REKLAMA

Nowy Abarth 595 S4 – czwarta generacja mini-wyścigówki

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Abarth · Dodane: 17 czerwca 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Dane techniczne nowego Abartha 595 S4 są imponujące. Auto ma lepsze osiągi, zawieszenie i układ hamulcowy. Jego wygląd jest jeszcze bardziej rasowy, a wnętrze wręcz kipi akcentami z motosportu. Co dokładnie skrywa pod swoim nadwoziem najnowszy Abarth 595? Czym różnią się od siebie wersje 595, Turismo i Competizione?

Najnowsza, czwarta odsłona Abartha 595 przeszła szereg modyfikacji. Poprawiono jej dynamikę i prowadzenie, a przy tym dopieszczono także jej wygląd. Teraz prezentuje się jeszcze bardziej rasowo. W oczy rzucają się przede wszystkim nowe klosze lamp z poli-eliptycznymi reflektorami przednimi oraz światła do jazdy dziennej, które teraz dostępne są w całej gamie w ramach wyposażenia standardowego. Do wyróżniających cech nowego Abartha 595 należy też satynowane, chromowane wykończenie w wersjach 595 oraz Tourismo, nowe obudowy lusterek (satynowane chromowane w 595 Tourismo, w kolorze nadwozia w 595 oraz szarym Tar Cold Grey w 595 Competizione) oraz boczne pasy (w standardzie w 595 Competizione), które są teraz szersze i dłuższe, by silniej pokreślić markę Abarth. Co istotniejsze, wprowadzono także szereg modyfikacji nadwozia, które poprawiły także osiągi auta.

Zobacz: Abarth i Yamaha kontynuują współpracę ze sobą!

Nowy przedni zderzak ma powiększony wlot powietrza do silnika, co poprawiło kontrolę zarządzania temperaturą w komorze motoru i zwiększyło o 18% wydajność chłodzenia. Inżynierowie Abartha zmodyfikowali także kształt dyfuzora w tylnym zderzaku, aby poprawić docisk tylnej osi do jezdni. Zaprojektowali także specjalne alufelgi, które wyróżnia nie tylko nowy design, ale i niższa o 7% waga O ponad 50% zwiększono także ich powierzchnię wentylacji, co przełożyło się na lepsze chłodzenie układu hamulcowego.

Abarth 595 S4 2016

Nowy zderzak Abartha 595 S4 zwiększył o 18% wydajność chłodzenia silnika, poprawiając tym samym jego wydajność.

Powiększono także paletę lakierów Abartha 595. Wprowadzono kolor żółty Modena Yellow, czerwony Abarth Red, trójwarstwowy biały Iridato White oraz dwukolorowe kombinacje czarny Scorpione Black/niebieski Podio Blue, czarny Scorpione Black/szary Record Grey i szary Pista Grey/czerwony Abarth Red.

Abarth 595 S4 – wnętrze

Zmiany objęły także wnętrze auta. Pojawiły się szlachetne materiały wykończeniowe jak Alcantara i włókno węglowe. Wprowadzono także nową tapicerkę. W modelu 595 oferowane są specjalne fotele Abarth z materiałową tapicerką. W wersji Tourismo 595 obicia foteli są wykonane ze skóry w kolorach czarnym, brązowym, czerwonym. Odmiana Competizione posiada natomiast rewelacyjne fotele kubełkowe Corsa by Sabelt, które cenione są za wzorowe trzymanie ciała w zakrętach.

Zobacz: Fiat 124 Spider – polski cennik oficjalnie podany!

We wnętrzu pojawiała się także nowa kierownica, która w wersji Competizione dodatkowo wykonana jest z włókna węglowego i Alcantary. Wprowadzono także zupełnie nowy, sportowy zestaw wskaźników o udoskonalonej czytelności zwłaszcza w przypadku grafiki charakterystycznej dla trybu Sport. Ponadto, wskaźnik doładowania turbo jest podświetlony na biało, co ułatwia i przyśpiesza dokonywanie odczytów.

