Toyota Tundra, największy pick-up japońskiego koncernu, zyskała rajdowy pakiet TRD Rally od TRD i jest dostępna z napędem hybrydowym. Dwa mocne silniki do wybory, generujące moc nawet 443 KM, do tego amortyzator FOX albo Bilstein monotube i pakiet różnych terenowych dodatków i gadżetów. Szkoda, że Tundra nie jest sprzedawana w Polsce.
Toyota wprowadza kolejne innowacje do swojego największego pick-upa, Tundry, oferując nowy rajdowy pakiet TRD Rally, przygotowany przez Toyota Racing Development (TRD), sportowy oddział Toyoty w Stanach Zjednoczonych. Tundra, znana ze swojej potężnej mocy i doskonałych właściwości terenowych, teraz dostępna jest również w wersji z napędem hybrydowym, co czyni ją jeszcze bardziej wszechstronnym autem do jazdy po bezdrożach.
Toyota Tundra ma 2 mocne silniki do wyboru
Tundra, zbudowana na solidnej platformie GA-F, mierzy od 5,9 do 6,4 m długości, co klasyfikuje ją jako pełnowymiarowego pick-upa. Dzięki konstrukcji ramowej podwozia, zwiększonej sztywności nadwozia oraz dostępnemu napędowi na cztery koła, auto oferuje znakomite możliwości terenowe.
Serce Tundry stanowi jeden z dwóch mocnych silników – 3,4-litrowy V6 i-FORCE z podwójnym turbodoładowaniem, generujący 394 KM, lub hybrydowy układ i-FORCE MAX o mocy 443 KM i imponującym momencie obrotowym wynoszącym 790 Nm. Obie jednostki zapewniają nie tylko doskonałe osiągi, ale też możliwość płynnego poruszania się po trudnym terenie.
Zwiększone możliwości terenowe dzięki TRD Off-Road i TRD Pro
Toyota Racing Development od lat dostarcza ulepszenia do swoich modeli oferowanych na rynku amerykańskim, a Tundra nie jest tu wyjątkiem. Modele z pakietem TRD Off-Road zyskują amortyzatory Bilstein monotube, które zwiększają komfort zarówno na drogach utwardzonych, jak i w trudnym terenie. Natomiast wersja TRD Pro, wyposażona w 2,5-calowe amortyzatory FOX, podnosi przód auta o 2,8 cm, co dodatkowo poprawia jego zdolności terenowe.
Zobacz: Płukanka do silnika – jak ją stosować?
Dla bardziej wymagających użytkowników przewidziano opcję zamontowania przedniego stabilizatora TRD Pro, aluminiowej osłony podwozia, a także zaawansowanych systemów elektronicznych, takich jak Multi-Terrain Select, Crawl Control, Downhill Assist Control i Multi-Terrain Monitor, które wspomagają prowadzenie pojazdu w najtrudniejszych warunkach.
Nowy pakiet TRD Rally – inspirowany rajdami Baja
Najbardziej ekscytującą nowością jest pakiet TRD Rally, inspirowany bogatą historią Toyoty w rajdach typu Baja. Tundra z tym zestawem zamienia się w prawdziwie rajdową maszynę, gotową na największe wyzwania off-roadu. Pakiet wyróżnia się specjalnymi emblematami w kolorach TRD – czerwonym, pomarańczowym i żółtym, które nawiązują do rajdowych tradycji marki. Tundra otrzymuje 18-calowe koła TRD z oponami All-Terrain oraz amortyzatory Bilstein® dedykowane do jazdy terenowej. Dodatkowo, wzmocniono ochronę podwozia, co sprawia, że pojazd jest jeszcze lepiej przygotowany na jazdę po nieutwardzonych drogach.
Ważnym elementem pakietu TRD Rally jest elektronicznie sterowany blokowany mechanizm różnicowy tylnej osi oraz zaawansowane systemy terenowe Multi-Terrain Select i Crawl Control, które ułatwiają poruszanie się w ekstremalnych warunkach. To wszystko sprawia, że Tundra z tym pakietem jest idealnym wyborem dla miłośników jazdy po trudnym terenie, którzy szukają zarówno mocy, jak i precyzji prowadzenia.
Rajdowy charakter także we wnętrzu
Zmiany nie ograniczyły się wyłącznie do nadwozia i układu jezdnego. Wnętrze Tundry z pakietem TRD Rally również otrzymało sportowy sznyt, z czerwono-pomarańczowo-żółtymi akcentami na fotelach wykończonych materiałem SoftTex oraz na desce rozdzielczej. To detale, które podkreślają rajdową duszę tego modelu i nadają mu wyjątkowy charakter. Pakiet TRD Rally jest dostępny w czterech wersjach kolorystycznych: Ice Cap, Magnetic Gray, Midnight Black Metallic i Celestial Silver, co pozwala klientom na wybór konfiguracji, która najlepiej odpowiada ich stylowi.
Zobacz: Test Ford Ranger Raptor 3.0 V6
Dodaj komentarz