REKLAMA

Toyota wznawia produkcję części do Supry A70 oraz A80!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Toyota · Dodane: 11 stycznia 2020
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Toyota Supra z racji wieku cierpi na brak wielu części w ASO. Japoński koncern postanowił przywrócić produkcję pewnej grupy podzespołów, aby model ten odzyskał dawną świetność. Na początek na cel Toyota bierze części do Supry A70 i A80.

Nie da się ukryć, że brak części samochodowych w ASO, to wyjątkowo trudny problem dla wielu właścicieli używanych aut. Sytuacja ta często uniemożliwia szybkie przywrócenie pojazdu do pełnej sprawności. Na szczęście do większości samochodów można nabyć podzespoły w hurtowniach motoryzacyjnych takich jak np. Polcar, bowiem mają one w swojej ofercie zarówno części mechaniczne, jak i nadwoziowe i to dużo dłużej niż ASO (i są to też części oryginalne niedostępne już w ASO, o czym pisaliśmy tutaj). Niestety zdarza się, że w odniesieniu do bardzo niszowych, sportowych aut sprzed kilkudziesięciu lat, nawet i one nie zawsze mogą pomóc. Ma to związek m.in. ze starzeniem się matryc, na których produkowane są części. Z czasem ulegają one zużyciu, a stworzenie nowych nie ma uzasadnienia ekonomicznego, gdy na rynku jest mało aut danego typu. Niski popyt nie pokryłby kosztów opracowania nowej matrycy. Zatem gdy w ASO zabraknie części do takich rzadkich modeli aut, wtedy pozostaje szukanie możliwie najlepszych części używanych na giełdach, albo powierzenie rzemieślnikowi zadania odtworzenia danego podzespołu. A to niestety nie zawsze daje oczekiwany efekt końcowy. Na dodatek potrafi mocno uderzyć po kieszeniach.

Koncerny nie produkują części do starszych aut

Z tego powodu właściciele kultowej Toyoty Supry mogą czuć się wyróżnieni. Japoński koncern zapowiedział, że przywróci sprzedaż niektórych części do Supry, które zostały wycofane z obrotu. Warto bowiem pamiętać, że prawo nie zobowiązuje koncernów do zapewnienia ciągłej dostępności części zamiennych (więcej o tym pisaliśmy tutaj). Dlatego każdy taki gest, to ukłon w stronę klientów. Sęk w tym, że koncerny decydują się na takie ruchy tylko w przypadku kultowych, głównie sportowych modeli aut. Dlaczego?

Zobacz: Jak długo dostępne są części samochodowe w ASO?

Po pierwsze są to pojazdy stanowiące ich wizytówkę i pokaz technicznych możliwości, które tworzą pozytywny obraz całej marki. Dlatego z punktu widzenia marketingowego warto zapewnić ciągłość danemu modelowi, nawet jeśli rachunek ekonomiczny niekoniecznie pokazuje zysk. Po drugie, tego typu samochody z czasem trafiają do kolekcjonerów, którzy skłonni są wydać astronomiczne pieniądze na ich utrzymanie. W przypadku właściciela Supry A80, który nabył jej 15-letni egzemplarz za 250 tysięcy złotych, Toyota może liczyć na to, że w razie potrzeby zapłaci on kilka tysięcy złotych za jeden reflektor, podczas gdy raczej mało prawdopodobnym jest, aby skłonić do takiego zakupu osobę, która ma 9- czy 15-letniego VW Golfa. Tym samym Toyota jest w stanie opracować matryce i urządzenia do produkcji określonych części wiedząc, że znajdą się na nie nabywcy, gotowi słono zapłacić za swoją pasję i „zabawkę”. Tym bardziej, że ma dostęp do pełnej dokumentacji i schematów niezbędnych do wznowienia produkcji podzespołów.

Jakie części do Toyoty Supry będą produkowane ponownie?

Na chwilę obecną Toyota odtworzy tylko kilka części do Supry A70 i A80 w ramach programu GR Heritage Parts Project. W przypadku modelu A70 Toyota przywróci do sprzedaży wał napędowy, klamkę drzwi, ich uszczelki, wskaźnik poziomu paliwa, oraz przedni emblemat. Z kolei do Supry A80 ponownie dostępne będą przednie reflektory, klamki i serwo hamulcowe. Japońska marka ma nadzieję rozpocząć sprzedaż detaliczną części w tym roku, ale ostrzega, że ​​opóźnienia w produkcji mogą przesunąć te plany na 2021 r.

Zobacz: Zmatowiałe reflektory – polerowanie czy wymiana na nowe?

W późniejszym czasie oferta ma być sukcesywnie rozszerzana o kolejne części. Kwestią otwartą jest, czy japoński koncern zdecyduje się na przywrócenie oferty podzespołów do innych swoich, kultowych samochodów. W końcu Toyota MR2 czy Celica to także potężne ikony producenta aut z Kraju Kwitnących Wiśni. Zwłaszcza Celica, która zdobyła 5 rajdowych tytułów mistrzowskich.

Zobacz: Zamienniki trzymają w ryzach ceny oryginalnych części z ASO!

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
DarekMalde Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Darek
Gość
Darek

Cena lampy przedniej na ebayu 4500 zł. Dziękuję….

Malde
Gość
Malde

W Polcarze kupowalem kiedys nadkola do Hondy Prelude. W ASO nie mają czegos takiego mimo że auta z fabryki wyjezdzaja juz rdzewiejace 😀 Honda też powinna wziąć sie za swoje klasyki.

Aktualności