 marca 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford Focus RS w roli TAXI? Jak najbardziej! Duża moc, napęd 4×4, a do tego 5-drzwiowe nadwozie czynią z tego auta idealną taksówkę. No może prawie idealną, bo koszty eksploatacji pewnie nie są niskie, a komfort jazdy po nierównościach nie każdemu przypadnie do gustu. Ale w Norwegii chętnych do jazdy taką taksówką nie brakuje! Zobaczcie najszybsze TAXI w Skandynawii (a może i na świecie)!

Wydawać by się mogło, że hot hatch to nie jest najlepszy typ samochodu jaki można wybrać do roli TAXI. Okazuje się jednak, że nawet stricte sportowy Ford Focus III RS może z powodzeniem „jeździć na taryfie”. Przekonuje o tym historia pewnego Norwega, Evalda Jåstada, który miał na tyle odwagi i samozaparcia, aby dostosować swojego RS-a do funkcji taksówki. Na dodatek, frajdą z jazdy obdarowuje nie tylko siebie i swoich klientów, ale także swojego synka.

Ford Focus RS przerobiony na TAXI

W trakcie roku szkolnego syn Evalda Jåstada, Martin, każdego dnia udaje się w podróż z tatą do miejscowego żłobka, który znajduje się w odległości 16 km od ich domu. Trasa przebiega przez malownicze obszary północnej Skandynawii, co dodatkowo potęguję frajdy z jazdy 350-konnym Focusem! To właśnie ten mały szkrab jest pierwszym klientem, od którego Evald przyjmuje codziennie zlecenie. Martin cieszy się jazdą sportowym Focusem RS nie mniej niż jego tata, przez całą drogę krzycząc do taty „Bånn gass! Bånn gass! – Więcej gazu! Więcej gazu!”

Stali klienci mają swoją własną nazwę dla tego samochodu. Nazywają go „Niebieską Błyskawicą”, a odwiedzający klify Trolltunga w norweskiej miejscowości Odda rozsławiają tę wyjątkową taksówkę w całym kraju i świecie. I nic w tym dziwnego, skoro ich taksówka przyspiesza 0-100 km/h w 4,7 sekundy, a 200 km/h osiąga po 20 sekundach. Co ciekawe, auto w zaledwie 18 miesięcy pokonało aż 127 tys. km! Jestem jednak przekonany, że oprócz mocy to TAXI wyróżnia się jeszcze jedną rzeczą – tym, że każdy pasażer chce siedzieć z przodu, na prawym fotelu! Więcej szczegółów na temat Ford Focusa RS przeczytacie w poniższym materiale:

Zobacz:Ford Focus RS III – osiągi, dane techniczne i cennik

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
trw Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
trw
Gość
trw

Ciekawe gdzie on w tej Norwegii poczuje osiągi podane w artykule. Z ich podejściem do przepisów i przy tamtejszych mandatach – wystarczy 50 KM, a 300 się marnuje.

Aktualności