BMW M340i i trzy pomysły na zwiększenie mocy i poprawę osiągów!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: G-POWER · Dodane: 26 kwietnia 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Jak zwiększyć moc w BMW M340i? Tuner G-POWER ma 3 opcje pozwalające na podniesienie mocy do nawet 510 KM! Tym samym auto powinno być szybsze niż BMW M3 F80 i niewiele ustępować nawet nowej generacji, która lada moment ma się pojawić na rynku. A do tego zachowa swoją większą uniwersalność od M3.

W oczekiwaniu na nowe BMW M3, firma G-POWER przygotowała 3 pakiety modyfikacji przeznaczone dla BMW M340i xDrive. I jest to tyle interesująca opcja, że z jednej strony kierowca będzie mógł mieć większą moc i lepsze osiągi, a z drugiej zachowa możliwość wyboru swojego BMW w wersji kombi. Na dodatek, z uwagi na napęd xDrive, samochód będzie bardziej wszechstronny od klasycznej M-ki. A co dokładnie ma do zaoferowania niemiecki tuner właścicielom najmocniejszej obecnie „trójki”?

BMW M340i – jak można zwiększyć moc i poprawić osiągi?

G-Power oferuje trzy pakiety modyfikacji. Pierwszy nazywa się GP-420 i jak sama nazwa wskazuje pozwala podnieść moc silnika do 420 KM. To kusząca propozycja zważywszy na to, że taką samą mocą dysponowało BMW M3 E90. To z resztą też tylko 11 KM mniej niż w przypadku BMW M3 F80. Ale to nie koniec dobrych wieści. Po pierwsze pakiet GP-420 zakłada wyłącznie wgranie nowego oprogramowania ECU i bez potrzeby dokonywania jakichkolwiek modyfikacji mechanicznych. Po drugie pakiet GP-420 pozwala BMW M340i xDrive przyspieszać 0-100 km/h w 4,0 sekundy a po trzecie, po zdjęciu ogranicznika prędkości, auto rozpędzi się do 297 km/h! Czy usługa ta ma jakąś wadę? Tak! Cena za za pakiet GP-420 wynosi aż 1695 funtów czyli 8785 z!

Zobacz: Nowe BMW M340d xDrive o mocy 340 KM to miękka hybryda!

Kolejna opcja to pakiet GP-470. Jego założenia wykraczają już poza modyfikację ECU. Oprócz nowej mapy, auto otrzymuje układ wydechowy ze sportowym katalizatorem, dzięki czemu moc silnika wzrasta do 470 KM. A to więcej niż w BMW M3 F80. Poprawie ulegają też osiągi, bo sprint 0-100 km/h zajmuje tylko 3,8 sekundy. Szkoda, że tuner nie podał o ile skraca się przypieszenie 0-150 km/h i 0-200 km/h. Dlaczego? Bo laik może nie zrozumieć, dlaczego za 0,2 sekundy trzeba zapłacić kolejne 2550 funtów. Pakiet GP-470 kosztuje bowiem 4245 funtów czyli aż 22 tysiące złotych.

G-Power BMW M340i xDrive G20

Żeby jednak mieć pewność, że nasze BMW M340i xDrive będzie mogło dogonić nowe BMW M3, może od razu zdecydować się na pakiet GP-510. Dzięki niemu 3-litrowy silnik osiągnie moc 510 KM, co pozwoli skrócić przyspieszenie 0-100 km/h do 3,7 sekundy (i na pewno jeszcze bardziej 0-200 km/h). W ramach tej modyfikacji auto otrzyma nie tylko nową mapę, downpipe ze stali nierdzewnej i sportowy katalizator, ale też nową turbosprężarkę z większym kołem kompresora, turbiny. Tyle że pakiet ten kosztuje 5840 funtów czyli ponad 30 tys. zł. Dużo, ale z drugiej strony dopłata do BMW M3 będzie znacznie większa. Zatem jeśli zależeć Ci będzie głównie na osiągach, to może być to ciekawa opcja.

Zobacz: BMW M3 G80 w wersji Pure! Wraca manual i tylny napęd?!

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Michał Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Michał
Gość
Michał

Dobra opcja jest z tym programem ale ponad 8 tyś zł to przesada. Najlepiej oplac się opcja nr 3.

Aktualności