REKLAMA

Honda Civic XI Type-R bije rekord toru Suzuka!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Honda · Dodane: 8 kwietnia 2022
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nowa Honda Civic XI Type-R ustanowiła rekord toru Suzuka dla samochodów z przednim napędem. Japoński hot hatch osiągnął to w trakcie testów podsumowujący jego możliwości.

Jesteśmy coraz bliżej  premiery nowej Hondy Civic Type-R. Kilka dni temu mieliśmy już okazję poznać z bliska XI-generację Civica, a teraz przedstawiciele japońskiej marki informują o kolejnych testach modelu Type-R na torze Suzuka. Hot hatch Hondy w trakcie tych prób ustanowił rekordowy czas przejazdu okrążenia dla samochodów z przednim napędem. Jednocześnie uplasował się na 82 miejscu wśród 100 najszybszych aut jakie tu gościły (wypadł lepiej niż m.in. Ferrari F40).

Honda Civic XI w wersji Type-R bije rekord toru Suzuka

Honda Civic Type-R pokonała 5,8-kilometrową trasę w 2 minuty 23,120 sekundy, czyli o 0,873 sekundy szybciej niż jego poprzednik, Honda Civic Type R Limited Edition z 2021 roku. To najlepszy czas jak dotąd wśród wszystkich przednionapędowych aut seryjnych, jakie gościł japoński autodrom. Rekordowy czas został ustanowiony 15 marca tego roku podczas testów, które miały podsumować prace badawczo-rozwojowe nad nowym modelem. Civic XI generacji w wersji  Type-R to najnowszy model sportowy, który potwierdził swoje możliwości na kultowym torze Suzuka International Racing Course. Obiekt ten słynie z wymagających zakrętów i szykan na odcinkach, pokonywanych z dużą prędkością. Często określany jest jednym z najwspanialszych torów świata, a od 1962 r. pełni rolę poligonu doświadczalnego dla sportowych modeli Hondy. To właśnie na nim rozgrywane było niemal każde (poza dwoma sezonami) Grand Prix Japonii Formuły 1 od 1987 r.

Zobacz: Honda Civic Type-R Limited Edition ustanawia rekord toru Suzuka!

Poprzedni rekord okrążenia toru Suzuka dla modelu przednionapędowego – 2 minuty 23,993 sekundy – został ustanowiony przez przedprodukcyjny egzemplarz Civica Type R Limited Edition w trakcie prac rozwojowych, w lutym 2020 r. Była to jednak bardzo „uboga” i wymagająca wersja pozbawiona m.in. klimatyzacji z uwagi na maksymalne ograniczenie masy. Wcześniej, w 2017 r., Honda Civic Type R GT dziesiątej generacji pobiła rekord pętli Nordschleife toru Nürburgring w klasie seryjnych samochodów z napędem na przednią oś, z czasem okrążenia wynoszącym 7 minut 43,8 sekundy. Civic Type R GT ustanowił rekordy w kategorii seryjnych samochodów, napędzanych na przednią oś, na pięciu legendarnych europejskich torach wyścigowych.

Słowem podsumowania

Ciesząc się z nowego rekordu Type-R trzeba jednak mieć na uwadze, że wiele rzeczy jest niewiadomych. Nie znamy przede wszystkim ogumienia na jakim ustanowiono rekordowy czas. Wystarczy zwrócić uwagę o ile szybsze w jeździe torowej są w pierwszych testach są np. opony Continental SportContact 7 na tle poprzedniego modelu (SportContact 6). Ciężko też określić jak bardzo zbliżony był do wersji produkcyjnej testowany Civic. Dlatego póki co warto zachować zimną krew i poczekać na pierwsze niezależne testy porównawcze nowego Civica Type-R, mając jednak na uwadze, że auto zapowiada się jako naprawdę szybkie.

Zobacz: Najlepiej sprzedające się hot hatche w Polsce! MEGA Raport 2020!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności