Wyniki sprzedaży Ferrari w 2021 roku były doskonałe. Okazały się lepsze nie tylko w porównaniu do 2020, ale też i 2019 roku. Jakie samochody Ferrari sprzedały się najlepiej? Na czym Ferrari zarabia najwięcej? Zobaczcie sami.
Ferrari to jednak z najdroższych i najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie. Dzięki swojej pozycji i wartości, jest odporna na wszelkiej maści światowe kryzysy. Dobitnie pokazują to wyniki sprzedażowe. Włoski firma osiągnęła doskonałą sprzedaż w 2021 roku. Była ona na wyraźnie wyższym poziomie nie tylko w stosunku do 2020 roku, ale nawet do okresu sprzed „COVID-19”. Popyt na produktu luksusowe nie słabnie, a zainteresowanie marką Ferrari jest ogromne, zwłaszcza jeśli rzucimy okiem na konkurentów w postaci np. Lamborghini.
Ferrari sprzedaje się świetnie!
W całym roku kalendarzowym 2021 światowa sprzedaż sportowych samochodów Ferrari wzrosła o 22,3%! Włoska firma sprzedała w tym czasie 11 155 sztuk samochodów na całym świecie. Wyniki są zatem wyraźnie lepsze nie tylko w stosunku do 2020 roku, kiedy Ferrari sprzedało 9119 aut, ale także do fantastycznego dla Włochów 2019 roku (10131 Ferrari). Jeśli przeanalizujemy poszczególne rynki to okaże się, że w 2021 r. największym rynkiem dla Ferrari były Stany Zjednoczone. Natomiast największe ożywienie zaobserwowano w Chinach, gdzie sprzedaż prawie się podwoiła. Ferrari twierdzi, że globalny niedobór półprzewodników nie miał dużego wpływu na wyniki osiągnięte przez firmę i Włosi nadal spodziewają się kolejnego wzrostu w 2022 r. ze względu na wyższy popyt i bogatszą gamę modeli.
Sprzedaż samochodów Ferrari na świecie (egzemplarze) | ||||
Rynek | 2021 | 2020 | 2019 | zmiana % 20/21 |
Europa, Bliski Wschód, Afryka (EMEA) | 5492 | 4818 | 4895 | 14 |
Ameryki | 2831 | 2325 | 2900 | 22 |
Chiny, Hongkong, Tajwan | 899 | 456 | 836 | 97 |
Reszta regionu APAC | 1933 | 1520 | 1500 | 27 |
Świat | 11 155 | 9119 | 10 131 | 22,3 |
Bestsellerami Ferrari, które według informacji Włochów nie ucierpiały ani z powodu braku chipów, ani braków materiałowych, są modele V8, do których należą Roma, Portofino, F8 Tributo i SF90. To one stanowią 83% wszystkich dostarczonych pojazdów. Tylko 17% wszystkich Ferrari było wyposażonych w silniki V12. Tutaj zainteresowanie zakupem skupiło się na wycofanym Ferrari 812 Superfast. Podczas gdy wyniki sprzedażowe ośmiocylindrowych aut wzrósł o 34,6%, popyt na dwunastocylindrowe modele spadł o 16,1%. Nadal jednak to V12 jest najbardziej reprezentacyjnym silnikiem Włochów i pozwolić sobie mogą na niego nieliczni.
Zysk Ferrari – na czym firma zarabia najwięcej?
Jak wynika z danych jakie pozyskaliśmy, włoski koncern zarabia krocie. Przychody firmy wzrosły o 23% do poziomu 4,3 miliarda euro. Około 3,6 miliarda z tej kwoty wypracowano na sprzedaży samochodów i części zamiennych. Kolejne 189 milionów przyniosła sprzedaż silników siostrzanej marce Maserati oraz w Formule 1. Do kasy Ferrari wpłynęło też aż 431 milionów euro z samych artykułów promocyjnych i udostępniania prawa do znaku towarowego. Zysk Ferrari przed odliczeniem odsetek, podatków, deprecjacji i amortyzacji (EBITDA) zwiększył się o 34% do 1,53 miliarda euro. Zysk netto wzrósł natomiast o 37% do 833 mln euro. Kolejny rok ma przynieść jeszcze większe wpływy!
Zobacz: Tysiące Ferrari musi trafić do serwisu! Mechanicy szukają przyczyny problemu!
Dodaj komentarz