Opel Corsa F oraz Peugeot 208 wzywane są na akcję serwisową. Problem dotyczy samochodów wyposażonych w silnik EB2FA czy 1.2 PureTech i związany jest z normami emisji spalin.
Dzielenie platform i rozwiązań pomiędzy kilka marek samochodów ma swoje korzyści, ale i wady. Problemy dotyczące silnika EB2FA (1.2 PureTech) dotknęły dwa bliźniacze modele z koncerny Stellantis. Z tego powodu akcja serwisowa ma dużo większy zasięg i jest bardziej kosztowna.
Akcja serwisowa dotycząca silnik 1.2 PureTech EB2FA
Polski oddział przedsiębiorstwa Stellantis Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie poinformował Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o potencjalnej niezgodności z normami emisji spalin w samochodach dwóch marek. Dotyczy to modeli Peugeot 208 oraz Opel Corsa F, wyposażonych w silnik EB2FA. W obu przypadkach stwierdzono, że poziom węglowodorów (HC) może przekroczyć dopuszczalne limity. W ramach kampanii naprawczej na rynku polskim objętych jest łącznie 7 116 pojazdów.
Właściciele samochodów, które podlegają akcji naprawczej, zostali poinformowani o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów celem wymiany przewodu paliwowego oraz zaworu opróżniania pochłaniacza oparów paliwa (CPV). Usterka oczywiście zostanie naprawiona bezpłatnie.
Zobacz: Test Opel Astra Hybrid
Oczywiście wzywają na serwis. Jako posiadacz tego samochodu dostałem dwa pisma z centrali o tej akcji serwisowej. Serwis Opla w Opolu od 5 miesięcy odmawia naprawy ponieważ nie mają części. Taka to jakość obsługi.
A próbowałeś kontaktować się w tej sprawie z Centralą?