Nissan donosi o osiągnięciu kamienia milowego – globalna sprzedaż elektrycznych pojazdów tej marki przekroczyła imponującą liczbę 1 miliona egzemplarzy, z czego niemal 1/3 trafiła w ręce europejskich klientów.
Sprzedaż samochodów elektrycznych Nissana przekroczyła próg 1 miliona aut. To o tyle ciekawe, że wyniki te są oparte głównie na jednym modelu – Leafie. Od premiery w grudniu 2010 roku, na całym globie znalazło nabywców ponad 650 tysięcy sztuk modelu Nissan Leaf. Ten wyjątkowy pojazd dostępny jest na blisko 50 rynkach, z najważniejszymi podmiotami w postaci Japonii, Stanów Zjednoczonych i Europy. Nissan Leaf zyskał uznanie klientów na całym świecie, zdobywając wiele prestiżowych nagród w różnych krajach.
Nissan Leaf to przełomowy model dla marki, Ariya czeka w kolejce
Pierwsza generacja Nissan Leaf zdobyła tytuły Europejskiego Samochodu Roku i Światowego Samochodu Roku, a w roku 2013 rozpoczęto produkcję w Europie w zakładach Nissana w Sunderland. W roku 2018 wprowadzono na rynek model drugiej generacji. Łącznie na Starym Kontynencie rozeszło się już ponad 263 tysiące sztuk Nissana LEAF.
Zobacz: Test Nissan Ariya Evolve
W roku 2022, Nissan wprowadził do sprzedaży flagowego elektrycznego crossovera – Ariya. Model ten wyróżnia się nie tylko designem zapowiadającym nową erę stylu marki, lecz także zaawansowanymi rozwiązaniami takimi jak technologia napędu na cztery koła e-4ORCE oraz innowacyjny system wsparcia kierowcy ProPILOT 2.0 (dostępny wyłącznie w Japonii i Stanach Zjednoczonych). Wygląd modelu Ariya zdobył uznanie podczas Grand Prix w konkursie Auto Color w Japonii w 2021 roku, a także prestiżową nagrodę niemiecką Red Dot Design. Model Ariya znalazł się również w rankingu portalu Wards na 10 pojazdów z najlepiej zaprojektowanym wnętrzem oraz zdobył trzecie miejsce w tegorocznej edycji europejskiego konkursu Samochodu Roku 2023 (COTY).
Auta użytkowe na prąd
W kategorii pojazdów użytkowych, Nissan już w 2014 roku wprowadził na rynek europejski swój pierwszy elektryczny van – e-NV200, który zdobył blisko 45 tysięcy nabywców na Starym Kontynencie. W początkowym okresie roku pojawił się jego następca – w pełni elektryczny Nissan Townstar.
Zobacz: Elektryczny Nissan Townstar EV – sprawdziliśmy wersję VAN i Combi
Na polskim rynku od 2013 roku marka Nissan sprzedała łącznie prawie 3,5 tysiąca pojazdów elektrycznych, w tym 2762 sztuki Nissana LEAF, 494 egzemplarze Nissana e-NV200, 142 sztuki Nissana ARIYA oraz 40 sztuk elektrycznego Nissana Townstar. Maciej Klenkiewicz, dyrektor zarządzający Nissan Sales CEE, stwierdził:
Nissan jest pionierem elektryfikacji od 2010 roku, a w Europie od 2013 roku. Nasi polscy klienci, którzy wybrali pojazdy elektryczne, są jednymi z najbardziej zadowolonych użytkowników naszych aut. Przez ponad 10 lat Europa odgrywała kluczową rolę w strategii elektryfikacji Nissana, a w przyszłości dążymy do dostarczenia jeszcze większej dawki emocji z elektrycznej jazdy naszym klientom.
W zgodzie z długoterminową wizją Nissan Ambition 2030, firma planuje wprowadzić na światowe rynki aż 19 modeli elektrycznych do roku obrotowego 2030. Dodatkowo, Nissan pracuje nad premierą pojazdów elektrycznych z akumulatorami stałego elektrolitu (ASSB), planując zakończenie prac rozwojowych do roku obrotowego 2028.
Łączna sprzedaż samochodów elektrycznych Nissana wg regionów:
Region | Liczba sztuk |
Japonia | 230 000 |
Ameryka Północna | 210 000 |
Europa | 320 000 |
Chiny | 230 000 |
Pozostałe regiony | 10 000 |
Razem | 1 000 000 |
Koncern zamierza także poszerzyć swoją gamę pojazdów elektrycznych, aby sprostać zróżnicowanym potrzebom klientów na całym świecie.
Dwa nowe elektryki dla Europy
Warto nadmienić, że japońska marka już ogłosiła dwa nowe modele elektryczne przeznaczone na rynek europejski: elektrycznego crossovera nowej generacji, którego pierwsza zapowiedź miała miejsce w postaci studyjnego modelu CHILL-OUT, oraz miejski samochód elektryczny, który stanowić będzie najmniejszy element w palety zelektryfikowanych pojazdów marki.
Dodaj komentarz