REKLAMA

Nowy Mercedes C Coupe: aluminiowe poszycie i autonomiczne systemy bezpieczeństwa

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mercedes-Benz · Dodane: 22 sierpnia 2015
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowy Mercedes C Coupe wyróżnia się nie tylko wyglądem, ale też niezwykle niskim wskaźnikiem oporu powietrza Cd, nowoczesnymi silnikami z turbodoładowaniem oraz zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa. Co zmieniło się w nim względem poprzedniego modelu?

Nowy Mercedes C Coupe wyraźnie urósł względem poprzednika. Nadwozie jest dłuższe o 95 mm i szersze o 40 mm, a przy tym cechuje je niezwykle niski współczynnik oporu powietrza Cd=0,26. Aby wygospodarować więcej miejsca w kabinie dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń rozstaw osi zwiększono o 80 mm.

W celu zredukowania masy część elementów poszycia auta wykonano z lekkich materiałów. Aluminiowe są m.in. przednie błotnika, maska i klapa bagażnika. Z kolei zastosowanie wysokowytrzymałych stopów stali w newralgicznych punktach konstrukcji Mercedesa, pozwoliło uzyskać nadwoziu wyższą sztywność.

Zawieszenie nowego Mercedesa C Coupe zostało obniżone w względem wersji sedan o 15 mm i w zależności od preferencji klienta może zostać skonfigurowane w jednym z dwóch wariantów:

  1. jako komfortowe zawieszenie AGILITY CONTROL o sportowym charakterze (cokolwiek producent miał na myśli);
  2. sportowe zawieszenie z twardszymi sprężynami i amortyzatorami oraz układem kierowniczym Sports Direct-Steer (zdecydowanie bardziej żywiołowa reakcja auta na komendy kierowcy).

Jako opcja dostępne będzie także charakterystyczne dla aut marki Mercedes-Benz zawieszenie pneumatyczne AIRMATIC z funkcją samopoziomowania. Siłą tłumienia amortyzatorów jest w nim regulowana elektronicznie przez kierowcę (dostępne tryby pracy: ECO, Comfort, Sport, Sport+ lub Individual) lub przez komputer auta.

Mercedes C Coupe: silniki z ery downsizingu

Gama jednostek napędowych zostanie na początku zawężona niestety wyłącznie do 4-cylindrowych silników (poza wersją Mercedes-AMG C 63 Coupe) dlatego amatorzy prestiżowych silników V6 zachwycających się ich wysoką kulturą pracy, dźwiękiem i płynnym rozwijaniem mocy będą musieli z początku obejść się tylko ich smakiem. Silniki dostępne w Mercedesie, podobnie jak autach znacznie tańszych i mniej prestiżowych producentów, będą miały pojemność albo 1,6 l, albo 2,0 l, a wysoką moc uzyskiwać będą dzięki turbodoładowaniu i bezpośredniemu wtryskowi paliwa.

  1. C 180 1.6 Turbo 115 kW/156 KM;
  2. C 200 2.0 Turbo 135 kW/184 KM;
  3. C 250 2.0 Turbo 155 kW/211 KM
  4. C 300 2.0 Turbo: 180 kW/245 KM.

Początkowo oferta silników Diesla ograniczona będzie do jednego silnika 2,1 l występującego w dwóch wersjach mocy: 125 kW/170 KM i mocniejszej 150 kW/204 KM (obie wersje z systemem oczyszczania spalin SCR).

Mercedes C Coupe: autonomiczne systemy bezpieczeństwa

Nowy Mercedes C Coupe na tle poprzednika zyskał na pewno wiele systemów poprawiających bezpieczeństwo jazdy. Jednym z ważniejszych jest COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS, który ostrzega przed ryzykiem zderzenia przy prędkości przekraczającej 7 km/h i współpracuje z funkcją autonomicznego hamowania Adaptive Brake Assist, pomagającą uniknąć kolizji poprzez zwiększenie ciśnienia w układzie hamulcowym. Jeśli kierowca nie odpowiada na ostrzeżenia pokładowej elektroniki, system może samodzielnie zainicjować autonomiczne hamowanie przy prędkości do 200 km/h, ograniczając w ten sposób skutki zderzenia z pojazdami, które poruszają się wolniej lub stoją w miejscu. W pewnych sytuacjach wypadku można całkowicie uniknąć. Do 50 km/h system uruchamia hamulce po wykryciu obiektów stacjonarnych, a do 40 km/h chroni przed kolizjami polegającymi na najechaniu na tył poprzedzającego auta.

Innym ciekawym rozwiązaniem jest aktywny tempomat DISTRONIC PLUS z asystentem jazdy w korku Steering Assist oraz Stop&Go Pilot, który poza automatyczną regulacją prędkości samochodu w zakresie 0-200 km/h i odległości od innych aut może śledzić poprzedzający pojazd, np. w korku na autostradzie, i samemu wykonywać ruchy kierownicą (funkcja działa do 130 km/h);

Mercedes C Coupe: klimatyzacja razem z nawigacją

Jeśli mowa o wyposażeniu z zakresu komfortu, to warto odnotować fakt, że pokładowy system klimatyzacji współpracuje z układem nawigacji GPS i w chwili wjazdy w tunel zamyka dopływ powietrza do kabiny. Chroni w ten sposób pasażerów przed wdychaniem spalin kumulujących się w tunelu. Gdy pojazd go opuści, obieg powietrza zostaje otwarty.

Sama nawigacja zastosowana w Mercedesie C Coupe przekazuje dane w oparciu o animowany kompas, aplikację Google Maps oraz „Drive Show”, czyli informację dla podróżujących podobną do tej pokazywanej na ekranach w samolotach pasażerskich.

Mercedes C Coupe oferuje także dostęp do internetu i szeroki zakres bezpłatnych funkcji działających w oparciu o niego. Zdalne usługi internetowe (standard w pojazdach z opcjonalnym systemem COMAND Online, przez pierwsze trzy lata bez opłat) umożliwiają dostęp do informacji na temat pojazdu przez całą dobę. Przez internet można sprawdzić np., czy szyby zostały zamknięte, jaki jest stan licznika i ciśnienie w ogumieniu, można też zlokalizować auto, zdalnie otworzyć lub zamknąć drzwi oraz uruchomić albo wyłączyć ogrzewanie postojowe.

Póki co cennik Mercedesa C Coupe nie został udostępniony.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności