Akcja serwisowa Volkswagena ruszyła w Polsce

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volkswagen · Dodane: 4 lutego 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Akcja naprawcza Volkswagena dotycząca silników Diesla z serii EA189 rozpoczęta w Polsce od VW Amaroka 2.0 TDI. W późniejszym czasie naprawa obejmie Volkswagena Passata, także z silnikiem 2.0 TDI.

Afera Volkswagena pokazała, że niemiecki producent, za pomocą specjalnie zestrojonego sterownika, zaniżał zarówno faktyczne zużycie paliwa przez silnik jak i jego poziom emisji do atmosfery szkodliwych tlenków azotu. Oprócz ponad 12 miliardowej kary nałożonej na producenta, został on zobligowany do naprawy wadliwych silników 1.2 TDI, 1.6 TDI i 2.0 TDI z serii EA189 . Ze względu na wiele wersji silników produkowanych pod tą samą nazwą trzeba dokładnie sprawdzić jaki motor macie pod maską. O tym jak to zrobić dowiedziecie się tutaj.

Zobacz: Silniki TDI Volkswagena, które nie spełniają norm spalin

Sama naprawa silników EA189 nie jest według producenta trudna. W przypadku silników 1.2 TDI i 2.0 TDI polegać ma ona na wymianie fałszującego pomiary sterownika silnika. W przypadku motoru 1.6 TDI niezbędna będzie także naprawa mechaniczna (o tym na czym polegać ma naprawa silnika 1.6 TDI przeczytacie tutaj).

Zobacz: Naprawa silnika 1.6 TDI EA189 – jest rozwiązanie

Akcję serwisową rozpoczęto od silnika 2.0 TDI montowanego w Volkswagenie Amaroku. Dzięki wgraniu nowego oprogramowania sterującego Amarok będzie spełniał wymagania określone w normie emisji spalin EU5. Auto nie będzie zatem spełniać najnowszej normy emisji spalin EU6.

Zobacz: Jak Volkswagen naprawi silniki Diesla EA189?

Za kilka tygodni akcja obejmie, obok różnych wersji Passata, także inne modele z silnikami 2.0 TDI. Rozpocznie wdrażania środków technicznych w silnikach o pojemności 1.2 litra planowane jest pod koniec drugiego kwartału. Na zakończenie akcji serwisowej, od trzeciego kwartału tego roku, zmiany będą wprowadzane w pojazdach z silnikami 1.6.

Zobacz: Jak sprawdzić czy mam wadliwy silnik Volkswagena?

Przy okazji afery spalinowej Volkswagen pokazał światu, że nie traktuje na równi swoich klientów. W Stanach Zjednoczonych każdy poszkodowany właściciel Volkswagena, oprócz naprawy auta, może liczyć na rekompensatę w postaci 1000 dolarów (ok. 4000 zł). W Europie, w tym w Polsce, żadnej rekompensaty klient nie otrzyma. Trzeba przyznać, że tego typu dzielenie ludzi na lepszych i gorszych nie jest w porządku.

Zobacz: jest gotowy sposób naprawy silnika 1.6 TDI – DailyDriver.pl pokryje koszty

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności