Dyrektor sprzedaży Yangwang, Hu Xiaoqing, wyjaśnił, że czas okrążenia modelu U9 został zapisany, ale nie pojawił się jeszcze w oficjalnych rekordach Nürburgring. Ponieważ U9 nie jest dostępny na rynku europejskim, BYD musi przejść dodatkowe procedury certyfikacyjne, aby uzyskać status samochodu produkcyjnego kwalifikującego się do uznania rekordu. Po zakończeniu tych kroków, czas okrążenia może zostać dodany do oficjalnej tabeli wyników Nürburgring, co zapewni firmie międzynarodowe uznanie dla zdolności tego elektrycznego supersamochodu.
Yangwang U9 ma imponujące dane techniczne
Yangwang U9, zaprezentowany na początku tego roku, jest już produkowany w Chinach, a pierwsze dostawy do klientów rozpoczęły się w sierpniu. Ma długość 4966 mm, szerokość 2029 mm, wysokość 1295 mm, rozstaw osi 2900 mm i wagę 2475 kg. To w pełni elektryczny samochód, którego układ napędowy stanowią cztery silniki rozwijające łączną moc 1287 KM i 1680 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
W teorii ma rozpędzać się do prędkości 300 km/h i przyspieszać 0-100 km/h w 2,4 sekundy. Dystans 400 m pokonuje w zaledwie 9,78 sekundy. Akumulator typu LFP zyskał pojemność 100 kWh, pozwalając na osiągnięcie maksymalnego zasięgu w cyklu mieszanym do 700 kilometrów według chińskiej normy pomiarowej CLTC. Moc ładowania sięga 500 kW. Jego cena wynosi 1,68 miliona juanów (około 232 500 dolarów).
Szybszy niż zapowiadano
Oprócz osiągnięcia świetnego czasu na torze Nürburgring, BYD ogłosił 7 listopada, że U9 osiągnął prędkość maksymalną 391,94 km/h, ustanawiając nowy rekord prędkości dla chińskiego samochodu produkcyjnego. Ten rekord odzwierciedla wysiłki Yangwang, aby U9 stał się samochodem niezwykle konkurencyjnym na rynku aut elektrycznych o wysokich osiągach.
Dodatkowo, testy U9 na Nürburgringu obejmowały sześć miesięcy rygorystycznych prób na trudnej trasie o długości 20,8 kilometra. W tym czasie inżynierowie ocenili ponad 100 ustawień technicznych i niemal tyle samo konfiguracji opon, precyzyjnie dostosowując pojazd do warunków toru. Te obszerne testy podkreślają koncentrację BYD na optymalizacji wydajności i stabilności. Chińskie marki jak widać nie próżnują, a europejskie i azjatyckie, dobre znane nam firmy coraz mocniej odczuwają potencjał drzemiący w chińskiej motoryzacji.
Zobacz: Szkolenia z gaszenia aut elektrycznych coraz popularniejsze
Dodaj komentarz