Suzuki Swift Sport – znamy jego cenę i szczegółowe dane techniczne!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Suzuki · Dodane: 13 czerwca 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Suzuki Swift Sport otrzyma silnik 1.4 Turbo o mocy 140 KM. Auto zdaniem producenta ma łączyć użyteczność dnia codziennego z dużą dozą sportowych emocji. Brzmi to jak przepis na idealnego daily drivera. Własnie dlatego przedstawiamy Wam szczegółowe dane techniczne nowego Swifta Sport licząc, że niebawem przedstawimy Wam go dokładnie w naszej szczegółowej recenzji. Zapowiada się bardzo udane auto!

Tak jak pisaliśmy przed rokiem, nowe Suzuki Swift Sport to naszym zadaniem jedno z nielicznych miejskich aut, które ma szanse zawalczyć z Fiestą Red Edition/ST-line o miano prawdziwego funcaru do jazdy na co dzień. Turbodoładowany silnik, ręczna skrzynia biegów, usztywnione zawieszenie, a do tego wyraźnie większa pojemność skokowa silnika niż w Fieście ST-line powinny dawać sporo frajdy z dynamicznej jazdy tym autem. Tym bardziej, że auto jest niesamowicie lekkie! Suzuki Swift Sport 1.4 BOOSTERJET waży zaledwie 975 kg! A przy tym jest wyjątkowo ciekawe pod względem designu. Masywny przedni grill i zderzak, poprawiające aerodynamikę spojlery czy podwójny wydech przyciągają spojrzenie. Podobnie jak spore, 17-calowe alufelgi z najszerszymi jak dotąd w tym modelu oponami czy wnętrze, w którym kierowca może liczyć na pół-kubełkowe fotele. Ale dziś skupimy się na aspektach technicznych nowego modelu, bo to one pokazują potencjał jaki kryje się w tym samochodzie.

Suzuki Swift Sport – silnik 1.4 BOOSTERJET K14C

Pierwsze co wyróżnia najnowszą generację Suzuki Swift Sport jest silnik, który po raz pierwszy w historii tego modelu ma turbodoładowanie. Motor 1.4 BOOSTERJET, oznaczony symbolem K14C, z pojemności 1373 cm3 generuje moc 140 KM (przy 5500 obr./min) oraz 230 Nm momentu obrotowego w zakresie od 2500 do 3500 obr./min. Jednostka ta posiada już bezpośredni wtrysk paliwa realizowany przez siedmiootworowe wtryskiwacze oraz szereg rozwiązań mających na celu poprawić zarówno dynamikę jazdy, jak i wyniki spalania. Żeby przyspieszyć reakcje przepustnicy na dodanie gazu zastosowano podwójny czujnik ciśnienia powietrza dolotowego, a samo powietrze jest oczywiście schładzane dla polepszenia jego kompresji za pomocą intercoolera. Żeby ograniczyć emisję cząstek stałych zdecydowano się na regulowany system ciśnienia paliwa, a szybsze nagrzewanie się jednostki napędowej do temperatury roboczej ma zagwarantować kolektor wydechowy zintegrowany z głowicą. I choć to rozwiązanie zwiększa koszty ewentualnej naprawy, to dziś jest już standardem.

Oto silnik Suzuki Swift Sport 1.4 BOOSTERJET, który osiąga moc 140 KM!

Niska masa w połączeniu z nową, 6-stopniową skrzynią biegów i mocniejszym silnikiem przełożyły się na osiągi. Te okazały się być bardzo zbliżone do tych, jakie przewidywaliśmy rok temu w naszych materiale. Nowy Swift Sport przyspiesza 0-100 km/h w 8,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 210 km/h. Wyraźnie powinna też poprawić się dynamika auta w trakcie przyspieszania na wysokich biegach, ale to pokażą dopiero nasze testy. Przy tym wszystkim producent zapewnia, że auto będzie bardzo ekonomiczne. W mieście zużycie paliwa wyniesie 6,8 l/100 km, na trasie zaledwie 4,8 l/100 km, a średnio nie przekroczy 5,6 l/100 km. Ciężko w to uwierzyć, ale oczywiście i ten parametr zostanie poddany przez nas weryfikacji.

Suzuki Swift Sport – zawieszenie

Suzuki podkreśla także fakt, że bardzo mocną, jeśli nie najmocniejszą stroną Swifta Sport ma być jego prowadzenie. Kluczem do sukcesu ma być nie tylko bardzo mała masa, ale też i odpowiednio zestrojone zawieszenie. Wzorem swoich poprzedników, nowy Swift Sport wykorzystuje zarówno z przodu, jak i z tyłu amortyzatory Monroe. Dla zwiększenia stabilności, przekrój przednich drążków stabilizujących został zwiększony, a do mocowania stabilizatora dodano gniazdo teflonowe. Piasta koła i łożyska kół zostały wykonane jako pojedynczy zespół (niestety zwiększy to koszt ewentualnej wymiany), a szerokość między łożyskami została rozszerzona, zapewniając łącznie 15% redukcję stopnia pochylenia nadwozia, podczas pokonywania zakrętów.

Tylne zawieszenie oparto na belce skrętnej i specjalnie opracowanych do tej wersji wahaczach wleczonych. Sztywność drążków nowego modelu została zwiększona 1,4-krotnie w porównaniu do poprzednika, a sztywność kąta pochylenia jest wyższa prawie trzykrotnie

Suzuki Swift Sport – cena

Pierwsze egzemplarze Suzuki Swift Sport trafią do polskich salonów w lipcu 2018 roku. Auto ma być oferowane w cenie 79 900 zł . Samochód będzie występował wyłącznie w wersji z 5-drzwiowym nadwoziem.

Zobacz: Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost – cena w Polsce będzie wyższa!

4
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Daily DriverRO manfetysz czystych kolektorów dolotowych Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
RO man
Gość
RO man

Autko bez dwóch zdań interesujące i z potencjałem.
Na pochwałę zasługuję fakt że producent zbił wagę (w dobie tyjących na potęgę samochodów).
Ale niestety na pasmo sukcesów w sporcie (nawet tym amatorskim ) większych szans nie widzę. Silnik 1,4 po zastosowania mnożnika 1,7 dla doładowanych silników benzynowych powoduje że nowy Swift wyląduje w klasie pojemnościowej powyżej 2000cm3. Będzie ciężko ale trzymam kciuki. Podobno masa (niska) czyni cuda 😀

fetysz czystych kolektorów dolotowych
Gość
fetysz czystych kolektorów dolotowych

To może być wdzięczny model dla tunerów, przy tej masie podciągnięcie na mocy + customowa szpera mogą dać dobrą konkurencję dla GTI czy ST. Tylko koszty utrzymania z uwagi na dedykowane części, do jednak dość niszowego modelu, mogą być wysokie. Zapowiada się jednak dobrze. Testujcie!

Aktualności