Jak zwiększyć moc w BMW M340i? Tuner G-POWER ma 3 opcje pozwalające na podniesienie mocy do nawet 510 KM! Tym samym auto powinno być szybsze niż BMW M3 F80 i niewiele ustępować nawet nowej generacji, która lada moment ma się pojawić na rynku. A do tego zachowa swoją większą uniwersalność od M3.
W oczekiwaniu na nowe BMW M3, firma G-POWER przygotowała 3 pakiety modyfikacji przeznaczone dla BMW M340i xDrive. I jest to tyle interesująca opcja, że z jednej strony kierowca będzie mógł mieć większą moc i lepsze osiągi, a z drugiej zachowa możliwość wyboru swojego BMW w wersji kombi. Na dodatek, z uwagi na napęd xDrive, samochód będzie bardziej wszechstronny od klasycznej M-ki. A co dokładnie ma do zaoferowania niemiecki tuner właścicielom najmocniejszej obecnie „trójki”?
BMW M340i – jak można zwiększyć moc i poprawić osiągi?
G-Power oferuje trzy pakiety modyfikacji. Pierwszy nazywa się GP-420 i jak sama nazwa wskazuje pozwala podnieść moc silnika do 420 KM. To kusząca propozycja zważywszy na to, że taką samą mocą dysponowało BMW M3 E90. To z resztą też tylko 11 KM mniej niż w przypadku BMW M3 F80. Ale to nie koniec dobrych wieści. Po pierwsze pakiet GP-420 zakłada wyłącznie wgranie nowego oprogramowania ECU i bez potrzeby dokonywania jakichkolwiek modyfikacji mechanicznych. Po drugie pakiet GP-420 pozwala BMW M340i xDrive przyspieszać 0-100 km/h w 4,0 sekundy a po trzecie, po zdjęciu ogranicznika prędkości, auto rozpędzi się do 297 km/h! Czy usługa ta ma jakąś wadę? Tak! Cena za za pakiet GP-420 wynosi aż 1695 funtów czyli 8785 z!
Zobacz: Nowe BMW M340d xDrive o mocy 340 KM to miękka hybryda!
Kolejna opcja to pakiet GP-470. Jego założenia wykraczają już poza modyfikację ECU. Oprócz nowej mapy, auto otrzymuje układ wydechowy ze sportowym katalizatorem, dzięki czemu moc silnika wzrasta do 470 KM. A to więcej niż w BMW M3 F80. Poprawie ulegają też osiągi, bo sprint 0-100 km/h zajmuje tylko 3,8 sekundy. Szkoda, że tuner nie podał o ile skraca się przypieszenie 0-150 km/h i 0-200 km/h. Dlaczego? Bo laik może nie zrozumieć, dlaczego za 0,2 sekundy trzeba zapłacić kolejne 2550 funtów. Pakiet GP-470 kosztuje bowiem 4245 funtów czyli aż 22 tysiące złotych.
Żeby jednak mieć pewność, że nasze BMW M340i xDrive będzie mogło dogonić nowe BMW M3, może od razu zdecydować się na pakiet GP-510. Dzięki niemu 3-litrowy silnik osiągnie moc 510 KM, co pozwoli skrócić przyspieszenie 0-100 km/h do 3,7 sekundy (i na pewno jeszcze bardziej 0-200 km/h). W ramach tej modyfikacji auto otrzyma nie tylko nową mapę, downpipe ze stali nierdzewnej i sportowy katalizator, ale też nową turbosprężarkę z większym kołem kompresora, turbiny. Tyle że pakiet ten kosztuje 5840 funtów czyli ponad 30 tys. zł. Dużo, ale z drugiej strony dopłata do BMW M3 będzie znacznie większa. Zatem jeśli zależeć Ci będzie głównie na osiągach, to może być to ciekawa opcja.
Zobacz: BMW M3 G80 w wersji Pure! Wraca manual i tylny napęd?!
A co
Z gwarancją?
Dobra opcja jest z tym programem ale ponad 8 tyś zł to przesada. Najlepiej oplac się opcja nr 3.