REKLAMA

Mazda MX-5 dostała nowe i mocniejsze silniki!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mazda · Dodane: 29 sierpnia 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowe silniki jakie otrzymała Mazda MX-5 są zgodne z najnowszymi normami emisji spalin, a na dodatek większy motor ma teraz znacznie większą moc! I to mimo faktu, że nie mają one turbodoładowania, co utrudnia radykalną poprawę ich osiągów. A Maździe się to udało.

Ostatnio branża motoryzacyjna przeżywa swoistą zapaść. Prawie codziennie otrzymujemy informację, że kolejne silniki tracą moc z uwagi na konieczność dostosowania ich pod rygorystyczną normę emisji spalin Euro 6d‑TEMP. Działania Parlamentu Europejskiego sprawią, że producenci aut stosują coraz droższe rozwiązania mające dostosować ich jednostki napędowe do kosmicznych standardów. W rezultacie wiele modeli aut, w tym tych sportowych, zostało wykastrowanych z mocy. Wśród nich znalazły się m.in.:

  1. Volkswagen Golf R (z 310 do 300 KM)
  2. Skoda Superb 2.0 TSI (z 280 do 272 KM)
  3. Seat Leon Cupra (z 300 do 290 KM).

I nie są to wszystkie modele, a jedynie wybrane. Co więcej, nowe normy emisji spalin usunęły już rynku kilka samochodów, w tym dopiero co zaprezentowanego Opla Insignię GSi z silnikiem 2.0T 260 KM! W tej chorej rzeczywistości na pierwszy plan wysuwa się Mazda, która w modelu MX-5 zaprezentowała … mocniejsze silniki!

Mazda MX-5 z silnikiem o mocy 184 KM!

Nowa Mazda MX-5 z roku modelowego 2019 otrzyma zmodernizowane silniki benzynowe. Wbrew rynkowym trendom, nie stracą one jednak mocy, a w przypadku większego motoru można liczyć na jeszcze bardziej sportowe wrażenia. I nie mamy tu na myśli wyłącznie większej mocy, ale też bardziej rasowy charakter silnika. Jednostka 2.0 SKYACTIV-G będzie się bowiem teraz kręcić do jeszcze wyższych obrotów! Odcięcie paliwa będzie następować aż przy 7500 obr./min (dotychczas przy 6800 obr./min)! Można będzie zatem liczyć na wrażenia jak z dawnych sportowych aut z Japonii!

Co ważne, Mazda zafundowała naprawdę wyraźny wzrost mocy. Silnik 2.0 SKYACTIV-G będzie generować teraz 184 KM co oznacza poprawę aż o 24 KM. W wolnossącym motorze to naprawdę świetny wynik. Tym bardziej, jeśli popatrzycie na przyrosty mocy u turbodoładowanej konkurencji. Zaledwie 10 KM w przypadku Golfa R? Przy potencjale na poziomie 350-380 KM? Co ważne, osiągi Mazdy 2.0 184 KM, dzięki niskiej masie nie dość, że się poprawiły, to jeszcze będą w stanie zawstydzić znacznie mocniejszą konkurencję. Przyspieszenie 0-100 km/h w 6,5 sekundy to wynik kapitalny i lepszy od dotychczasowego o 0,8 sekundy! Sęk w tym, że nasza redakcja osiągnęła takie przyspieszenie w trakcie pomiarów i testu obecnej Mazdy MX-5 2.0 160 KM. Aż strach pomyśleć, jakie czasy osiągniemy w najnowszej wersji!

Zobacz: Test Mazda MX-5 ND 2.0 SKYACTIVE-G

A co zostało właściwie zmienione w wersji 2.0 160 KM, że teraz ma ona 184 KM? Przede wszystkim zmniejszono masę tłoków oraz korbowodu poprawiając też zbalansowanie tego ostatniego, zwiększono ciśnienie wtrysku paliwa oraz zmodyfikowano proporcje wtryskiwanej mieszanki paliwowej. Popracowano też nad lepszym chłodzeniem jednostki napędowej.

Silnik 1.5 SKYACTIV-G 132 KM

Silnik 1.5 SKYACTIV-G także został zmodernizowany. Udało się poprawić wyniki jego emisji spalin przy minimalnym wzroście jego mocy do 132 KM (ze z 131 KM). W obu motorach zminimalizowano też opóźnienie między naciśnięciem gazu a reakcją jednostki napędowej. A to wszystko przy zachowaniu bardzo niskiej masy pojazdu (975  kg w przypadku wersji 1.5 z miękkim dachem!)

Mazda MX-5 po faceliftingu i jej cennik

Są też już pierwsze informacje na temat cen zmodernizowanej Mazdy MX-5. Właścicielem tego auta będzie można się stać mając na koncie niespełna 90 000 zł. A to oznacza, że cena wersji 1.5 SKYACTIV-G nie zmieniła się.

Mazda MX-5 RF (miękki dach)
Silnik/wersja wyposażenia SkyENERGY SkyPASSION SkyFREEDOM
1.5 SKYACTIV-G 132 KM 89 900 zł
2.0 SKYACTIV-G i-ELOOP 184 KM 98 900 zł 105 900 zł 115 900 zł
Mazda MX-5 RF (metalowy dach)
Silnik/wersja wyposażenia SkyENERGY SkyPASSION SkyFREEDOM
1.5 SKYACTIV-G 132 KM 100 900 zł
2.0 SKYACTIV-G 184 KM 109 900 zł 116 900 zł 126 900 zł
2.0 SKYACTIV-G i-ELOOP 184 KM 133 900 zł

Wzrosła za to cena wersji z 2,0-litrowym silnikiem. Choć trzeba przyznać, że tylko nieznacznie. Do tej pory można było ją mieć już za 96 900 zł. Podwyżka na poziomie 2000 zł jest zatem jak najbardziej do przyjęcia, biorąc pod uwagę poczynione zmiany w tej wersji. Tym bardziej, że nowa Mazda MX-5 nareszcie otrzyma wzdłużną regulację kolumny kierownicy i to w zakresie 30 mm! Zapowiada się bardzo dobrze i  z niecierpliwością czekamy na pierwszą jazdę wzmocnioną MX-5 !

Zobacz: Volkswagen Golf R będzie mieć obniżoną moc! I nie tylko on!

4
Dodaj komentarz

avatar
3 Comment threads
1 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
KikDaily DriverErykfetysz czystych kolektorów dolotowych Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kik
Gość
Kik

184 KM z wolnissacego 2.0 to ładny już wynik.

Eryk
Gość
Eryk

Mazda pozaMIATAla 😀

fetysz czystych kolektorów dolotowych
Gość
fetysz czystych kolektorów dolotowych

Kampania antysamochodowa UE przyśpieszyła znacznie… Zakaz sprzedaży aut spalinowych na jej terenie będzie faktem i to nie w tak odległej perspektywie. Stąd już krok do zakazu prowadzenia pojazdów (nie bez powodu jest ciśnienie na autonomiczność – będziemy wiezieni zgodnie z chorymi przepisami, by mieć czas na oglądanie reklam na wyświetlaczach LCD…). Możliwy jest też zakaz sprzedaży aut, będziemy je jedynie wynajmować, bez możliwości modyfikacji. Posiadanie starego auta nie pomoże, przewiduje niczym jasnowidz wprowadzenie obowiązkowych dodatkowych filtrów pod rygorem braku dopuszczenia do ruchu przy badaniu technicznym (patrz możliwe przymusowe rozwiązanie dieselgate). A to wszystko w imię niby poprawy jakości powietrza i… Czytaj więcej »

Aktualności