REKLAMA

Opona Continental WinterContact TS 870 – jaką grubość ma bieżnik?

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 26 listopada 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Jaką głębokość ma bieżnik opon Continental WinterContact TS 870 P? Czy bieżnik jest większy niż w tańszych oponach? Takie pytania dostaliśmy niedawno na naszym kanale na TikToku i postanowiliśmy to zweryfikować.

Opony Continental WinterContact TS 870 P  to jedne z najczęściej nagradzanych modeli w testach ogumienia zimowego. Jako przedstawiciele klasy Premium oferują bardzo wyrównane właściwości na różnego typu nawierzchniach – mokrych, ośnieżonych, suchych. Jako redakcja często mamy z nimi do czynienia, bowiem jako niemiecki produkt, goszczą na wielu testowanych przez nas samochodach, zwłaszcza tych zza zachodniej granicy. Dokładnie takie opony otrzymała Skoda Kodiaq Sportline jaka trafiła do nas na testy. Postanowiliśmy zatem sprawdzić jak głęboki mają bieżnik, bo auto otrzymało świeżo założony komplet o przebiegu niespełna 500 km.

Continental WinterContact TS 870 – opony zimowe

Continental chwali się, że opony WinterContact TS 870 P mają ulepszony skład mieszanki CoolChili, co przekładać się ma na lepsze hamowanie na mokrej nawierzchni, a specjalne rowki hydro zapewniają lepsze właściwości w zakresie aquaplaningu. Z kolei nowa konfiguracja stromych, równoległych lameli, pozwala zebrać więcej śniegu z jezdni. Nas interesowało w tym materiale jednak, jaką grubość bieżnika mają opony Continental WinterContact TS 870 i jak wypada ona na tle tańszych opon, jakie sprawdzaliśmy w ostatnim czasie.

Skoda Kodiaq wyposażona została w naprawdę duże bo aż 20-calowe alufelgi. Obuto je opony w Continental WinterContact TS 870 P w rozmiarze 235/45 R20 z indeksem prędkości V i dodatkowo wzmacniane (XL). Nasze pomiary wykazały, że głębokość bieżnika wynosi  przeciętnie 8,33-8,40 mm.

Opony zimowe Continental TS 870 mają bieżnik na poziomie ok. 8,3-8,4 mm. Niezły wynik, ale część czytelników spodziewała się ponad 9 mm. 

To wynik minimalnie lepszy niż testowane przez nas wcześniej opony Kleber Krisalp HP3 i jednak poniżej oczekiwań niektórych czytelników, którzy liczyli na ponad 9 mm. Ale trzeba pamiętać, że istotny jest też skład mieszanki, który ma wpływ na tempo ścierania się bieżnika. Czas pokaże jak trwałe będą to opony.

Zobacz: Wypadek na zimówkach latem, a odszkodowanie z ubezpieczenia

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności