Alfa Romeo Giulia Veloce – świetne osiągi i napęd 4×4

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Alfa Romeo · Dodane: 20 września 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Lepsze osiągi i napęd 4×4 to główne cechy Alfy Romeo Giulii w wersji Veloce. Odmiana ta będzie napędzana jednym z dwóch silników współpracujących wyłącznie z automatycznymi skrzyniami biegów. Nietrudno zauważyć, że Veloce będzie mniej radykalną alternatywą dla fantastycznej wersji Quadrifoglio!

Alfa Romeo Giulia to auto, o którym mówi cały motoryzacyjny świat. Już pierwsze informacje na jej temat były na tyle sensacyjne, że motomaniacy, a zwłaszcza alfaholicy po prostu zwariowali na jej punkcie. Tylny napęd, idealny rozkład mas pomiędzy osiami, niska masa i mocne, nawet 510-konne silniki zadziałały na wyobraźnię kierowców. Gdy na dodatek Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio pobiła rekord toru Nurburgring wśród sedanów, stało się jasne, że teraz to Alfa Romeo zaczyna rozdawać karty.

Zobacz: Alfa Romeo Giulia – niska masa i świetne osiągi!

Patrząc na dotychczasową paletę silnikową wyraźnie widać, że nie jest ona kompletna. Klienci mają do wyboru albo odmiany o mocy ok. 200 KM, albo wręcz torowy, ponad 500-konny motor V6 biturbo. Alfa Romeo nie kazała długo czekać na to, aby lukę tę wypełnić. Właśnie zaprezentowała Alfę Romeo Giulię w wersji Veloce. Ta szczególna odmiana wydaje się być jedną z najatrakcyjniejszych w gamie. Dlaczego? Po pierwsze dostępna jest z jednym z dwóch wzmocnionych silników, a po drugie jej design wyraźnie odróżnia ją od pozostałych wersji silnikowych.

Alfa Romeo Giulia Veloce

Już na pierwszy rzut oka Alfa Romeo Giulia Veloce istotnie wyróżnia się na tle pozostałych odmian tego modelu. Niebieski kolor lakieru Blu Misano, lakierowane na żółto zaciski hamulcowe, przeprojektowane zderzaki i charakterystyczne wzory felg zindywidualizowały wygląd tej wersji Giulii. Inne są także jej zderzaki i tylny dyfuzor, ale najważniejsze zmiany dotyczą jej układu napędowego.

Alfa Romeo Giulia Veloce

Wersja benzynowa Veloce napędzana jest przez turbodoładowany silnik o pojemności 2,0-litrów i mocy 280 KM. Od 2250 obr./min generuje on 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Oprócz tego odmiana Veloce jest dostępna także z jednostką Diesla, która z pojemności 2,2-litra osiąga nawet 210 KM. Jak przystało na silnik wysokoprężny, charakteryzuje się on wysokim, 470-niutonometrowym momentem obrotowym dostępnym od 1750 obr./min. Działanie turbosprężarki ze zmienną geometrią kierownicy będzie wspomagane silnikiem elektrycznym, minimalizującym efekt turbodziury przy niskich obrotach wału korbowego.

Automatyczne skrzynie biegów i napęd 4×4

Amatorzy sportowej jazdy mogą jednak narzekać na fakt, że oba motory są standardowo łączone z 8-stopniowym automatem ZF. O skrzyni manualnej nie ma na chwilę obecną co marzyć. Co więcej, moment obrotowy przekazywany jest zawsze na wszystkie cztery koła (oznaczenie Q4). Standardowo napędzana będzie tylko tylna oś, ale w razie uślizgu któregokolwiek z jej kół, do 60% momentu obrotowego będzie mogło trafić na oś przednią. Giulia z napędem Q4 będzie cięższa od tylnonapędowej odmiany o ok. 60 kg.

Alfa Romeo Giulia Veloce

Alfa Romeo Giulia Veloce

Według ostatnich informacji do jakich dotarliśmy, Alfa Romeo Veloce będzie przyspieszać 0-100 km/h w 5,2 s w wersji benzynowej lub w 6,8 w odmianie wysokoprężnej. Nie pomyliłem się zatem wiele, gdy pod koniec września sugerowałem, że 280-konna Veloce będzie osiągać „setkę” w 5,5 sekundy. Oznacza to zatem, że Giulia Veloce będzie świetną alternatywą dla BMW 340i xDrive czy Volvo S60 T6 AWD.

Zobacz: Alfa Romeo Giulia – cena i wyposażenie w Polsce

Dodaj komentarz

2 komentarzy do "Alfa Romeo Giulia Veloce – świetne osiągi i napęd 4×4"

Powiadom o
avatar
Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Marek
Gość

Kolor jest blu Misano (gdzie jest tor) nie Milano.
Topowa wersja sie nazywa Quadrifoglio bez Verde jak biło jeszcze dla Mito i Giulietta, czyli nie można nazywać Giulia QV bo jest błąd, ale tylko Giulia Quadrifoglio.

wpDiscuz

Aktualności