Kia rozwija koncepcję PBV, w której samochody autonomiczne są punktem docelowym. Elektryczne auta dostawcze PBV mają docelowo nie potrzebować kierowcy, a ich największą zaletą mają być platformy umożliwiające szybką zmianę typu samochodu adekwatnie do potrzeb.
Rozpoczęcie działalności w obszarze elektrycznych auta dostawczych i użytkowych (PBV), oznacza zaangażowanie marki w dostarczanie różnorodnej gamy niestandardowych pojazdów, aby spełnić indywidualne wymagania klientów. Kia jest przekonana, że nowe podejście do pojazdów PBV przyczyni się do rozwiązania problemów związanych z mobilnością, które dotykają osób i organizacji o ograniczonej dostępności transportu.
3 etapy rozwoju aut PBV
Plan działania marki w obszarze PBV składa się z trzech etapów, które obrazują, w jaki sposób samochody PBV marki Kia będą odgrywać kluczową rolę w realizacji wizji SDx Hyundai Motor Group jako urządzenia oferujące rozwiązania dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów.
W pierwszym etapie wprowadzony zostanie model Kia PV5 – wszechstronny pojazd elektryczny, zoptymalizowany pod kątem głównych działań, takich jak transport, dostawy i usługi publiczne. Ten pojazd umożliwi konwersję zgodnie z różnymi potrzebami klientów. Doskonalenie transferu danych między pojazdami a środowiskiem zewnętrznym, takie jak informacje o trasie czy dostawie, ułatwi wygodne zarządzanie flotą wielu pojazdów. Pojawienie się dostosowanych flot biznesowych i rozwiązań specyficznych dla PBV oznacza mniej przestojów i większą efektywność.
W drugim etapie gama modeli PBV zostanie kompletnie uzupełniona, a pojazdy przekształcą się w mobilne platformy oparte na sztucznej inteligencji, wykorzystujące dane do interakcji z użytkownikami i zapewniające zawsze aktualne oprogramowanie. Zintegrowane rozwiązanie PBV zapewni bezproblemowe korzystanie z różnych urządzeń i oprogramowania. Wraz z tym pojawią się nowe formy biznesu związane z robotyką i innowacyjnymi technologiami.
W trzecim etapie samochody PBV marki Kia połączone z siecią, staną się autonomiczne i będą zarządzane w ramach jednego systemu operacyjnego inteligentnego miasta. Wraz z nadejściem hiperpołączonego świata, w którym ludzie, pojazdy PBV i infrastruktura społeczna są ze sobą powiązane, otworzą się drzwi do nowego stylu życia, tworząc solidny ekosystem PBV oparty na przyszłych technologiach Hyundai Motor Group, obejmujących jazdę autonomiczną, zaawansowaną mobilność powietrzną oraz robotykę.
Technologia Easy Swap
Dzięki zastosowaniu technologii „Easy Swap” do elastycznego reagowania na różnorodne wymagania klientów, podwozie pojazdu może służyć do spełnienia wielu potrzeb związanych z mobilnością. Stałą kabinę kierowcy można połączyć z różnymi wymiennymi modułami za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego lub mechanicznego, co pozwala przekształcić pojazd PBV w taksówkę w ciągu dnia, dostawczaka nocą, a w weekendy w pojazd rekreacyjny.
Modułowa konstrukcja jest możliwa dzięki technologii Dynamic Hybrid, opartej na konstrukcji nadwozia bez spawów, umożliwiającej elastyczne dostosowywanie długości ruchomych elementów w zależności od przeznaczenia pojazdu. Dzięki stalowym rurkom o wysokiej wytrzymałości i polimerom, typowe części podwozia zostały zredukowane o 55 procent bez utraty sztywności. Technologia Dynamic Hybrid umożliwia również szybką adaptację Kia PV5 do różnych warunków terenowych.
Zobacz: Kia jest obecnie najbardziej pożądaną marką wśród dealerów
Dodaj komentarz