Nowe Audi S3 oferować ma większą moc, moment obrotowy i lepsze osiągi, a przy tym posiadać nowe wyposażenie i rozwiązania techniczne. Dostępny będzie m.in. Audi virtual cockpit, znany m.in. z Audi TT oraz asystent jazdy w korkach, a gama nadwozi obejmie odmiany Limousine, Sportback, hatchback i Cabrio.
Nowe Audi S3 zostało poddane wizualnej metamorfozie, upodobniającej je do pozostałych modeli w gamie, w tym do nowego A4. Zmieniono przede wszystkim kształt przednich reflektorów, poszerzono osłonę chłodnicy Singleframe, przeprojektowano wkłady tylnych świateł i zamontowano nowy dyfuzor w tylnym zderzaku. Poszerzono także paletę lakierów o nowe kolory. Nowością są diodowe reflektory Matrix LED zastosowane po raz pierwszy w aucie kompaktowym Audi.
Zobacz: Test Audi RS3 Sportback 2.5 TFSI
Największe zmiany, o których poinformował nas producent, dotyczą zespołu napędowego nowego Audi S3. Dwulitrowy, turbodoładowany silnik z serii TFSI będzie osiągał teraz moc 310 KM czyli o 10 KM większą niż dotychczas. O 20 Nm większy będzie także maksymalny moment obrotowy, a jego 400 Nm silnik będzie osiągane przez motor w zakresie od 2000-5400 obr./min (w poprzedniku 380 Nm dostępne było od 1850 do 5100 obr./min).
Silnik będzie przekazywał moment obrotowy na wszystkie cztery koła poprzez układ oparty na sprzęgle typu Haldex. Na potrzeby nowego modelu, elektronika sterująca pracą systemu quattro została jednak przeprojektowana tak, aby tylna oś pracowała przez dłuższy niż dotąd czas. Zmieniono także działanie systemu stabilizacji toru jazdy. Wszystko dla jeszcze bardziej sportowych wrażeń za kierownicą. Producent nie przekazał jednak żadnych informacji na temat osiągów nowego Audi S3. Obecnie, zarówno S3 Sportback jak i S3 Limousine przyspieszają od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy, a ich prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h.
Zobacz: Nowe Audi SQ5 plus – 3.0 TDI o mocy 340 KM
Pewne zmiany zaszły także we wnętrzu nowego Audi S3. Przede wszystkim w miejscu tradycyjnych zegarów pojawił się 12,8-calowy ekran tzw. Audi virtual cockpit, znany chociażby z modelu TT. Prezentuje on nie tylko podstawowe dane dotyczące parametrów auta, ale może także wyświetlać obraz nawigacji satelitarnej. Zupełnie inna jest też kierownica z charakterystycznym, spłaszczonym u dołu wieńcem, która może posiadać funkcję podgrzewania.
Nowe Audi A3 trafi do sprzedaży na początku maja 2016 roku, pierwsze dostawy do klientów będą miały miejsce latem.
Dodaj komentarz