Ford przedstawił swoje marcowe wyniki sprzedażowe w Polsce. Marka zanotowała wyraźny wzrost zainteresowania wśród klientów indywidualnych. Nadal najchętniej kupowanym modelem osobowym jest Ford Kuga.
W marcu 2022 r. Ford zajął ósme miejsce w zestawieniu sprzedaży samochodów osobowych i dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony w Polsce. Marka znalazła w tym okresie nabywców na 2 333 pojazdy – 1 667 samochodów osobowych i 666 dostawczych. Na uwagę zasługuje znaczący wzrost sprzedaży do klientów indywidualnych – aż o 28,6% w porównaniu z marcem ubiegłego roku.
Wyniki sprzedażowe Forda w Polsce
Po pierwszym kwartale marka znajduje się na 6 miejscu pod względem sprzedaży w Polsce. Ford znalazł w tym czasie nabywców na 6 602 pojazdy, co pozwoliło na objęcie 5,60% udziału w niezwykle konkurencyjnym rynku. Również porównując sprzedaż do klientów indywidualnych w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku należy zwrócić uwagę na jej wzrost o 14,22% w porównaniu do pierwszego kwartału ubiegłego roku.
Zobacz: Test Ford Ranger Raptor
W marcu do klientów trafiło 1 667 samochodów osobowych, co pozwoliło Fordowi zwiększyć rynkowy udział do 4,22%. W całym pierwszym kwartale marka znalazła nabywców na 4 827 pojazdów, co także oznacza zwiększenie udziału w rynku względem analogicznego okresu 2021 roku – do 4,73%. Na uwagę zasługuje znakomita pozycja Forda w segmencie dużych minivanów, gdzie marka ma aż 93,4% udziału w segmencie, a jej modele (Tourneo Connect, S-MAX, Galaxy) zajmują wszystkie miejsca na podium. Jak to możliwe? Po prostu konkurencja wycofuje się z tego fragmentu na rzecz SUV-ów. Na szczęście amerykański koncern nadal ma w swojej ofercie te niezwykle funkcjonalne auta.
Jakie Fordy sprzedawały się najlepiej w marcu 2022 roku?
Najlepiej sprzedającym się modelem marki w marcu była po raz kolejny Kuga, która sprzedała się w 386 egzemplarzach. Model ten znacznie poprawił swoją sprzedaż względem analogicznego okresu 2021 r. (+47,9%). Na drugim miejscu znalazł się EcoSport (267 sztuk i wzrost o +105,4%), a podium zamknęła Fiesta (206 sztuk i wzrost +7,9%).
Kompaktowy SUV Kuga pozostaje także zdecydowanym liderem sprzedaży, jeśli chodzi o kwartalną sprzedaż samochodów osobowych Forda. Jej udział w całkowitej sprzedaży wynosi bowiem aż 26,2% (1 265 egzemplarzy), ponad 10 punktów procentowych więcej od drugiego modelu w zestawieniu, którym jest Puma (754 sztuki, 15,6% udziału w sprzedaży samochodów osobowych marki). Na podium znalazł się jeszcze EcoSport, który podwoił swoją sprzedaż względem pierwszego kwartału 2021 r. (630 sztuk, +103,2% r.d.r.).
Elektryczne Fordy
Ford stawia na elektryfikację swojej gamy modelowej, co widać także w wynikach sprzedaży. Sprzedaż samochodów typu PHEV w pierwszym kwartale bieżącego roku wzrosła o 83,6% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, a pojazdów z napędem HEV o imponujące 482,4%. Dzięki Mustangowi Mach-E, Ford jest też trzecią najpopularniejszą marką samochodów elektrycznych. Łącznie modele elektryczne (BEV) oraz zelektryfikowane (PHEV, HEV, mHEV) stanowią 33,6% sprzedaży samochodów osobowych Forda, podczas gdy po pierwszym kwartale 2021 r. było to 19,8%. Tempo rozwoju marki (+52,4% r.d.r.) jest znacznie lepsze niż całego rynku (+12,3%).
Zobacz: Ford Mustang Mach-e w Polsce! Oto cennik i wszystkie jego wersje
Dodaj komentarz