
Rok temu Warter Fuels zaoferował 100-oktanową benzynę dla polskich i zagranicznych stacji paliw. Początkowo była ona jedynie uzupełnieniem szerokiej gamy paliw lotniczych i rajdowych, które firma produkuje od lat. Z czasem okazało się, że rynek klasycznych paliw samochodowych może stać się kolejną specjalizacją spółki.
– Dlatego podjęliśmy decyzję o wprowadzeniu kolejnej benzyny – 98+. Zarówno 100-oktanowa, jak i 98+, wyróżniają się wyższą liczbą oktanową w porównaniu do paliw konkurencyjnych. Nasze benzyny, dzięki starannie dobranym składnikom, mają węższy zakres destylacji, co oznacza mniejszą zawartość ciężkich frakcji niż standardowa benzyna samochodowa. Przekłada się to na mniejsze zanieczyszczenie silnika i mniej osadów nagarowych, a także pozwala uzyskać najwyższą moc silnika przy maksymalnie efektywnym spalaniu – wyjaśnia Janusz Pilarczyk, członek zarządu i dyrektor produkcyjno-badawczy Warter Fuels.
Zaawansowany proces produkcji paliw
Opracowanie nowej formuły paliwa i wdrożenie do produkcji to proces trwający nawet 2 lata. Wymaga on m.in. zapewnienia stabilności surowców i jakości produktów, testów spalania różnych mieszanek oraz badań na hamowni. Warter Fuels korzysta z nowoczesnego zaplecza naukowo-badawczego, zarówno własnego, jak i współpracujących instytucji. – Dysponujemy zaawansowaną technologią paliwową – podkreśla Pilarczyk.
Produkcja i eksport
Zakład produkcyjny Warter Fuels znajduje się w Płocku, a około 70% produkcji trafia na eksport – głównie do krajów europejskich. Firma posiada nowoczesną infrastrukturę produkcyjną, magazynową i laboratoryjną oraz inwestuje w rozwój kluczowych linii paliwowych, takich jak:
- paliwa rajdowe Warter Racing,
- benzyny samochodowe (100 i 98+),
- benzyny lotnicze do silników tłokowych, w tym AKI93,
- czyste benzyny alkilatowe, stosowane w skuterach, kosiarkach i silnikach motorówek.
100 oktanów – „zastrzyk adrenaliny” dla silnika
W ubiegłym roku na stacjach paliw pojawiła się benzyna 100-oktanowa, a teraz dostępna jest również 98+. W zależności od wersji (letnia lub zimowa), paliwo to ma 98,7–98,8 oktanów. Jak wykazały testy hamowniane, paliwa wysokooktanowe RON 100 i RON 98+ zapewniają większą moc w porównaniu do RON 95 i RON 98. Szczególnie silniki turbodoładowane o wyższym stopniu sprężania lepiej wykorzystują potencjał takich paliw, co przekłada się na zwiększenie momentu obrotowego i efektywności silnika.
Klasyczne paliwa wracają do gry
Mimo dynamicznej dyskusji o elektryfikacji transportu, klasyczne paliwa nadal odgrywają kluczową rolę. Przykładem jest rozwijane paliwo E10 oraz benzyna lotnicza AKI93. – Są miejsca i regiony, gdzie przez kolejne dziesięciolecia elektryfikacja nie będzie możliwa ani opłacalna – podkreśla Wojciech Okine. Warter Fuels współpracuje z różnymi branżami, w tym lotniczą i rajdową, dostosowując swoje paliwa do specyficznych wymagań użytkowników. Firma dba nie tylko o jakość, ale również bezpieczeństwo stosowania paliw.
Uszlachetnianie paliw
Warter Fuels oferuje pakiety dodatków uszlachetniających, które:
- rozpuszczają zanieczyszczenia i poprawiają czystość silnika,
- zwiększają wydajność i oszczędność paliwa,
- zmniejszają emisję spalin i ograniczają emisję cząstek stałych,
- redukują zużycie silnika dzięki modyfikatorom tarcia,
- zapewniają ochronę przed korozją i przeciwdziałają tworzeniu mgły paliwowej.
Ekspansja na rynki zagraniczne
Od 2020 roku Warter Fuels dostarcza kilkaset tysięcy litrów benzyn samochodowych rocznie do odbiorców w 120 krajach świata. Firma jednak nie planuje reorientacji na masowy rynek paliw samochodowych. – Paliwa samochodowe pozostaną częścią naszej oferty, ale naszym priorytetem jest dostarczanie benzyn najwyższej jakości dla wymagających klientów – podsumowuje Janusz Pilarczyk.
Zobacz: Środek do czyszczenia filtra DPF dodawany do paliwa
Dodaj komentarz