REKLAMA

Porsche 911 Carrera T – T jak track day!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 23 października 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Porsche 911 Carrera T to propozycja dla motoryzacyjnych purystów oczekujących od Carrery bardziej sportowych wrażeń z prowadzenia. Choć moc jej silnika nie zmieniła się, to Porsche zaimplementowało do wersji T kilka rozwiązań adresowanych do wytrawnych kierowców, oczekujących od auta większych emocji za kierownicą. A te najlepiej uwalniać na torze, na którym potencjał Carrery T będzie łatwiejszy do odkrycia.

Choć oficjalnie pod literką „T” ukryto skrót „Touring” nawiązujący do Porsche 911 T z roku 1968, to w mojej ocenie zdecydowanie bardziej pasował by tu zwrot „Trackday”. Widać bowiem jak na dłoni czemu służyć miały wszystkie poczynione w tym aucie modyfikacje. Obniżona masa własna, skrócone przełożenia manualnej (a jakże inaczej!) skrzyni biegów, seryjnie obniżone o 20 mm zawieszenie PASM, a do tego tylny napęd z mechaniczną blokadą dyferencjału – brzmi świetnie.

Porsche 911 Carrera T to auto, które będzie można śmiało zabrać na tor i cieszyć się stricte sportową jazdą.  

Ale jeśli dorzucimy do tego tylną szybę oraz tylne szyby boczne wykonane z lekkiego włókna szklanego, panele drzwi zaopatrzone w pętle do otwierania, częściowo ograniczone wygłuszenie pojazdu oraz usunięte tylne siedzenia to ujrzymy auto stworzone do szybkiej, torowej jazdy, w trakcie której każdy dodatkowy kilogram jest zbędnym balastem. Łącznie udało się zaoszczędzić 20 kg, obniżając masę Carrery T do 1425 kg. Warto także podkreślić fakt, że wersja T może mieć system tylnych kół skrętnych, który nie jest oferowany do zwykłej Carrery.

Porsche 911 Carrera T – silnik i osiągi

Choć pod maską znalazł się ten sam, trzylitrowy bokser o mocy 370 KM (450 Nm od 1750 do 5000 obr./min), to poprawiony stosunek masy do mocy (3,85 kg/KM) oraz skrócone przełożenia skrzyni przełożyły się na lepsze osiągi. Z manualną przekładnią i mechaniczną blokadą dyferencjału 911 Carrera T przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,5 s – o 0,1 s szybciej niż 911 Carrera Coupé. Sprint do 200 km/h zajmuje tej wersji tylko 15,1 s. Na życzenie nowy model dostępny jest również z przekładnią Porsche Doppelkupplung (PDK). Tak wyposażony egzemplarz, osiągnie 100 km/h w 4,2 s, a 200 km/h – w 14,5 s. Niezależnie od wybranej skrzyni biegów, auto jest w stanie przekroczyć prędkość 290 km/h!

Zobacz: Najszybsze auto na Nurburgring – Porsche 911 GT2 RS

A jak odróżnić 911 Carrerę T od zwykłej jej wersji? Zmiany są bardzo dyskretne i zawężone z zewnątrz do inaczje zaprojektowanego przedniego splitera w zderzaku, grafitowych lusterek bocznych i pomalowanych na ten sam kolor listw grilla tylnej pokryw. Są oczywiście też i potężne, 20-calowe obręcze kół Carrera S w kolorze Titan Grey a po bokach i z tyłu pojazdu emblematy „Carrera T” także w kolorze grafitowym (Agate Grey). Zwieńczeniem całości jest centralnie umieszczony sportowy wydech z podwójną końcówką pomalowaną w kolorze czarnym. Nadwozie nowego Porsche może być pomalowane jednym z następujących lakierów: Black, Lava Orange, Guards Red, Racing Yellow, White oraz Miami Blue, a także z metalicznymi lakierami: Carrara White, Jet Black oraz GT Silver.

Porsche 911 Carrera T – wnętrze

We wnętrzu nową wersję zdradzają sportowe fotele ze środkowymi panelami pokrytymi materiałem Sport-Tex oraz zagłówkami z wyszytym czarną nicią logo „911”, brak tylnych siedzeń oraz skrócona dźwignia zmiany biegów ze schematem przełożeń w kolorze czerwonym (dostępna tylko w tej wersji). Do tego można zamówić pakiet wykończenia wnętrza T, który za sprawą kontrastujących odcieni Racing Yellow, Guards Red lub GT Silver zapewnia bardziej sportowy wygląd kabiny.

Wnętrze Porsche 911 Carrery T z manualną skrzynią biegów!

Kolory te można wykorzystać do stworzenia wizualnych akcentów w postaci różnych elementów wykończenia, takich jak pasy bezpieczeństwa, logo „911” na zagłówkach, pętle do zamykania drzwi czy centralne panele foteli z tkaniny Sport-Tex. Sami przyznacie, że zmiany są, ale nad wyraz delikatne. Jednak co ważne, odmiana „T” to jedyna Carrera, którą można zamówić z fotelami kubełkowymi, bardzo przydatnymi właśnie w trakcie jazdy na torze wyścigowym.

Porsche 911 Carrera T – cena i premiera

Nowe Porsche 911 Carrera T można już zamawiać. Samochód oczywiście nie będzie rynkową okazją, bowiem jego ceny rozpoczynają się od 536 115 zł. Szansa by często widywać tego typu auto na track dayach będzie zatem niewielka.

Zobacz: BMW M4 CS – do pracy a potem na track day!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności