Nowe Porsche 718 Boxster – małe silniki i wysokie osiągi

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Porsche · Dodane: 27 stycznia 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe Porsche 718 Boxster lada moment trafi do sieci sprzedaży. Oprócz zmienionej nazwy najnowszy model otrzymał także zupełnie nowe silniki. Wszystkie mają tylko cztery cylindry i turbodoładowanie. Oznacza to koniec pewnej ery i początek nowej. Czy będzie to korzystna zmiana?

Porsche zadecydowało jakiś czas temu o zmianie systemu nazewnictwa swoich najtańszych modeli. Od teraz oferta niemieckiego producenta rozszerzy się o model 718 dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych – jako dwuosobowy roadster (Boxster) lub dwumiejscowe coupe (Cayman).

Zobacz: Porsche 718 Cayman i Boxster z 4-cylindrowymi silnikami

Oznaczenie 718 odwołuje się do przełomowego samochodu sportowego Porsche z 1957 roku, który w swoich czasach odnosił sukcesy w uznanych wyścigach długodystansowych. Podobnie jak w przypadku 911-stki, roadster będzie pozycjonowany na wyższym poziomie cenowym niż coupé.

Porsche 718 Boxster

To co zmieniło się w największym stopniu przy okazji zmiany nazewnictwa modeli Boxster i Cayman, to ich jednostki napędowe. Podstawowym silnikiem nowego Porsche 718 Boxster będzie 2,0-litrowy, turbodoładowany motor osiągający moc 300 KM (poprzedni silnik 2,7 l osiągał moc 265 KM) i generujący 380 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1950 do 4500 obr./min. Dla przypomnienia identycznymi parametrami dysponuje VW Golf R (2.0 Turbo 300 KM i 380 Nm).

Porsche 718 Boxster 2016

Porsche 718 Boxster 2016

Z pakietem Sport Chrono i dwusprzęgłową skrzynia biegów PDK model ten będzie rozpędzał się 0-100 km/h w 4,7 s (o 0,8 s szybciej), a jego prędkość maksymalna sięgnie 275 km/h (dotąd 264 km/h). Średnie spalanie spadnie z 7,7 l/100 km do 6,9 l/100 km.

Zobacz: Sprzedaż samochód Porsche w Polsce – rok 2015

Porsche 718 Boxster S

Większy bo 2,5-litrowy motor dostępny w Boxsterze S, wyposażony zostanie w turbosprężarkę o zmiennej geometrii kierownicy, której nie stosuje obecnie w silnikach benzynowych żadna inna firma na świecie poza Porsche. Dzięki niej jednostka napędowa będzie osiągać nie tylko wysoką moc maksymalną (350 KM) i moment obrotowy (420 Nm w zakresie 1900-4500 obr./min), ale będzie też szybciej reagować na każde dotknięcie pedału gazu przez kierowcę.

Porsche 718 Boxster S 2016

Porsche 718 Boxster S 2016

Porsche 718 Boxster S będzie rozpędzał się 0-100 km/h w 4,2 s (o 0,6 s szybciej niż dotąd), a jego maksymalna prędkość będzie równa 285 km/h (277 km/h w z PDK lub 279 bez PDK). Mniejsza pojemność ma sprawić, że zużycie paliwa spadnie z 8,0 l/100 km (z PDK) do 7,3 l/100 km.

Zobacz: Nowe Porsche 911 Turbo 991.2

Centralnie umieszczony silnik (w obu wersjach) będzie standardowo przenosił moc na tylne koła poprzez 6-stopniową, ręczną skrzynię biegów. W opcji dostępna będzie 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia PDK.

Nowością w Porsche 718 Boxster S będzie także udoskonalony system PASM (sterujący twardością amortyzatorów), który dostępny  będzie tym razem z obniżonym o 20 mm zawieszeniem.

Sport Response Button

Zmiany nie ominęły także wnętrza pojazdu. Wśród tych najistotniejszych warto wymienić wprowadzenie przycisku Sport Response Button, który wzorem tego z modeli 911 czy 918 Spyder wyostrza reakcję silnika i skrzyni PDK na dodanie gazu. Unowocześniono także system multimedialny Porsche Communication Management, który ma być łatwiejszy w obsłudze (ciekawe czy tym razem będzie dostępna polska wersja językowa).

Porsche 718 Boxster S 2016

Porsche 718 Boxster S 2016

Na rynku europejskim Porsche ma rozpocząć sprzedaż 718 Boxster 30 kwietnia 2016 roku. W Niemczech jego ceny mają zaczynać się od 53 646 euro za podstawowy model. Mocniejsza wersja ma kosztować min. 66 141 euro.

Aktualizacja

Aktualne ceny Porsche 718 Boxster wraz z wyposażeniem znajdziecie poniżej:

Zobacz: Znamy ceny Porsche 718 Boxster na polskim rynku!

 

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności