Interwał wymiany oleju w silniku Forda 1.5 EcoBlue został wydłużony do 30 tys. km. Rzadsza zmiana oleju ma ograniczyć koszty eksploatacji i zachęcić w ten sposób do zakupu przez floty aut Forda, w tym Focusa, będącego najchętniej wybieranym autem firmowym Forda.
Cena zakupu samochodu do firmy przestała być jedynym czynnikiem branym pod uwagę przez managerów flot. Istotniejszy dla nich jest całkowity koszt użytkowania w skrócie TCO (Total Cost of Ownership). Określa on łączne koszty związane z posiadaniem i eksploatacją pojazdu, a w jego skład wchodzą między innymi raty leasingowe, wydatki na paliwo, ale również – o czym wielu może zapomnieć – koszty serwisowe. Ford postanowił zawalczyć o kolejnych klientów i wydłużył okres pomiędzy przeglądami w wysokoprężnych wersjach Focusa (i nie tylko).
Ford Focus – wymiana oleju co 30 tysięcy km lub co 2 lata
Wymiana oleju jest jednym ze stałych kosztów serwisowych. Przyjęło się, że powinna ona odbywać się co rok lub co 10 – 15 tys. kilometrów. Aby zachęcić klientów do zakupu, Ford wydłużył interwał między przeglądami olejowymi w dieslowskich Focusach 1.5 EcoBlue 95 i 120 KM z 15 tys. km lub 1 roku do 30 tys km lub 2 lat w wersjach z manualną skrzynią biegów oraz do 20 tys. km lub 2 lat w wersją z automatyczną skrzynią biegów. Tym sposobem Ford jeszcze bardziej obniżył całkowity koszt użytkowania TCO tego modelu, co pozwala zaoszczędzić użytkownikom nawet do 30 proc. wydatków związanych z obsługą Focusa w skali 3 lat i 150 tys. km.
Zobacz: Ile kosztuje AdBlue do diesla i jak często trzeba go dolewać?
Mateusz Kampa, dyrektor sprzedaży flotowej Ford Polska, twierdzi, że zwiększenie przebiegu i czasu między przeglądami jest możliwe dzięki wprowadzeniu AdBlue (SCR) do silnika 1.5 EcoBlue. Pozwala on na lepsze zarządzanie emisją spalin i bardziej efektowne wypalanie DPF. W związku z tym olej może być eksploatowany dłużej, ponieważ jego rozrzedzenie następuje wolniej. Dodatkowe oszczędności przynosi również wydłużenie okresu eksploatacji filtra powietrza z dotychczasowych 30 tys. km lub 2 lat do 60 tys. km lub 2 lat. Zmiana ta dotyczy nie tylko modelu Ford Focus, ale również objęła wszystkie aktualne modele Kuga, S-Max czy Galaxy.
Dwa razy się zastanów!
Problem polega na tym, że według mechaników z jakimi od lat współpracuje nasza redakcja, interwały wymiany oleju na poziomie 30 tysięcy km sprawdzają się na krótką metę. Właściciele flot będą zachwyceni, ale odkupienie po 3 latach takiego poleasingowego auta wiąże się z dużym ryzykiem. Krótsza żywotność turbosprężarek, panewek czy układu korbowo-tłokowego to typowe problemy samochodów, w których tak rzadko zmienia się olej. Niejednokrotnie spotykaliśmy się z sytuacją, że silnik się zacierał na panewce czego efektem było spektakularne zniszczenie bloku silnika przez korbowody. Jeśli zależy Ci na długiej i bezproblemowej eksploatacji mocno wysilonego silnika z turbosprężarką, wymieniał olej i filtry co 10-12 tys. km. Koszt przeglądu niewielki, a potencjalne naprawy liczone są w tysiącach złotych.
Zobacz: Jak często trzeba wymieniać olej w silniku?
Dodaj komentarz