Nowy Opel Astra L zjeżdża już z taśm montażowych. Produkcja auta ruszyła w fabryce Russelsheim, co raczej nie powinno dziwić. Jest to bowiem dom Astry i miejsce, z którego się ona wywodzi.
Nowy Opel Astra L to niezwykle ważny samochód dla niemieckiego koncernu. Model ściśle spokrewniony z najnowszym Peugeotem 308 ma pobudzić zainteresowaniem marką. Inżynierowie zrobili wiele, aby nadać mu indywidualny charakter, a przy tym wyposażyli go w szereg przydatnych rozwiązań jak matrycowe reflektory ze 168 segmentami LED, które pozwalają na stałą jazdę nocą na długich światłach, fotele AGR czy innowacyjny napęd hybrydowy.
Fabryka Opla Astry L
Produkcja nowego Opla Astry ruszyła w zakładach w Rüsselsheim. Premier Hesji Volker Bouffier, minister gospodarki Hesji Tarek Al-Wazir oraz burmistrz Rüsselsheim Udo Bausch, zaproszeni przez dyrektora generalnego firmy Opel Uwe Hochgeschurtza, przybyli 10 lutego do zakładów w Rüsselsheim, gdzie wzięli udział w uroczystości zorganizowanej z okazji uruchomienia produkcji nowego Opla Astry. Do dzisiaj wyprodukowano już około 500 egzemplarzy nowego modelu. W najbliższych miesiącach fundamentem elektryfikacyjnej ofensywy marki z Rüsselsheim będzie nowa generacja Opla Astry. Pierwsze egzemplarze pięciodrzwiowej Astry dotrą do klientów wiosną. Od samego początku samochód można będzie kupić także jako hybrydę plug‑in. W 2023 r. do oferty dołączy w pełni elektryczna Astra‑e.
Zobacz: Fabryka produkująca paliwo prawie neutralne pod kątem emisji CO2!
O wyborze Russelsheim jako miejsca produkcji Astry zadecydowały oczywiście względy gospodarcze i polityczne. Trzeba bowiem pamiętać, że poprzednia Astra była produkowana też w Polsce. Jak przekonywali premier Hesji Volker Bouffier i minister gospodarki Tarek Al-Wazir:
Opel jest właśnie stąd, z Hesji. Od wielu pokoleń nie tylko jeździ się tu Oplem, ale marka jest tutaj również produkowana i projektowana. Centrala firmy w Rüsselsheim jest pracodawcą liczącym się w całym regionie. Fakt, że linię montażową nowej Astry ulokowano właśnie w tym mieście jest więc szczególnie satysfakcjonujący. W ten sposób Opel podkreśla swoje zaangażowanie w ten zakład. Sama Hesja jako kraj związkowy również stara się o to, by producent samochodów miał tu dobre warunki do produkcji oraz prowadzenia prac badawczo-rozwojowych. W branży motoryzacyjnej zachodzą obecnie strukturalne przemiany. Rząd landu będzie nadal wspierał firmę Opel w skutecznym stawianiu czoła tym wyzwaniom. Uruchomienie produkcji nowego modelu oraz plany przejścia na elektryczną mobilność w 2028 r. wyraźnie potwierdzają, że jest to firma myśląca przyszłościowo
Wycofanie produkcji Opla Astry z Polski nie nastąpił w sposób drastyczny, ale było procesem przemyślanym. Polacy nie zostaną jednak na lodzie. W Gliwicach mają być produkowane samochodowy dostawcze. Co więcej plany zakładają uruchomienie w polskim zakładzie produkcji modeli o napędzie elektrycznym (BEV), przez co fabryka staje się istotnym elementem strategii elektryfikacji całej gamy modelowej Stellantis. Daje to gliwickiemu zakładowi stabilne perspektywy na najbliższe lata, a co najważniejsze, zapewnia miejsca pracy wszystkim pracownikom obecnej fabryki Opel Manufacturing Poland.
Zobacz: Nowy Opel Astra L już prawie w Polsce! Mieliśmy okazję go poznać!
Dodaj komentarz