Ford Mustang Mach 1 to większa moc, lepsza aerodynamika i trakcja!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 12 października 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford potwierdził, że Mustang Mach 1 trafi do sprzedaży nie tylko w USA, ale też na inne rynki, w tym do Europy. Ma mocniejszy silnik, zmodyfikowane zawieszenie i zaawansowany pakiet aerodynamiczny poprawiający siłę docisku. Wszystko po to, aby dawać sobie radę w trakcie jazdy na torze. W tym ostatnim mają też pomóc wyraźne modyfikacje w zakresie układu chłodzenia.

Ford potwierdził, że nowy Mustang Mach 1 będzie sprzedawany w Europie. Jest to wyjątkowo dobra informacja, dla osób poszukujących rasowego auta sportowego. Dlaczego? Bo Mach 1 to wyjątkowo zaawansowana wersja amerykańskiego „ogiera”. Została stworzona pod kątem jazdy na torze i ma to przejawiać się nie tylko w jej znacznie lepszych osiągach, ale przede wszystkim w rozwiązaniach mających poprawić prowadzenie auta w zakrętach i przy bardzo dużych prędkościach. Co więcej, samochód ma zyskać rozwiązania zwiększające jego odporność na ekstremalne warunki towarzyszące szybkiej jeździe po torze wyścigowym. Ma też wypełnić  w pewnym sensie pustkę po Shelby GT350 i GT350R, które nie mają mieć następców.

Ford Mustang Mach 1 – moc, osiągi i różnice wobec wersji GT

Pod maską Mustanga Mach 1 ukryto 5-litrowy silnik V8, generujący moc 480 KM przy 7000 obr./min. Oznacza to, że jest on o 30 KM mocniejszy niż w przypadku jednostki napędowej stosowanej w wersji GT. Sęk w tym, że europejska odmiana Mach 1 będzie niestety słabsza od amerykańskiej, a jej moc sięgnie 460 KM. Na szczęście pozostałe modyfikacje silnika są tożsame dla obu rynków. Motor otrzymał zmodyfikowany kolektor dolotowy z Shelby GT350, adapter filtra olejowego oraz chłodnicę oleju silnikowego, dzięki którym o 50 procent poprawiła się zdolność układu do chłodzenia oleju. Co więcej, Mach 1 jest standardowo wyposażony w 6-biegową, manualną skrzynię biegów Tremec 3160 z rewelacyjnego Shelby GT350. Po raz pierwszy Ford wyposażył tę przekładnię w system dopasowywania obrotów (ich podbijania) w trakcie redukcji, a co więcej wyposażył ją w chłodnicę oleju z GT350 i dwutarczowe sprzęgło i dźwignią zmiany biegów z Mustanga GT.

Ford Mustang Mach 1 w wersji europejskiej ma mniejszą moc niż odmiana amerykańska.

Zobacz: Elektryczny Ford Mustang Mach-E GT robi setkę w mniej niż 4 sekundy!

Aby poprawić zachowanie auta na torze oraz jego stabilność w trakcie szybkiej jazdy, Mach 1 posiada na nowo zestrojone zawieszenie MagneRide, ciężej i bardziej bezpośrednio pracujący układ kierowniczy, nowe ustawienie systemu EPAS, sztywniejsze stabilizatory i przednie sprężyny, tzw. wzmacniacz siły hamowania z Mustanga GT Performance Pack Level 2, nowe alufelgi z oponami Michelin PS4, tylną ramą pomocniczą ze sztywniejszymi tulejami i łącznikami stabilizatorów z Shelby GT500. Ale to nie koniec.

Mustang Mach 1 dwa pakiety aerodynamiczne

To co robi jednak największe wrażenie to fakt, że Mustang Mach 1 otrzymał wydajny pakiet aerodynamiczny. Chociaż tutaj należy zaznaczyć, że model ten będzie występował przynajmniej w dwóch wersjach – standardowej i z pakietem Handling. Pierwsza ma o 22 procent większą siłę docisku niż Mustang GT, natomiast druga zapewnia aż 150-procentowy wzrost docisku aerodynamicznego. Niestety, na tę chwilę pakiet Handling nie jest przewidziany dla klientów z Europy.

Zobacz: Ford Mustang i zapchany przez sąsiada wydech! Nie każdy lubi V8!

Ford Mustang Mach 1 z pakietem Handling, który dostępny jest póki co tylko w USA

Bazowa wersja wyróżnia się dużym spliterem pod przednim zderzakiem, który w pakiecie Handling jest dodatkowo rozbudowany. Inne są też ich tylne spoilery i dokładki progów. Mustang Mach 1 ma też specjalnie zaprojektowaną podłogę, która zapewnia lepszy opływ powietrza pod autem, a to przekłada się ma na większy docisk aerodynamiczny i lepiej schładzane hamulce. Co więcej, wyposażono go też  dwa boczne wymienniki ciepła – jeden do chłodzenia oleju silnikowego, a drugi oleju skrzyni biegów – a do tego układ chłodzenia tylnej osi i dolny dyfuzor Shelby GT500.

Mustang Mach 1 – cena w Polsce

Na chwilę obecną Ford nie podał konkretnej daty premiery Mustanga Mach 1 w Europie. Z przecieków wynika, że trafi do sprzedaży w 2021 roku. Bliżej jego debiutu będziemy też wiedzieć, na ile zostanie on wyceniony.

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Slaweq Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Slaweq
Gość
Slaweq

Ciekawe jak wypadnie na tle np. BMW M4 CS

Aktualności