Abarth 595 S4 – silnik 1.4 T-Jet

Abarth 595 S4 otrzymał także zmodyfikowane silniki, cechujące się większą mocą i lepszymi osiągami. Podstawowa wersja napędzana motorem 1.4 T-Jet z turbosprężarką IHI RHF3-P ma teraz 145 KM i przyspiesza 0-100 km/h w 7,8 sekundy. Odmiana Turismo wyposażona jest natomiast w turbosprężarkę GARRETT GT 1446, dzięki której osiąga ona moc 165 KM.

Abarth 595 S4
Osiągi 595 595C 595 Turismo 595C Turismo 595 Competizione 595C Competizione
Prędkość maks. (km/h) 210 210 218 218 225 225
Przyspieszenie 0-100 km/h [s](autom.) 7,8 (8,0) 7,8 (8,0) 7,3 (7,4) 7,3 (7,4) 6,7 (6,9) 6,7 (6,9)

Zobacz: Test Mazda MX-5 ND 2.0 SKYACTIVE-G

Jeszcze lepsze osiągi oferuje silnik odmiany Competizione. Choć dysponuje on taką samą turbosprężarką jak odmiana Turismo, to generuje on moc aż 180 KM! Oznacza to, że z 1 litra pojemności skokowej ten niewielki silnik generuje aż 132 KM. Przekłada się to na bardzo dobre osiągi odmiany Competizione. Sprint 0-100 km/h zajmuje jej 6,7 sekundy, a jej prędkość maksymalna to 225 km/h. Warto zauważyć, że mimo wysokich mocy jednostkowych, wszystkie 3 silniki posiadają klasyczny, sekwencyjny wtrysk wielopunktowy. Nie ma zatem obaw o odkładanie się nagaru w kanałach dolotowych, a ewentualny montaż instalacji gazu LPG będzie zdecydowanie łatwiejszy niż w silnikach z wtryskiem bezpośrednim.

Abarth 595 S4 – KONI i BREMBO

Aby zapanować nad nowym Abarthem 595, inżynierowie włoskiej marki popracowali nad jego prowadzeniem. 595 Turismo oraz 595 Competizione są standardowo wyposażone w tylne amortyzatory Koni z zaworem FSD (Frequency Selective Damping). Co ważne, te same amortyzatory są teraz na wyposażeniu standardowym 595 Competizione w przednim zawieszeniu, co znacznie polepsza jej dynamiczne osiągi.

Abarth 595 S4 2016

Poczwórny wydech Monza to znak rozpoznawczy wersji Competizione!

Odmiana Competizione otrzymała nowy zestaw hamulcowy Brembo z czterotłoczkowymi zaciskami na przednich tarczach. Dokładniejsze informacje na temat odmiany Competizione zaprezentujemy niebawem w specjalnym artykule dedykowanym tej wersji. Zachowanie Abartha 595 można zmieniać za pomocą przycisku Sport, który ingeruje w szereg parametrów samochodu –  od maksymalnego momentu obrotowego do siły wspomagania kierownicy, aby odczucia z jazdy były bardziej bezpośrednie i mniej inwazyjne. Ponadto, system ten dopasowuje reakcję silnika na pedał gazu, aby zapewnić szybszą reakcję motoru na polecenia kierowcy.

Zobacz: Facelifting Subaru BRZ – większa moc i lepsze prowadzenie!

Wśród nowości jakie zadebiutowały w czwartej wersji Abartha 595 wymienić warto także system Uconnect, w którym dostępne są dwie wersje wyświetlacza (5-calowa oraz 7-calowa HD z ekranem o wysokiej rozdzielczości), nawigator, radio cyfrowe DAM, a także potężny system nagłośnienia BeatsAudio™ Hi-Fi o mocy 480 W, wyposażony w siedem głośników.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności