Nowa Acura TLX to auto wyjątkowo mocno oczekiwane na rynku amerykańskim. Japoński koncern chciał bowiem stworzyć sedana o doskonałych właściwościach jezdnych, sportowych osiągach i agresywnej linii nadwozia. W sukcesie pomóc ma nie tylko zaawansowany napęd na cztery koła i mocne silniki, ale i nowe, wielowahaczowe zawieszenie. Zdaniem Acury to najlepszy sportowy sedan w historii firmy!
Nie da się ukryć, że za wielką wodą motoryzacja wygląda znacznie barwniej niż w Europie. Brak pseudoekologicznych obostrzeń dotyczących tworzenia coraz to mniejszych silników spalinowych i sztucznego promowania samochodów elektrycznych sprawia, że producenci aut mają więcej swobody w projektowaniu nowych modeli. Dlatego nie dziwi fakt, że coraz więcej Polaków sprowadza auta z USA. A teraz będą mieli kolejny powód by zrezygnować z europejskich modeli. Nazywa się on Acura TLX.
Acura TLX 2021 – nowe zawieszenie i napęd na cztery koła SH-AWD
W Stanach Zjednoczonych Acura TLX to popularne od lat auto. Pod tą nazwą kryje się bowiem zmodyfikowana Honda Accord o wyższej jakości wykonania (Acura to taka Honda w wersji Premium). Z tą różnicą, że Amerykanie w przeciwieństwie do Europejczyków, naprawdę chętnie wybierają ten model, dlatego każda kolejna generacja, to ważny sprawdzian dla Acury. Ale patrząc na zapowiedzi nowej jej generacji, poprzedzonej prototypem Type-S, wszystko powinno się udać. Bo auto nie tylko wygląda genialnie, ale przede wszystkim ma rewelacyjne parametry techniczne.
Honda chwali się przede wszystkim tym, że auto ma mieć rewelacyjne właściwości jezdne i być najlepiej prowadzącym się sedanem w historii firmy. Aby zapewnić sportowe właściwości jezdne, zaadaptowano do niej zaawansowany napęd na cztery koła SH-AWD (Super Handling All-Wheel Drive) z wektorowaniem momentu obrotowego, którego starszą wersję miała w Europie luksusowa Honda Legend. Oprócz tego Acura TLX otrzyma zupełnie nowe, przednie zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, które zastąpi kolumny MacPhersona. Zapewni to lepsze właściwości jezdne z uwagi na maksymalizację kontaktu opon z jezdnią w zakręcie i lepszą kontrolę kąta pochylenia kół. Acura podkreśla, że tego typu zawieszenie w przeszłości miały sportowe modele NSX (I i II generacja) i Integra czy limuzyna Legend. Acura TLX, zwłaszcza w wersji Type-S, ma na nowo przypomnieć o najlepszych sportowych tradycjach marki. Co ciekawe, z NSX II generacji zaadaptowano też elektryczne serwo hamulcowe.
Acura TLX – silniki z turbodoładowaniem
Ciekawe prezentuje się gama jednostek napędowych Acury TLX, zwłaszcza w odniesieniu do oferty europejskich producentów. Wszystkie mają turbodoładowane i zapewniać mają bardzo dobre osiągi. Podstawowym silnikiem jest czterocylindrowy motor z system VTEC o pojemności 2-litrów, który generuje moc 272 KM. Łączony jest standardowo z 10-biegowym automatem, a moc przenoszona jest na przednie koła. Aby skuteczniej konkurować z BMW i Mercedesem, Acura otrzymała oczywiście też silnik V6 dostępny póki co w wersji Type-S.
Zobacz: Najlepiej sprzedające się hot hatche w Polsce! MEGA Raport 2019!
Nie jest to jednak stosowany dotąd wolnossący motor 3.5 V6, tylko nowa, turbodoładowana jednostka o pojemności 3-litrów. Ma ona mieć moc powyżej 300 KM (na tę chwilę jeszcze nie została ona oficjalnie podana). Wiele wskazuje jednak na to, że w przyszłości motor ten będzie występował w kilku wariantach mocy. Odmiana Type-S będzie standardowo wyposażona w napęd na cztery koła, natomiast motor 2-litrowy będzie mógł mieć taki napęd w opcji.
Acura TLX – nowatorskie wnętrze
Nowa Acura TLX ma szereg systemów bezpieczeństwa, ale ciekawą nowością ma być nietypowa poduszka powietrzna pasażera. Wykorzystywać będzie opatentowaną, trójkomorową konstrukcję, która działa podobnie jak rękawica łapacza baseballu. W trakcie uderzenia będzie stopniowo wytracać energię kinetyczną skuteczniejszej ochrony głowy pasażera w potężniejszych zderzeniach czołowych.
Wśród gadżetów umilających podróż znalazł się zaawansowany sprzęt audio Acura ELS STUDIO 3D Premium, który zawiera cztery ultracienkie głośniki sufitowe Highline oraz specjalny opracowany subwoofera Twin Telford. Wrażenie robi jednak niesamowity projekt deski rozdzielczej, która dodatkowo wykończona jest prawdziwym drewnem i aluminium. Nowoczesność łączy się tutaj z elegancją. Aż szkoda, że auto nie trafi na europejski rynek. Prawda jest jednak taka, że tutaj nie zostałaby doceniona.
Zobacz: Mazda opatentowała nowy 6-cylindrowy silnik rzędowy!
Piękna nie to co to niemieckie gowno
Fajny. O to chodzi. Tego chcemy. Po Accordzie przydałby się taki w PL. Civic to nie to i jest trochę brzydki przy tym TLX. W Europie brakuje takiego sedana Hondy, a nawet w ogóle takiego sedana japońskich firm. Wszystkie podobne japońskie odpowiedniki poznikały z oferty. Następców brak. Nie licząc Infiniti czy Lexusa adresowanych do nieco innego klienta i Premium. Czy jest szansa, że odpowiednik tego TLX trafi do EU ? Oby nie trzeba było czekać 2-3 lata dłużej niż w USA jak parę lat temu z Mondeo, który w EU pojawił się o tyle później niż w USA. Trzymamy kciuki,… Czytaj więcej »
Infiniti też zniknęło…a to były bardzo udane auta o sportowym zacięciu. Niebawem ma pojawić się Mazda 6 z tylnym napędem i 6 garowymi silnikami. Czy Acura pojawi się w Europie? Obecnie to chyba mało prawdopodobne. Paradoksalnie Europa przestaje być atrakcyjnym rynkiem dla producentów. Wielokrotnie już o tym rozmawialiśmy z japońskimi i koreańskimi firmami. USA są mniej restrykcyjne a przy tym auta osiągają świetne wyniki sprzedażowe. Co do konkurentów TLX to jak bardziej masz rację – też pomyśleliśmy w pierwszej kolejności o Giulii. Tyle że TLX będzie większy ale z nieco mniej sportowym napędem bo jednak tutaj preferowana będzie przednia oś.… Czytaj więcej »