REKLAMA

Kupiłeś nowe BMW M5 F90? Akcja serwisowa Cię nie ominie!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: IND · Dodane: 4 czerwca 2018
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Najnowsze BMW M5 oznaczone kodem F90 dopiero co pojawiło się na polskim rynku, a już jego właściciele muszą stawić się w serwisie. Akcja naprawcza dotyczy poważnej wady technicznej, która może doprowadzić do tragedii. Co gorsza może się ona pojawić w chwili, gdy kierowca będzie chciał skorzystać ze sportowego potencjału BMW M5.

Dzisiejsze samochody naszpikowane są mikroprocesorami i szeregiem urządzeń poprawiających komfort jazdy, stabilność pojazdu czy pracę poszczególnych elementów osprzętu silnika. Postępujące zmiany technologiczne oraz maksymalizacji zysków spowodowały jednak, że nawet niezwykle drogie auta stały się znacznie bardziej delikatne i awaryjne, zupełnie przecząc tezie, że „za dobrą jakościowo rzecz, trzeba odpowiednio dużo zapłacić”. Przykładem tego może być omawiane BMW M5 F90. Choć auto kosztuje min. 560 tysięcy złotych, a za dobrze doposażony egzemplarz trzeba zapłacić ponad 800 tysięcy złotych, model ten cierpi na poważną wadę fabryczną, która zagraża bezpieczeństwu jego pasażerów oraz osobom postronnym. Na całe szczęście akurat ten problem można sprawnie i niedużym kosztem wyeliminować, o ile auto zostanie szybko oddane do … serwisu.

BMW M5 F90 i jego niebezpieczna wada fabryczna

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów został powiadomiony przez BMW Polska, że w samochodach niemieckiego producenta z serii M5 (oznaczenie kodowe F90) wyprodukowanych w Niemczech, istnieje ryzyko nagłego spadku mocy w trakcie jazdy. Jeśli stanie się to np. w trakcie wyprzedzania skutki tej awarii mogą być tragiczne. O co chodzi? Sterownik silnika ma bowiem wgrane oprogramowanie z błędem, który może spowodować spadek ciśnienia paliwa, a w rezultacie nagłą utratę mocy. W Polsce sprzedano do tej pory 33 wadliwe egzemplarze BMW M5 F90 a ich listę po numerach VIN prezentujemy poniżej:

Wadliwe BMW M5 F90
L.p. VIN L.p. VIN L.p. VIN L.p. VIN
1 G964720 11 G965417 21 G965374 31 G965395
2  G965359 12 G965802 22 G965378 32 G965108
3 G965350 13 G965901 23 G965394 33 G965414
4 G965357 14 G965979 24 G965391
5 G965375 15 G966228 25 G965320
6 G965373 16 G965281 26 G965316
7 G965393 17 G965282 27 G965351
8 G965288 18 G965325 28 G965344
9 G965301 19 G965327 29 G965337
10 G965416 20 G965362 30 G965390

Wszyscy właściciele wadliwych BMW M5 F90 zostaną poinformowani przez Autoryzowane Stacje Obsługi BMW o konieczności naprawy wadliwych sterowników oraz umówieni na darmową naprawę. Informacji związanych z kampanią serwisową udziela BMW Vertriebs GmbH Oddział w Polsce (adres: ul. Wołoska 22 A, 03-675 Warszawa; tel.: 022 279 71 00). Jak się okazuje, to niepierwsza wpadka techniczna nowego BMW serii 5 zagrażająca jego pasażerom. Kilka miesięcy temu BMW wzywało do serwisów właścicieli słabszych wersji „piątki” (G30) z uwagi na inną usterkę techniczną, bezpośrednio zagrażającą pasażerom auta. Więcej na ten temat w poniższym artykule:

Zobacz: BMW 5 G30 i 6 GT – poważne problemy i akcja serwisowa

BMW Polska w komunikacie do UOKiK podała oznaczenie kodowe wadliwych BMW M5 jako G90 zamiast F90. Do tej pory nie otrzymaliśmy odpowiedzi od BMW czy był to błąd z ich strony czy autentyczne oznaczenie. Nasi zagraniczni koledzy z Niemiec i Czech w ostatnich miesiącach dostali informację, że oznaczenie G90 tyczy się BMW M5 Competition. Niestety po rozmowie z naszymi kolegi z ASO BMW dowiedzieliśmy się, że powyższe numery VIN nie dotyczyły wersji Competition, a zagraniczne dane o wersji G90 to prawdopodobnie kolejny błąd ze strony BMW przesłany w informacjach prasowych. Po weryfikacji wielu źródeł przesłaliśmy nasze uwagi do UOKiK, który zmienił oznaczenia w komunikacie prasowym na F90! Dziękujemy!

9
Dodaj komentarz

avatar
5 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
Daily DriverKazKrzysztofpitiaBmw Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
pitia
Gość
pitia

bmw nie wie co sprzedaje. ale jak zatrudnia sie recepcjonistke do takiej pracy to potem BMW cierpi…wstyd

Bmw
Gość
Bmw

Pewnie BMW znowu oszczędza i każe pisać poważne komunikaty recepcjonistka

Liroj
Gość
Liroj

E klasa w AMG i koniec tematu. Motory pancerne i dobre skrzynie.

RSfan
Gość
RSfan

Dlatego tylko Audi. RS6 Performance i nie dość że mocniejszy to jeszcze spokój z serwisowaniem.

Krifs
Gość
Krifs

w porównaniu do BMW to audi wygląda jak auto dla biedaka z VW do tego ledwo dożywające skrzynie 60tys km DSG w Rsach i eSkach.Bmw to bmw i przyczepność i zabawa w Volswagenowym audi tylko przyczepność

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Widać że to pisała osoba która zna się ale na wyścigach podwórkowych. Chłopie Audi jest jak Porsche, a VW jak Skoda. Naucz się takie proste

Kaz
Gość
Kaz

RS6 nie ma stronic(dsg), RS6 ma tiptronic przygłupie

TheDriver
Gość
TheDriver

Niemiec by powiedział:”scheisse!”

Aktualności