Goodyear wprowadza opony dla aut elektrycznych, które oznaczył specjalnym skrótem EV-Ready. W ten sposób ma ułatwić właścicielom samochodów na prąd wybór opony dostosowanej do tego typu pojazdów.
Goodyear EV-Ready – takim symbolem będą od przyszłego roku sygnowane wszystkie opony marki spełniające potrzeby aut elektrycznych. Oznaczenie widoczne na ścianie bocznej opony ma ułatwić kierowcom elektryków wybór odpowiedniego modelu. Co ważne, opona Goodyear z logo EV-Ready będzie odpowiednia także dla pojazdów o napędzie konwencjonalnym czy hybrydowym, co pozwoli dealerom uprościć zarządzanie zapasami opon w magazynach.
Opony dostosowane do aut elektrycznych
Rozwój elektromobilności postępuje – według prognoz S&P Global, do 2029 roku aż 97% nowych pojazdów produkowanych w Europie będzie przynajmniej częściowo zelektryfikowanych, z czego 61% w pełni elektrycznych. Aby zapewnić użytkownikom aut elektrycznych optymalne osiągi, niższy poziom hałasu i dłuższą żywotność opon, Goodyear opracował specjalne technologie:
- Technologia SoundComfort pozwala zredukować hałas we wnętrzu pojazdu nawet o 50% [2], co ma kluczowe znaczenie dla cichej i komfortowej podróży.
- Technologia Mileage Plus podnosi odporność opon na zużycie, które w przypadku „elektryków” może być znacznie szybsze z racji większej masy pojazdu oraz zwiększonego momentu obrotowego.
- Opory toczenia w oponach Goodyear zostały obniżone, co pozwala zmniejszyć zużycie energii i wydłużyć zasięg pojazdu elektrycznego. Osiągnięto to dzięki optymalizacji konstrukcji opon, wprowadzeniu innowacyjnych mieszanek i aerodynamicznej konstrukcji ściany bocznej.
Oprócz logo EV, które pojawi się na oponach przeznaczonych na szeroki rynek, Goodyear wprowadza również dwa inne oznaczenia na modelach przeznaczonych jako wyposażenie fabryczne (OE) pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in (PHEV) – Goodyear’s Electric Drive Technology (EDT) i Electric Drive Ready (EDR). Symbole te potwierdzają zastosowanie technologii dopasowanych do konkretnych potrzeb danego pojazdu, takich jak połączenie wysokiej ładowności, określonych właściwości jezdnych i hałasu oraz innych kryteriów.
Zobacz: Opona Continental WinterContact TS 870 – jaką grubość ma bieżnik?
Dodaj komentarz