Legendarny tor Nardo został odnowiony!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 30 lipca 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Tor Nardo służący m.in. do bicia  i sprawdzania  prędkości samochodów został odremontowany. Razem z nim odnowiono Centrum Techniczne Nardo. Oprócz prawie 13 kilometrowej pętli, na terenie obiektu znajduje się jeszcze 20 mniejszych torów służących testowaniu nowoczesnych systemów wspomagających jazdę.

Każdy automaniak zapewne kojarzy legendarny tor Nardo, na którym badano m.in. maksymalną prędkość 1001-konnego Bugatti Veyrona. Właśnie zakończyła się (z sukcesem) renowacja kultowego obiektu o długości 12,6 km i platformy do badania dynamiki samochodów w Centrum Technicznym Nardo w Apulii (Włochy). Oficjalna ceremonia otwarcia zmodernizowanych torów ośrodka testowego, od 2012 r. prowadzonego przez międzynarodowego dostawcę usług inżynierskich Porsche Engineering Group GmbH z siedzibą w Weissach (Niemcy), odbyła się kilka dni temu, w obecności władz lokalnych i regionalnych oraz przedstawicieli firmy.

Remont toru Nardo – koszty i czas

Jak podkreślają włodarze obiektu, tor Nardo był remontowany siedem miesięcy, a łączna wartość przeprowadzonych inwestycji wyniosła 35 mln euro. To element strategii rozwojowej ośrodka testowego – jej celem jest, by klienci Nardo zawsze mieli do dyspozycji idealne warunki do testowania pojazdów przyszłości. Oprócz skomplikowanego wyasfaltowania renomowanego toru kołowego, zdecydowano się zamontować innowacyjny system balustrad, opracowany przez Porsche Engineering specjalnie na potrzeby testowania pojazdów przy wysokiej prędkości. Prace obejmowały również całkowitą renowację platformy do badania dynamiki samochodów o powierzchni 106 tys. metrów kwadratowych.

Zobacz: RS Days czyli dni na torze dla kierowców i fanów Renault Sport!

Jak mówi mówi Malte Radmann, prezes zarządu Centrum Technicznego Nardò i dyrektor zarządzający Porsche Engineering.

Dzięki modernizacji torów w strategicznym rozwoju Centrum Technicznego Nardò nastąpił zdecydowany postępOśrodek ten od zawsze był jedyny w swoim rodzaju, a teraz bardziej niż kiedykolwiek stanowi podstawę strategii rozwoju Porsche i działań związanych z testowaniem pojazdów w całym przemyśle motoryzacyjnym

Ośrodek testowy w Nardo cały czas się rozwija, a zarządzający nim dyrektor Antonio Gratis, chce by jego klienci mogli rozwijać na torze mobilność jutra.  Już dziś na terenie ośrodka można testować aktualne i przyszłe trendy w rozwoju motoryzacji, np. szybkie ładowanie pojazdów elektrycznych, najnowsze systemy wspomagania kierowcy oraz usługi łączności i autonomicznej jazdy. Antonio Gratis dodaje, że

W przyszłości planowane są kolejne etapy rozbudowy i modernizacji (ośrodka). Ponadto w ramach dalszego rozwoju chcemy promować wzrost całego lokalnego ekosystemu.

Centrum Techniczne Nardò, z ponad 20 torami i obiektami zlokalizowanymi na powierzchni ponad 700 hektarów, wśród swoich klientów ma 90 firm motoryzacyjnych i zatrudnia obecnie ponad 150 osób. Ośrodek z okrągłym torem, zbudowany w 1975 r., oferuje szerokie możliwości testowania i przeprowadzania prób pojazdów w każdej fazie rozwoju. Unikatowa na całym świecie okrągła pętla toru wysokiej prędkości o długości 12,6 km powstała z myślą o usprawnieniu procesów badań i rozwoju, umożliwiając testowanie pojazdów w ekstremalnych warunkach.

Tor Nardo to kompleks aż 20 torów służących badaniu pojazdów!

W całej swojej historii w Centrum Techniczne Nardò było miejscem znaczących testów, a szereg z nich zakończył się ustanowieniem nowych rekordów. Od 2012 r. ośrodek testowy jest prowadzony przez Porsche Engineering Group GmbH, spółkę w 100% zależną firmy Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG ze Stuttgartu.

Zobacz: Tory wyścigowe w Polsce – lista świętych miejsc automaniaków!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności