Koncern PSA przedstawił rzeczywiste wyniki zużycia paliwa w samochodach Peugeot, Citroen i DS. To odpowiedź francuskiego producenta na zarzuty wystosowane wobec koncernów samochodowych po aferze Volkswagena, dotyczące przedstawiania przez nich fałszywych wyników zużycia paliwa oraz poziomu emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
Afera spalinowa Volkswagena, dotycząca fałszowania przez Niemców wyników pomiarów emisji szkodliwych gazów do atmosfery oraz podawania nierealnych wyników zużycia paliwa Volkswagenów odcisnęła piętno na całej branży samochodowej. Francuski koncern PSA postanowił oczyścić się zarzutów kierowanych rykoszetem także w niego i sam zaproponował nową, bardziej rzetelną metodę pomiarów zużycia paliwa w swoich samochodach. W ten sposób chce on odzyskać zaufanie klientów, wyraźnie wstrząśniętych przestępczym procederem Volkswagena.
Zobacz: Lista aut Volkswagena zużywających za dużo paliwa
Nowa metoda zakłada badanie auta przy ściśle określonych założeniach. Test samochodu odbywa się na drogach publicznych w warunkach ruchu drogowego. Każde auto musi pokonać 25 km warunkach miejskich, 39 km na trasach pozamiejskich oraz 31 km na autostradzie. W badaniu uwzględnia się włączoną klimatyzację, masę pasażerów, wagę bagażu czy nachylenie terenu. Ostateczne wyniki są porównywane z informacjami przekazanymi przez klientów.
Rzeczywiste zużycie paliwa a homologacyjne
Zdaniem przedstawicieli PSA zmierzone przez nich rzeczywiste wyniki zużycia paliwa były porównywalne z tymi, jakie przedstawili ankietowani właściciele samochodów. Ma to dowodzić skuteczności tego badania. Warto jednak zauważyć, że różnice w wynikach są w niektórych przypadkach bardzo duże. Oto przykładowe:
Samochód | Procedura T&E l/100 km | Dane homologacyjne l/100 km | Różnica l/100 km |
Peugeot 308 1.2 PureTech 110 S&S M5 16” opony ULRR | 6,3 | 4,0 | 2,3 |
C4 Picasso BlueHDi 120 S&S EAT6 Intensive 17” opony VLRR | 6,5 | 3,9 | 2,6 |
DS 3 PureTech 110 S&S M5 So Chic | 6,0 | 4,3 | 1,7 |
Zobacz: Zakaz jazdy Volkswagenem z wadliwym silnikiem Diesla EA189!
Koncern przedstawił wyniki pomiarów zużycia paliwa w rzeczywistych warunkach dla 30. modeli marek Peugeot, Citroën i DS. Do końca roku PSA opublikuje wyniki testów dla kolejnych 20. modeli. Zostanie również udostępniony symulator, pozwalający klientom na obniżenie zużycia paliwa w zależności od warunków eksploatacji samochodu, co przełoży się także na redukcję emisji CO2. W 2017 roku Grupa PSA pójdzie o krok dalej. Do procedury testowej zostanie dołączony pomiar emisji tlenków azotu (NOx) w warunkach rzeczywistej eksploatacji. Poniżej prezentujemy szczegółowe wyniki rzeczywistego zużycia paliwa:
Zobacz: Rzeczywiste wyniki zużycia paliwa w samochodach Peugeot
Zobacz: Rzeczywiste zużycie paliwa w samochodach Citroen
Dodaj komentarz