Peugeot wprowadza nowy i-Cockpit czyli swój udoskonalony pomysł na kokpit samochodu, mający łączyć design z funkcjonalnością. Projekt ten jest tak niesamowity, że nawet w autach marek Premium nie doszukacie się tak ciekawych rozwiązań stylistycznych.
Peugeot wprowadza nową odsłonę swojego popularnego modelu 3008, skoncentrowaną na innowacyjnym podejściu do elektryfikacji samochodów. Marka jest zdecydowana podążać tą drogą, a jej najnowszy elektryczny SUV ma to podkreślać. Jak? Jedną z jego nowości będzie panoramiczny i-Cockpit czyli innowacyjna deska rozdzielcza z ogromnym ekranem pełniącym rolę wskaźników i systemu do obsługiwania poszczególnych funkcji auta. Nowy Peugeot 3008 to zdaniem producenta połączenie kreatywności w designie, przyjemności z jazdy oraz imponujących osiągów napędu elektrycznego. To pierwszy model, który został wyposażony w innowacyjny system Peugeot panoramiczny i-Cockpit. Oficjalna premiera nowego Peugeota 3008 odbędzie się we wrześniu. Już teraz Peugeot ujawnia wszystkie spektakularne innowacje związane z nowym panoramicznym i-Cockpitem, które doskonale ilustrują metamorfozę tego modelu.
Peugeot i jego panoramiczny i-Cockpit II
Projektanci marki Peugeot postanowili połączyć dwa z trzech głównych elementów systemu Peugeot i-Cockpit®, czyli wyświetlacz kierowcy i duży, centralny ekran dotykowy. Teraz są one zintegrowane w zakrzywionym ekranie panoramicznym o jednolitym 21-calowym monitorze o wysokiej rozdzielczości. Ten panoramiczny ekran rozciąga się od lewego skraju deski rozdzielczej aż do górnej części centralnej konsoli. W zamyśle ma wyglądać jakby unosił się nad deską rozdzielczą, a efekt ten jest podkreślony przez ledowe oświetlenie ambientowe umieszczone za monitorem. 21-calowy ekran panoramiczny został lekko zakrzywiony w stronę kierowcy, aby zapewnić właściwą ergonomię, ale nadal jest w pełni dostępny dla pasażera po prawej stronie. Ten cyfrowy monitor o wysokiej jakości i niezwykłych rozmiarach łączyć ma dwie kluczowe funkcje systemu Peugeot i-Cockpit.
Na lewej stronie ekranu panoramicznego znajduje się panel wskaźników, umieszczony nad kompaktową kierownicą, który zbiera wszystkie informacje dotyczące prowadzenia samochodu, takie jak prędkość, wskaźnik mocy, systemy wspomagające prowadzenie, kierunki przepływu energii itp.
Zobacz: Test Peugeot 308 HYbrid 225
Z kolei na prawej stronie wyświetlacza, w środkowej części deski rozdzielczej, znajduje się strefa dotykowa, która jest dostępna zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Pozwala ona na sterowanie funkcjami takimi jak ogrzewanie, klimatyzacja, nawigacja, multimedia, usługi skomunikowane itp.
Ponad 10 lat i-Cockpitu
Przez ponad 10 lat Peugeot kontynuował produkcję kolejnych generacji i-Cockpitu w imponującej liczbie prawie 10 milionów egzemplarzy. Nie każdy kierowca chwali to rozwiązanie, wiele zależy od proporcji ciała i modelu auta, ale trzeba przyznać, że Peugeot nie żałował na technologiach. Od początku były tu cyfrowe panele sterowania, bezprzewodowa łączność, sterowanie głosowe z czasem pojawiły się nawet efekty trójwymiarowe oraz indywidualnie konfigurowalne przełączniki i-Toogles (w modelu Peugeot 308). Jednak dzisiaj Peugeot idzie o krok dalej, prezentując zupełnie nowy i-Cockpit, który ma całkowicie odmienić doznania związane z jazdą samochodem. Czy tak się stanie? Czy trafi w gusta kierowców? Okaże się, ale wizualnie bardzo nas to przekonuje. Bo deska rozdzielcza ma niesamowity projekt.
Zobacz: Nowy silnik 1.2 PureTech – miękka hybryda z dodatkową funkcją BOOST
Dodaj komentarz