REKLAMA

Nowa Tesla S nieoficjalnie bije rekord Nurburgring i czas Porsche Taycana!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: RoadAndTrack.com · Dodane: 18 września 2019
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nieoficjalnie, udoskonalona Tesla S ustanowiła rekordowy czas okrążenia toru Nurburgring, miażdżąc tym samym wynik Porsche Taycana. Choć na chwilę obecną nie ma oficjalnego potwierdzenia, to zdaniem obserwatorów Tesla S bez problemu potwierdzi lada moment ten rezultat. Sęk w tym, że auto biorące udział w próbie rekordu, to wyraźnie zmodyfikowana wersja Tesli S, który na chwilę obecną nie jest dostępny na rynku.

Wiele osób nie wierzy, że Tesla S może pokonać na Nordschleife nowe Porsche Taycan, z uwagi na ogromne doświadczenie niemieckiej marki w motosporcie. Ale moim zdaniem to błędne założenie. Wystarczy bowiem zwrócić uwagę na czas uzyskany przez Taycana – 7 minut i 42 sekund. Moim zdaniem jest on słaby, zwłaszcza jak na Porsche, i pisałem o tym w dniu kiedy oficjalnie zakomunikowano o tym „sukcesie”. Owszem, w kategorii pojazdów elektrycznych Taycan nie dał szans nikomu, ale w szerszym spektrum, jego wynik okazał się gorszy od Renault Megane R.S. Trophy-R i tylko nieznacznie lepszy od Hondy Civic Type-R. A przecież mówimy o samochodzie dysponującym mocą ponad 600 KM, na dodatek o egzemplarzu prototypowym, więc ciężko powiedzieć, czy nie był w jakimś stopniu „udoskonalony” względem serii na potrzeby jazdy po Nurburgring. Bo zauważalnie różnił się od seryjnych wersji Turbo i Turbo S.

Tesla S na torze Nurburgring

Wracając do Tesli S, to uzyskała ona czas 7 minut i 23 sekund pokonując nieoficjalnie Taycana o prawie 20 sekund. Gdyby ten wynik się potwierdził, to osiągnęłaby ona poziom Ferrari Enzo sprzed 11 lat! Jak na markę bez historii i doświadczenie w motosporcie to byłoby coś. Trzeba mieć jednak na uwadze drobny, acz wyraźny szczegół – Tesla S z Zielonego Piekła to egzemplarz wyraźnie zmodyfikowany i niedostępny jeszcze w oficjalnej sprzedaży. Model ten oznaczony jako Tesla S P100D+ posiada zwiększony rozstaw kół na obu osiach, nowe zawieszenie, poprawiony układ hamulcowy i … spoiler na klapie bagażnika.

Zmodyfikowana Tesla S na torze Nurburgring

Duża różnica zaszła także w ogumieniu. Jak informują brytyjskie i amerykańskie serwisy, Tesla S otrzymała nowe opony Goodyear Eagle F1 Supersport RS. Są to typowo torowe opony, tzw. półslicki, które co prawda mają homologację drogową, ale są przeznaczone w zasadzie tylko do jazdy po autodromie. Posiadają je seryjnie m.in. nowe modele Porsche GT3 RS i GT2 RS. W jeździe na czas dają one ogromną przewagę. Ale trzeba dodać, że nie tylko Tesla korzysta z torowych opon do jazdy po torze…I to w zasadzie tyle.

Tesla S na Nurburgring

Być może, jeśli warunki pogodowe na to pozwolą, jeszcze dziś Tesla S spróbuje podjąć próbę w oficjalnym biciu rekordu toru Nurburgring. Jeśli jej się to uda, to będzie potrójne zwycięstwo – pokona Porsche, ustanowi rekord dla aut elektrycznych na Nordschleife, a jednocześnie będzie też najszybszym, 7-osobowym autem na tym torze! Tak, Tesla S posiada 7 miejsc!

Zobacz: Porsche Taycan bije rekord toru Nurburgring! Ale czas ma słaby!

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Aaa Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Aaa
Gość
Aaa

Dowalili

Aktualności