Najmocniejsze kombi świata, czyli Audi RS6 Performance, doczekało się limitowanej wersji Nogaro, nawiązującej do kultowego Audi RS2 Avant z lat 90-tych XX wieku. Charakterystyczny kolor lakieru, większa moc i lepsze osiągi to jednak nie jedyne nowości w tym modelu. Czym wyróżnia się Audi RS6 Performance Nogaro na tle dotychczasowego modelu Performance?
Koncepcja sportowego auta dla rodziny została wdrożona przez Audi w życie w 1993 roku, kiedy to niemiecki koncern z Ingolstadt zaprezentował model RS2 Avant. To rodzinne kombi dysponowało bardzo mocnym jak na ówczesne czasy, aż 315-konnym motorem benzynowym wyposażonym w 5 cylindrów i turbodoładowanie. Auto powstało we współpracy z Porsche, które dorzuciło od siebie kilka istotnych rozwiązań takich jak pompę paliwową z modelu 964 czy układ hamulcowy z modelu 968 Club Sport. Dziś Audi chce przypomnieć o tym niesamowitym samochodzie, nadając pewne jego cechy swojemu flagowemu kombi czyli Audi RS6 Performance.
Audi RS6 Performance Nogaro
Pod maską klasycznego Audi RS6 Performance pracuje silnik 4.0 V8 bi-turbo, którego moc 605 KM nawet na nas zrobiła wrażenie w trakcie redakcyjnego testu. Mimo ogromnej masy pojazdu, motor nie miał żadnych problemów, aby rozpędzić 2-tonowe kombi do licznikowych 290 km/h szybciej niż Octavia RS Diesel osiąga 185 km/h. A mimo tego, wersja Nogaro może zostać opcjonalnie wyposażona w dodatkowy pakiet zwiększający moc silnika do 705 KM, a moment obrotowy do 880 Nm (z 750 Nm)! Wszytko za sprawą speców z firmy ABT Sportsline, kooperujących z Audi. Dodatkowa moc ma pozwolić rozpędzić niemieckie kombi do 320 km/h!
Zobacz: Test Audi RS6 Performance
Audi RS6 Nogaro na tle bazowej odmiany Performance wyróżnia się też za sprawą seryjnie montowanych w niej hamulców ceramicznych (w RS6 Performance to opcja). Żadnych zmian nie poczyniono w zawieszeniu opartym na pneumatycznych amortyzatorach (w opcji jest oczywiście zawieszenie Dynamic Ride Control). Pakiet Nogaro to jednak przede wszystkim zestaw pewnych akcesoriów nawiązujących wizualnie do pioniera szybkich kombi czyli Audi RS2 Avant.
Audi RS6 Performance Nogaro czyli RS2 Avant po nowemu
Z zewnątrz wersję Nogaro wyróżnia niebieski kolor lakieru oraz błyszczące czernią dodatki, takie jak 21-calowe alufelgi, lotki w przedni zderzaku i relingi dachowe. Do tego uwagę zwracają podwójne z każdej strony końcówki układu wydechowego wykonane z tytanu, elegancko wbudowane w tylny dyfuzor oraz lakierowane pod kolor nadwozia boczne lusterka.
We wnętrzu piorunujące wrażenie robią niebieskie wstawki z alcantary. Ich ogromne połacie pokrywają nie tylko fotele, ale też boczki drzwi, a nawet tunel środkowy. Nawet dywaniki są obszyte niebieską tasiemką dla podkreślenia wyjątkowości tego modelu. Jednak to czy takie zestawienie kolorystyczne jest ciekawe, każdy musi ocenić już sam.
Limitowane Audi RS6 Performance Nogaro
Ocenę atrakcyjności tego modelu warto jednak przeprowadzić szybko i sprawnie. Audi RS6 Performance Nogaro powstanie w limitowanej do 150 sztuk serii. Na rynku niemieckim jej cena ma opiewać na kwotę 124 200 euro, ale z tego co zauważyłem kwota ta nie obejmuje pakietu ABT podnoszącego moc.
Zobacz: Test Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI
Dodaj komentarz