REKLAMA

Sportowy Opel Insignia GSi i jego cena w Polsce

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Opel · Dodane: 23 listopada 2017
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Rodzinne auto ze sportowym zacięciem, czyli Opel Insignia GSi, został oficjalnie wyceniony w Polsce. Cena wersji GSi jest o prawie 70 tys. zł wyższa od podstawowej odmiany tego modelu. Czy to dużo? Aby odpowiedzieć na to pytanie trzeba zwrócić uwagę nie tylko na osiągi auta, ale także na jego wyposażenie. Ople Insignia GSi wypada pod tym względem naprawdę nieźle!

O Oplu Insigni GSi pisaliśmy już kilka razy na łamach naszego serwisu. Dlaczego? Bo model ten powinien świetnie wpisywać się w profil aut jakie testujemy na tym portalu. Łączyć ma funkcjonalność ze sportowym charakterem, a więc to wszystko, co stanowi podstawę idealnego daily drivera. Choć nie jest to jeszcze wersja OPC, to i tak auto zapowiada się bardzo ciekawie. Oprócz mocnych, dwulitrowych silników (benzynowy 260 KM, diesla 210 KM) i napędu 4×4 (z  funkcją driftowania), Insignia GSi otrzyma też hamulce Brembo oraz obniżone zawieszenie z aktywnymi amortyzatorami. Co więcej model ten będzie dostępny zarówno w wersji kombi, jak i hatchback (liftback). Więcej na temat danych technicznych i osiągów każdej z wersji GSi znajdziecie w poniższym materiale:

Zobacz: Sportowy Opel Insignia GSi w wersji kombi i z dieslem!

Trzeba jednak uczciwie przyznać, że Insignia GSi nie będzie mieć łatwego życia na rynku. Moda na mocne daily drivery, które pogodzą amatorów zarówno rodzinnych wyjazdów na wakacje, jak i weekendowego upalania na torze, nadal rośnie. W swojej klasie Opel nie ma zbyt wielu rywali (najbliżej pod względem mocy jest mu chyba do Skody Superb 2.0 TSI 280 KM, Kii Singer 2.0 T-GDI 255 KM oraz Alfy Romeo Giulii), ale znacznie większa walka ma miejsce w klasie kompaktowych kombi (VW Golf R, Seat Leon Cupra 300, Octavia RS 245, Renault Megane GT itd.).

Opel Insignia GSi oraz legendarny Kadett GSi. 

I choć są to nieco mniejsze auta, to oferują często znacznie lepsze osiągi. Sek w tym, że potrafią być też bardzo drogie. Porządnie wyposażony Golf R Variant to nawet 225 tys. zł, Seat Leon Cupra 300 aż 190 tys. zł, a Octavia 180 tys. zł). I właśnie stosunek ceny, gabarytów, osiągów i wyposażenia może dać Oplowi istotną przewagę nad rywalami.

Opel Insignia GSi – cena i wyposażenie w Polsce

Podstawowa wersja Opla Insignii Grand Sport GSi z silnikiem 2.0 260 KM kosztować będzie w Polsce 168 tys. zł, a z dieslem 2.0 210 KM 177 500 zł. Odmiana kombi (Sports Tourer) będzie droższa o 5 tys. zł. Za to wyposażenie bazowej wersji GSi będzie naprawdę dobre.

Opel Insignia GSi (wersja) Grand Sport Sports Tourer
Benzynowa 2.0 Turbo 4×4 (260 KM) 168 000 173 000
Wysokoprężna 2.0 BiTurbo CDTI 4×4 (210 KM) 177 500 182 500

Dwustrefowa klimatyzacja automatyczna, nawigacja GPS, 8-głośnikowy system audio, podgrzewana kierownica, tempomat, automatyczna skrzynia biegów z manetkami przy kierownicy, sportowe fotele AGR, alufelgi, zewnętrzny pakiet stylizacyjny GSi, adaptacyjne zawieszenie FlexRide, reflektory matrycowe LED IntelliLux, układ hamulcowy Brembo, elektrycznie sterowana klapa bagażnika (kombi) oraz wiele innych dodatków będą w cenie! A jeśli komuś będzie mało, w opcji będzie m.in, kamera 360 stopni, podgrzewana przednia szyba, tapicerka skórzana, system audio marki BOSE, dodatkowe wyciszenie kabiny. I co ważne, większość z tych płatnych dodatków została wyceniona naprawdę rozsądnie. Dopłata np. do lepszego sprzętu audio będzie wynosiła tylko 1500 zł (w przypadku wersji benzynowej), a do 20-calowych kół zaledwie 4 000 zł. Zaledwie, bowiem w przypadku takich marek jak Audi, dopłata do większych obręczy może wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych. Czy dzięki temu Insignia GSi odnajdzie swoje miejsce na rynku? Jeśli Opel zaoferowałby ją w ciekawym leasingu (np. konsumenckim) to może być to naprawdę niezła propozycja. O ile frajda z jazdy po zakrętach będzie mogła przysłonić zauważalnie słabsze osiągi Insigni GSi na tle rywali o podobnych pod względem mocy silnikach.

Zobacz: Opel Insignia GSi i patologie na torze Nurburgring

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności