REKLAMA

Volvo S90 2016 – zdjęcia i dane techniczne

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Volvo · Dodane: 2 grudnia 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Zdjęcia nowego Volvo S90 robią wrażenie. Auto czerpie garściami z rozwiązań użytych w modelu XC90, ale zachowało swój własny styl. Co sądzicie o nowym modelu?

Nowe Volvo S90 dostępne będzie w z jednym z czterech silników. Dwie flagowe jednostki benzynowe będą miały pojemność 1969 ccm3 oraz podwójny system doładowania – kompresor oraz turbosprężarkę. Słabszy motor B4204T2 dostępny w wersji T6 będzie dysponował mocą 320 KM, generował 400 Nm momentu obrotowego (w zakresie od 2200-5400 obr./min) i rozpędzał S90-tkę od 0 do 100 km/h w 5,8 sekundy.

Zobacz: Nowe Volvo V90 (kombi) – oficjalne zdjęcia

Mocniejsza wersja T8 ((B4204T35) będzie posiadała identyczny silnik spalinowy, jednak jego pracę będzie wspomagał dodatkowo 65-kilowatowy motor elektryczny generujący 240 Nm momentu obrotowego. Zasilać go będzie litowo-jonowa bateria, która pozwolić ma na pokonanie na silniku elektrycznym nawet 45 km. Aby poprawić balans auta, została ona ulokowana centralnie w tunelu środkowym pojazdu. Producent nie podał jednak dokładnych osiągów wersji T8. Wiemy natomiast, że zarówno S90 T6 jak i T8 będą wyposażone w napęd AWD (4×4) w standardzie, jednak odmiana hybrydowa będzie mieć napędzane tylne koła za pomocą silnika elektrycznego. W przyszłości do oferty dołączy także wersja T5 z napędem na przednią oś.

Zobacz: Volvo S60 Polestar – sportowy sedan wyższej klasy

Wśród jednostek wysokoprężnych na początku klienci będą mogli pomiędzy dwiema jednostkami: D4 o mocy 190 KM ((D4204T14) i D5 AWD (D4204T23) o mocy 233 KM. Później dołączy do nich jeszcze jedna, bazowa odmiana z Dieslem o niższej mocy. W modelu D5 zastosowano unikalne rozwiązanie Power Pulse, które znacząco poprawia przyspieszenie i elastyczność samochodu. Silnik elektryczny samochodu spręża powietrze i gromadzi je w specjalnym zbiorniku. Gdy kierowca naciśnie mocniej gaz, sprężone powietrze trafia przez litr powietrza do turbosprężarki eliminując efekt tzw. turbodziury.

Volvo S90 2016

Volvo S90 Power Pulse

Volvo S90 będzie korzystało z zawieszenia wielowahaczowego. Podobnie jak w modelu XC90, także do S90 będzie można zamówić zawieszenie pneumatyczne. Na liście wyposażenia dodatkowego nie zabrakło wielu wzorów tapicerki z naturalnej skóry, najnowszych systemów multimedialnych w tym Apple CarPlay, systemu Volvo On Call pozwalającego sterować z telefonu wieloma funkcjami auta oraz doskonałego systemu audio Bowers&Wilkins.\

Zobacz: Nowe Porsche 911 Turbo 991.2

Aby zatrzymać rozpędzone Volvo S90, jego producent wyposażył go w trzy różnej wielkości zestawy tarcz hamulcowych. W zależności od silnika przednie tarcze mają średnicę 296 mm/322 mm/345 mm, a tylne 302 mm/320 mm, ale droga hamowania w każdym z tych przypadków ma wynosić 35 metrów.

Pod względem wymiarów Volvo S90 będzie konkurować z BMW 5, Mercedeswm E-klasą czy Audi A6. Długość jego nadwozia równa jest 4963 mm, szerokość 1890 mm a wysokość 1443 mm. Rozstaw osi sięga 2941 mm, a kubatura bagażnika zamyka się w 500 litrach.

Pilne: Polska premiera Volvo S90 i V90 w Warszawie!

 

3
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Daily Driveraleksanderkecajkerugo Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
kecajkerugo
Gość
kecajkerugo

jako wieloletni fan volvo niestety przykładam się do opinii, ze to już koniec marki. Czym szybciej, tym lepiej..wcześniej otrzemy łzy. 4 cylindry to szmelc! Może mieć i 600 km ale kultury NIGDY nie będzie miał jak rzędowa 6. To jest fizyka – drgania 4 -ki sa po prostu większe. Wielu ludzi myśli tak samo, wielu wybiere inna marke bo volvo zwariowalo! Dobra, niech będzie downsizing ale na silink 5 cylidrowy, który stal się już znakiem firmowym volvo i pracuje pięknie. 4 cylindry, zal, zal, zal….

aleksander
Gość
aleksander

cieszę się że załapałem się na S80 zD4 5cio cylindrowym 163 km.
Silnik idealnie wpisuje się w filozofię Volvo a kultury pracy próżno szukać w nowych 4-cylindrówkach.
Mam 400 Nm obrotu i dźwięk nieosiągalny w następcy. Problem w tym że nie kupię już Volvo w przyszłości – właśnie z powodu silnika a raczej jego braku…. płacić za nowe S90 250 tys z 4 gary ? To jakiś żart – smuty żart ….

Aktualności