REKLAMA

Uszkodzona pompa AdBlue w Citroenie? Wymiana jest niemożliwa

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 1 lutego 2024
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Pompa płynu AdBlue w samochodzie Citroen C4 Grand Picasso jeśli ulegnie awarii, oznacza poważne koszty. Naprawa jest niemożliwa, wymiana również. Jak to możliwe? Zobaczcie to na przykładzie samochodu, który trafił do naszego redakcyjnego warsztatu.

Gdy do naszego warsztatu przyjechał Citroen C4 Grand Picasso, chyba nawet jego właściciel nie zdawał sobie sprawy, jak kosztowna naprawa go czeka. Auto wyposażone w kultowy wręcz silnik Diesla 2.0 HDi to jedno z najciekawszych 7-osobowych aut na rynku, które łączyć ma niskie koszty eksploatacji z dużymi możliwościami transportowymi. I o ile sama jazda jest tania, z uwagi na niskie zużycie paliwa, o tyle koszty utrzymania takiego samochodu mogą być wysokie. Zwłaszcza wtedy, gdy dojdzie do awarii pompy AdBlue.

Awaria pompy AdBlue

System AdBlue został dodany do diesli w celu redukcji emisji tlenków azotu do atmosfery. W Citroenie C4 Grand Picasso są z nim daw problemy. Po pierwsze, w pierwszych latach produkcji, nalewanie płynu AdBlue zostało umieszczone pod podłogą bagażnika, przez co aby uzupełnić jego braki, należy rozłożyć też fotel składany w kufrze. A to jest kłopotliwe z kilku powodów.

Zobacz: Regeneracja sprzęgła hydrokinetycznego – koszt i zakres naprawy

Po pierwsze bagażnik musi być opróżniony, co sprawia, że podczas np. wakacyjnej podróży dolanie płynu oznacza ponowne rozpakowywanie i pakowanie. Co więcej, dolewanie płynu AdBlue w takim miejscu rodzi kolejne problemy. Łatwo jest go rozlać, przez co może on wsiąknąć w wykładzinę. Na dodatek zostawia on białe zacieki oraz nieprzyjemny zapach.

Pompa AdBlue w modelu Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDI jest zintegrowana ze zbiornikiem AdBlue. 

Druga sprawa to koszty naprawy tego systemu. Otóż Citroen C4 Grand Picasso, który trafił do naszego warsztatu, miał niesprawną pompę AdBlue. I o ile w naprawianym niedawno przez naszego mechanika Renault Scenicu pompa AdBlue jest wymienna, o tyle w Citroenie tak nie jest. Co to oznacza? Duże koszty. Uszkodzona pompa płynu AdBlue w silniku 2.0 HDi oznacza konieczność wymiany całego zbiornika AdBlue wraz z pompą, bo producent nie przewidział części zamiennych. Efekt? Zamiast samej pompy za ok. 1500 zł (tyle kosztuje w Renault 1.6 dCi) właściciel Citroena musi zapłacić 4800 zł za zbiornik wraz z pompą (dokładnie to 4 797 zł). To ogromne koszty, które stawiają pod znakiem zapytania troskę o ekologię. Dlaczego?

Ekologia? To czemu tak droga?

Właściciele kilkuletnich Citroenów i innych pojazdów z układem AdBlue widząc tak poważne koszty naprawy tego systemu, decydują się na programowe jego wyłączenie. W rezultacie emitowane spaliny mają gorszą jakość i są bogate w trujące tlenki azotu. Gdyby producentom naprawdę zależało na ekologii, to koszt tego typu rozwiązań byłby zdecydowanie niższy, a do tego możliwa byłaby wymianan poszczególnych elementów systemu AdBlue czyli pompy, modułu i zbiornika.

Zobacz: Awaria systemu AdBlue to poważny problem! Koszty naprawy są wysokie

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności