Ford Kuga II po faceliftingu – nowe silniki, wyposażenie i system Sync3

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Ford · Dodane: 21 października 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Ford zaprezentował kolejną wersję modela Kuga po faceliftingu. Nie jest to nowa konstrukcja, a jedynie mocno zmodernizowana. Zmienił się wygląd pojazdu i jego wyposażenie. Auto otrzymało także najnowszy system multimedialny Sync 3! Paletę jednostek napędowych wzbogacił nowy silnik 1.5 TDCi o mocy 120 KM. Co jeszcze się zmieniło w Fordzie Kuga II po faceliftingu?

Nowa wersja Forda Kugi z zewnątrz została upodobniona do niedawno zaprezentowanego w Europie Forda Edge. Z przodu pojawiła się duża, trapezoidalna osłona chłodnicy a pod nią nieco mniejszy wlot powietrza. Inne są także przednie i tylne reflektory. Ciekawie wyprofilowana pokrywa silnika nie tylko dodaje modelowi Kuga muskularnego wyglądu, ale dzięki specjalnej strukturze środkowej części ma cechy elastycznej, kontrolowanej strefy zgniotu, co w przypadku kolizji z pieszym pozwala lepiej chronić jego ciało.

Zobacz: Sportowe Fordy sprzedają się jak świeże bułeczki!

Co więcej, zarówno ona jak i tylna klapa zostały tak zaprojektowane, aby lepiej zabezpieczać też droższe i trudniejsze do wymiany części samochodu. Gama lakierów została rozszerzona o dwa nowe kolory – Guard Grey oraz Copper Pulse. W opcji dostępny jest także elektrycznie wysuwany hak holowniczy, który chowa się pod tylnym zderzakiem.

Ford Kuga II – wnętrze z nowym systemem Sync3

We wnętrzu zmiany są mniej widoczne na pierwszy rzut oka. Inne są przyciski na kierownicy oraz te służące sterowaniu układem klimatyzacji. Wieniec kierownicy może być podgrzewany, a w wersjach z automatyczną skrzynia biegów, tuż za kierownicą mogą być umieszczone manetki do sterowania przekładnią.

Ford Kuga II facelifting ST-line 2017

Zmianą na minus jest za to wprowadzenie elektrycznie sterowanego hamulca postojowego. W miejscu ręcznego hamulca postojowego pojawiły się za dodatkowe uchwyty na kubki, wejście USB i wskaźnik otwartych drzwi.

Sync3 – nowe funkcje

Najważniejszą nowością wydaje się jednak zastosowanie nowego systemu multimedialnego Sync3  obsługiwanego poprzez duży, 8-calowy ekran dotykowy. Jego poprzednik (Sync2) to jedno z najgorszych urządzeń jakie miałem przykrą okazję testować m.in. w Fordzie Mustangu GT. Nowy system zdaniem Forda działa znacząco szybciej, a przy tym posiada o wiele większe możliwości.

Zobacz: Test Ford Mustang 5.0 V8 GT

Po raz pierwszy dostępne są polskojęzyczne komendy głosowe. Wystarczy wcisnąć przełącznik i powiedzieć „Chcę kawę”, „Muszę zatankować” albo „Szukam parkingu”, a system wspomoże kierowcę w znalezieniu kawiarni, stacji paliw czy parkingów, pobliskich stacji kolejowych, lotnisk lub hoteli.

Sync3 – łączność ze smartphonem

Nowy interfejs systemu oferuje przy tym większe i łatwiejsze do zidentyfikowania ikony na ekranie, a także po raz pierwszy funkcjonalność gestów (zsunięcie/rozsunięcie palców, przesunięcie palców po ekranie). Użytkownicy iPhone’ów mogą aktywować system Apple CarPlay, a posiadacze telefonów Android mają do dyspozycji system Android Auto. SYNC 3 oferuje również łącze SYNC AppLink pozwalające aktywować głosem z miejsca kierowcy cała paletę aplikacji smartfonowych, jak Glympse, Aupeo, Spotify, MyBoxMan, HearMeOut, AccuWeather i Los 40 Principales.

Ford Kuga II FL – automatyczne parkowanie

Nowy Ford Kuga otrzymał także nowy układ wspomagający parkowanie Perpendicular Parking. Stanowi on rozwinięcie półautonomicznego systemu wspomagającego parkowanie równoległe Active Park Assist, który w zeszłym roku był zamawiany przez niemal co drugiego nabywcę modelu Kuga. Wykorzystując dodatkowe czujniki ultradźwiękowe, system Perpendicular Parking po naciśnięciu przycisku wyszukuje miejsce do parkowania, zarówno równoległe do drogi, jak i prostopadłe, i wprowadza w nie samochód, wyręczając w manewrowaniu kierowcę, który tylko kontroluje pedały gazu i hamulca.

Ford Kuga II facelifting ST-line 2017

Zobacz: Ford Fiesta ST200 – przetestowaliśmy ją na Torze Łódź!

Kuga II po faceliiftingu posiada także układ ułatwiający wyjazd z równoległego miejsca parkingowego Park-Out Assist czy system ostrzegający prowadzącego podczas wycofywania z miejsca postojowego o innym pojeździe znajdującym się na drodze poprzecznej.

Adaptacyjne reflektory z funkcją do jazdy w deszczu

Opracowany przez Forda adaptacyjny system oświetlenia Adaptive Front Lighting jest po raz pierwszy dostępny w modelu Kuga. System monitoruje warunki oświetleniowe w otoczeniu samochodu i automatycznie optymalizuje widoczność przez dostosowanie strumienia światła nowych biksenonowych lamp głównych w ramach siedmiu ustawień, w zależności od prędkości jazdy, kąta skręcenia kierownicy oraz odległości od obiektów przed samochodem. Układ posiada także ostatnią nowość Forda czyli światła do jazdy w deszczu WDL.

Ford Kuga II FL – nowy silnik 1.5 TDCi 120 KM

Gama jednostek napędowych Forda Kugi została rozszerzona o nowy silnik Diesla 1.5 TDCi o mocy 120 KM. W przeciwieństwie do dwóch pozostałych jednostek wysokoprężnych 2.0 TDCi 150 KM i 2.0 TDCi 180 KM,  posiada on pojedynczy wałek w głowicy (SOHC), 8-zaworową głowicę (zamiast 16V) i sterownik Boscha, a nie Delphi. Silnik wyposażono także w nieco inny napęd rozrządu obsługiwany za pomocą paska zębatego sprzężonego z dynamicznym napinaczem (wał korbowy – wałek zaworów ssących) oraz łańcucha z napinaczem hydraulicznym (wałek zaworów ssących – wałek zaworów wydechowych).

Ford Kuga II facelifting ST-line 2017

Co ciekawe, motor ten generuje 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego ze skrzynią manualną i 300 Nm z przekładnią automatyczną PowerShift. Oferowany jest on jednak tylko z napędem na przednią oś. Osiągi na papierze nie porywają. Przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje Fordowi Kuga 12,7 s (12,4 s z PowerShift), a jego prędkość maksymalna wynosi 173 km/h (171 km/h z PowerShift). W mieście auto ma za to spalać zaledwie 4,8 l paliwa na 100 km.

Ford Kuga II FL – zawieszenie

Układ zawieszenia nowego Forda Kugi oparto z przodu na kolumnach MacPhersona ze stabilizatorem przechyłów. Z tyłu auto wyposażono w całkowicie niezależne zawieszenie wielowahaczowe Control Blade z powiększonymi amortyzatorami i sprężynami powrotnymi (odbicia).

Ford Kuga II facelifting ST-line 2017

Stabilizator przechyłów mocowany jest z kolei do zwrotnicy łącznikiem na dwóch przegubach kulowych. Układ kierowniczy sterowany jest elektrycznie, a skrajne punkty położenia kierownicy dzieli dokładnie 2,6 obrotu.

Ford Kuga II FL – układ hamulcowy

Za skuteczne wytracanie prędkości Forda Kugi odpowiada dwuobwodowy układ krzyżowy, sterowany hydraulicznie. Przednie tarcze są wentylowane i w zależności od wersji silnikowej mają średnicą 300 lub 320 milimetrów (prawdopodobnie te same, które znalazły się w testowanym przeze mnie Fordzie Focusie ST). Tylne tarcze są lite i mają średnicę 280 mm.

Zobacz: Ford Focus RS III od Mountune – jeszcze więcej mocy!

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Aktualności