Mazda MX-5 ma już 30 lat i z tej okazji japoński koncern przedstawił jej jubileuszową wersję. Co ważne odmiana ta została pokazana na trwających obecnie targach Chicago Auto Show, tych samych, na których debiutowała w 1989 roku pierwsza jej wersja.
Mazda MX-5 zadebiutowała w 1989 roku podczas Chicago Auto Show. Z miejsca podbiła serca i portfele kierowców z całego świata. Przez 30 lat łącznie sprzedano ponad milion egzemplarzy MX-5. Kluczem jej sukcesu była atrakcyjna cena, niska masa oraz prowadzenie dające prawdziwą radość z prowadzenia auta z otwartym dachem. Przez te 30 lat praktycznie nic się pod tym względem w MX-5 nie zmieniło! W końcu nawet dziś trudno o drugie, tylnonapędowe auto dające taka frajdę z z jazdy po zakrętach za takie pieniądze. Mazda świętując 30-lecie modelu MX-5 przygotowała specjalną, limitowaną do 3000 sztuk serię. Co zatem kryje MX-5 30th Anniversary Edition?
Mazda MX-5 na 30 urodziny!
Mówiąc najprościej, jubileuszowa Mazda MX-5 nie wyróżnia się w sposób szczególny swoimi możliwościami technicznymi na tle dotychczasowej wersji. Korzysta za to z tego wszystkiego, co ma do zaoferowania najlepszego. Unikatowy jest na pewno jej pomarańczowy lakier Racing Orange, który świetnie komponuje się z felgami wykonanymi z kutego aluminium (Rays ZE40 RS30), zaprojektowanymi wyłącznie dla MX-5. Oprócz tego każda Mazda MX-5 30th Anniversary Edition posiada:
- plakietkę okolicznościowa z okazji 30-lecia modelu (z numerem seryjnym)
- pomarańczowe zaciski hamulcowe, pomarańczowe akcenty kolorystyczne na fotelach, tapicerce drzwi bocznych, tablicy wskaźników i lewarku zmiany biegów
- fotele Recaro z pomarańczowymi przeszyciami
- amortyzatory Bilstein (tylko w modelach z ręczną skrzynią biegów)
- zaciski hamulcowe Brembo na przednich kołach (w kolorze pomarańczowym)
- zaciski hamulcowe Nissin na tylnych kołach (w kolorze pomarańczowym)
- system nagłośnienia Bose® (AudioPilot™2) z 9 głośnikami
- Apple CarPlay® oraz Android Auto™ (na wybranych rynkach
Ale to nie znaczy, że jubileuszowa Mazda MX-5 wyróżnia się obecnie tylko wyglądem. Niedawno model ten przeszedł istotną modernizację, w wyniku której m.in. wzmocniono jej silniki! I to solidną porcją mocy, zwłaszcza w 2-litrowym silniku, co istotnie poprawiło i tak świetne osiągi Mazdy MX-5 (testowany przez Nas egzemplarz MX-5 sprzed modernizacji był znacznie szybszy niż deklarował to producent!).
Teraz za niecałe 99 tys. zł możecie nabyć kabriolet, który rozpędza się 0-100 km/h w 6,5 sekundy! A przy tym posiada też tylny napęd i szperę, gwarantujące typowo sportowe wrażenia zza kierownicy. Więcej na ten temat przeczytacie w poniższym artykule:
Zobacz: Mazda MX-5 dostała nowe i mocniejsze silniki!
Dodaj komentarz