Najpopularniejsze firmy samochodowe produkujące auta w klasy wyższej w USA? Okazuje się, że Amerykanie lubią najbardziej marki z Niemiec i Japonii. W 2020 roku różnice na szczycie okazały się jednak bardzo niewielkie.
Kryzys gospodarczy wywołany paniką przed koronawirusem ma swoje odbicie w sprzedaży aut na całym świecie. Choć są firmy, które zyskały na tym zamieszaniu, to większość koncernów samochodowych na tym straciła. Choć wiele też zależy od konkretnego rynku. Sytuacja w segmencie auta klasy wyższej w Stanach Zjednoczonych pokazuje, że i tego kraju kryzys nie ominął. Wśród 3 najchętniej wybieranych samochodowych marek Premium, nie ma takiej, która nie zanotowała spadków sprzedaży.
BMW najpopularniejszą marką Premium
Okazuje się, że liderem amerykańskiego rynku jest firma z Niemiec, a nie z USA. W 2020 roku najchętniej wybieraną marką aut klasy wyższej w Stanach Zjednoczonych było BMW. Bawarska marka sprzedała dokładnie 278 732 samochodów, a jej najchętniej wybieranymi modelami były SUV-y : BMW X3 oraz BMW X5.
Nie da się jednak zauważyć, że ten triumf nie zatuszował ogromnego spadku zainteresowania się autami BMW w USA. Jak pokazują dane sprzedażowi niemiecki co prawda zajął pierwsze miejsce w klasie, ale recesja związana z pandemią koronawirusa sprawiła, że sprzedaż BMW w Stanach Zjednoczonych spadła o 17,5%.
Lexus awansował na II miejsce
Co zaskakujące, dosłownie tuż za BMW uplasował się japoński Lexus,który stracił do lidera mniej niż 4 tys. samochodów. To bardzo dobry rezultat tym bardziej, że w Europie wiele osób nadal nie potrafi zaakceptować Lexusa jako pełnoprawną markę Premium. Za to w USA się do udaje. W 2020 roku z salonów Lexusa w USA wyjechało 275 041 aut. Koncern dobrze poradził sobie z kryzysem. Sprzedaż Lexusa w USA spadła o 7,7%, co można rozpatrywać w kategorii sukcesu (o ile jest się wielkim optymistą). Drugie miejsce w USA oznacza dla Lexusa również istotny awans, bowiem w poprzednich latach marka zwykle kończyła rok na trzeciej lokacie. Amerykańscy klienci Lexusa najchętniej wybierali model RX. Japoński SUV trafił do aż 101 059 nabywców, odpowiadając za ponad 1/3 sprzedaży producenta.
Zobacz: Lexus szykuje 3 sportowe auta! Mogą zadebiutować jeszcze w tym roku!
Marka z Kraju Kwitnącej Wiśni trzyma się zresztą bardzo dobrze również na innych rynkach. W 2020 roku Lexus dostarczył klientom na świecie 718 715 samochodów. Wprawdzie to o 6% mniej niż rok wcześniej, ale w drugiej połowie 2020 wyniki marki były o 2% wyższe niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Europejscy klienci kupili 70 814 samochodów Lexusa, zwiększając jego udział w rynku marek premium do najwyższego w historii marki poziomu 2,3%. W Polsce Lexus osiągnął prawie 17-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do 2019 roku.
Mercedes spadł na III miejsce
Trzecią najpopularniejszą marką premium w USA okazał się Mercedes-Benz. To także lider polskiego rynku samochodów wyższej klasy, którego sprzedaż w naszym kraju wyniosła 19 653 egzemplarzy. Na tle Stanów Zjednoczonych to jednak wynik niewielki.
Amerykanie kupili 274 916 samochodów niemieckiego producenta, co oznacza spadek o 13% względem ubiegłego roku. Czwartą lokatę zajęło Audi z wynikiem 186 520 aut (-17%), a na piątym miejscu znalazł się rodzimy Cadillac z rezultatem 129 495 samochodów (-17,1%).
Zobacz: Oto najlepiej sprzedające się auta elektryczne w Polsce w 2020 roku!
Lexus (mmmm) nie dziwie się że i amerykanie poznali się na tej marce. Jeszcze bmw wyprodukuje kilka silników które nie mogą wytrzymać 100tyć km i Japończyk wraz z innymi autatami zawładną rynkiem w europie