Firma Qualcomm, jeden z ważniejszych producentów chipów na świecie, współpracuje już z kilkoma firmami samochodowymi. BMW korzysta z jej usług, podobnie jak i Volkswagen. Z Renault Qualcomm kooperuje już od 2018 roku, czego efektem jest m.in. zintegrowana technologia Qualcomm z systemem multimedialnym najnowszego samochodu elektrycznego Megane E-Tech Electric.
Qualcomm i Renault
Wydaje się, że współpraca obu firm układa się dobrze. Tym bardziej teraz, gdy ogłoszono, że ich współpraca zostanie pogłębiona. Ma ona zostać rozszerzona na nową firmę Renault zajmującą się elektroniką i oprogramowaniem o nazwie Ampere, która jest czymś w rodzaju francuskiego odpowiednika Cariadu. Celem jest wspólne opracowanie scentralizowanej, wysokowydajnej architektury do platformy obliczeniowej dla nowo projektowanych pojazdów elektrycznych. Tak zwana platforma „Software Defined Vehicle” (SDV) powinna być dostępna od 2026 r. i to nie tylko dla Renault, ale także dla innych producentów pojazdów współpracujących z Qualcomm Technologies. Warunkiem jest zaprojektowanie architektury „otwartej”, wyjaśnia dyrektor generalny Renault, Luca de Meo.
Platformy SDV to scentralizowane architektury obliczeniowe, które służą jako podstawa dla aplikacji, takich jak cyfrowe kokpity lub rozwiązania telematyczne i łącznościowe. Jednak zaawansowane pakiety wspomagania kierowcy również wykorzystują moc obliczeniową takich architektur. De Meo opisuje ją jako „przyszłość branży motoryzacyjnej” i chce zmniejszyć jej złożoność i koszty dzięki otwartemu projektowi platformy opracowanej wspólnie z Qualcomm.
Zobacz: Brak chipów powoduje, że nie da się produkować chipów!
Dodaj komentarz