REKLAMA

Elektryczny Nissan Townstar EV – sprawdziliśmy wersję VAN i Combi

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: DailyDriver.pl · Dodane: 28 kwietnia 2023
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Nissan Townstar to kolejny model zelektryfikowanego samochodu marki, który wpisuje się w ambitne cele strategii Ambition 2030. Nissan zamierza do 2030 roku oferować wyłącznie samochody elektryczne. Czym różni się elektryczny Townstar w wersji VAN i Combi?

Townstar, którego dotychczas dostępne były wersje Van i Combi z benzynowym silnikiem o mocy 130 KM, zadebiutował w wyczekiwanej odmianie w pełni elektrycznej. Ten model ma zastąpić popularnego i cenionego na rynku Nissana e-NV200. Wraz z modelem elektrycznym, do gamy Townstar dołączyły także nowe wersje nadwoziowe: Van z długim rozstawem osi oraz Crew Van.

Nissan Townstar EV

Elektryczny Townstar jest napędzany silnikiem o mocy 90 kW (122 KM) i zasilany akumulatorem o pojemności netto 44 kWh. Oprócz podstawowej wersji VISIA, w seryjnym wyposażeniu Townstara znajdują się ładowarka trójfazowa AC o mocy 22 kW, aktywny system zarządzania temperaturą akumulatora (chłodzenie i nagrzewanie) oraz pompa ciepła. W lepiej wyposażonych egzemplarzach dostępna jest instalacja umożliwiająca szybkie ładowanie prądem stałym w standardzie CCS z maksymalną mocą do 80 kW (opcja w Business, standard w N-Connecta i Tekna).

Zobacz: Test Nissan Ariya Evolve

Dzięki temu ładowanie akumulatora od 15% do 80% przy użyciu szybkiej ładowarki DC ze złączem CCS i prądem z maksymalną mocą do 80 kW trwa 37 minut. Póki co, nie będzie jedna można wykorzystać auta jako źródło prądu dla innych urządzeń np. na budowie czy do zasilania domu. W przyszłości ma to ulec zmianie.

W zależności od wersji nadwoziowej, odmiana VAN może mieć kufer o pojemności od 3,3 m3 (krótki rozstaw osi, 2 siedzenia) do 4,3 m3 (dłuższy rozstaw osi). Ciekawostką jest wersja Crew VAN, które ma 5 miejsc i kufer o pojemności od 2,1 do 3,1 m3. Ma ona łączyć cechy pojazdu osobowego z dostawczym. Najtańszy VAN kosztuje 147 tys. zł, a najdroższa wersja VAN L2 186 tys. zł. Odmiana Crew VAN L2 zaczyna się od 165 900 zł.

Nissan Townstar Combi

Nissan Townstar Combi to z kolei 5-miejscowa wersja elektrycznego samochodu, która została zaprojektowana z myślą o potrzebach dużych rodzin. To propozycja dla osób, które potrzebują przestronnego i wygodnego samochodu, którym można przewozić zarówno pasażerów, jak i duże ilości bagażu. Model ten ma przestronną kabinę i potężny bagażnik, który ma standardową pojemność wynoszącą aż 775 litrów.

Po złożeniu kanapy bagażnik może wzrosnąć nawet do 2500 litrów, co czyni go jednym z największych na rynku. Radzi sobie też z ciągnięciem przyczep o masie własnej do 1500 kg. Dla rodzin, które lubią spędzać czas poza miastem i korzystać np. z uroków turystyki kempingowej będzie to ważne.

Nissan Townstar Combi napędzany jet tym samym silnikiem elektrycznym co wersja VAN. Do seryjnego wyposażenia tego modelu należą ładowarka trójfazowa AC o mocy 22 kW, aktywny system zarządzania temperaturą akumulatora oraz pompa ciepła. Dzięki temu obszerne wnętrze Nissana Townstar Combi można szybciej nagrzać zimą, tym bardziej, że można w tym celu posłużyć się aplikacją. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi do 285 kilometrów w cyklu mieszanym WLTP.

Wnętrze i wyposażenie

Niezależnie od wybranej wersji Townstar EV ma całkiem bogate wyposażenie. Standardowe zegary analogowe można zastąpić cyfrowymi ich odpowiednikami o świetnej jakości obrazu. W opcji jest też kamera 360 stopni, asystent parkowania, który pozwala na samoczynne parkowanie auta czy pakiet zimowy obejmujący podgrzewaną kierownicę, przednie fotele i szybę czołową. Nie każdy Townstar ma nawigację, ale może ją zastąpić przewodowy Android Auto/Apple Car.

Materiały wykończeniowe zdominowane są przez twardy plastik, a ekran multimediów ma niższą rozdzielczość i mniej żywe barwy niż ten, jaki opcjonalnie może zastąpić wskaźniki analogowe. W aucie jest za to dużo schowków. W wersji osobowej mają one pojemność 49 litrów. Przesuwana tylna kanapa została wyposażona w punkty mocowania Isofix, które umożliwiają bezpieczny transport dwóch dzieci na skrajnych miejscach, dodatkowe mocowanie Isofix przewidziano też na przednim fotelu pasażera. Dodatkowo w seryjnym wyposażeniu wersji Tekna znajduje się znany z innych modeli Nissana system Pro-PILOT Assist wspomagający kierowcę w czasie jazdy na drogach wielojezdniowych zarówno podczas hamowania, przyspieszania, a także kierowania.

Zobacz: Peugeot 408 – pierwsze wrażenia i opinie po jazdach testowych

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności