REKLAMA

Auto na tor czyli Mazda MX-5 Speedster Evolution!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: Mazda · Dodane: 26 października 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Mazda MX-5 w wersji Speedster Evolution to chyba idealne auto dla Daily Drivera. Konstrukcja nadwozia pozbawiona przedniej szyby i dostosowana do jazdy w kasku, bardzo niska masa i  świetny rozkład mas pomiędzy osiami. Do tego przydałyby się wolnossące silniki i ręczna skrzynia biegów o niezwykle krótkim skoku lewarka. Mazda MX-5 Speedster Evolution wydaje się być stworzona pod weekendowe upalanie na torze!

Warto zauważyć, że Mazda modelem Speedster Evolution jeszcze bardziej chce nawiązać do filozofii Colina Chapmana, której sednem była poprawa właściwości jezdnych i osiągów auta, poprzez maksymalną redukcję masy pojazdu. Brytyjski inżynier i konstruktor wyścigowy całą tę ideę z sukcesami wdrażał do wszystkich swoich samochodów marki Lotus. Dzisiejsza Mazda zaczyna coraz częściej czerpać z jego zamysłu.

Mazda MX-5 ND 2016

Zobacz: Test Mazda MX-5 ND 2.0 SKYACTIVE-G

Już standardowa Mazda MX-5 ND, którą miałem okazję dla Was testować, chwyciła me serce niesamowicie niską wagą, a co za tym idzie, fenomenalnym prowadzeniem. Jej masa wynosząca zaledwie 1000 kg jest wynikiem niespotykanym w tej klasie aut. W rezultacie, mimo tylko 165-konnego silnika, udało się mi rozpędzić ją 0-100 km/h w 6,5 sekundy!

Mazda MX-5 Speedster Evolution – wersja pod Track Day!

Aż strach pomyśleć co potrafi zatem Mazda MX-5 Speedster Evolution, skoro zdaniem przedstawicieli koncernu udało im się zredukować jej masę o kolejne 160 kg! Przy takich samych osiągach silnika można spokojnie liczyć na sprint do pierwszej setki  zajmujący nie więcej niż 6 sekund. Mazda nie podaje niestety żadnych osiągów tej wersji, ani parametrów jednostki napędowej, która napędza Speedstera Evolution.

Mazda MX-5 Speedster Evolution

Mazda MX-5 Speedster Evolution jest lżejsza od prototypu Speedster o 45 kg, a od cywilnej wersji MX-5 aż o 160 kg!

Szansa na rynkowy debiut tego modelu na rynku jest prawie żadna. A szkoda, bowiem model ten mógłby być konkurentem dla aut pokroju Caterhana 7, a po wzmocnieniu silnika nawet dla KTM X-Bow czy Ariel Atoma. Wyjątkowo ciepło model ten mógłby zostać przyjęty przez rynek brytyjski. To w końcu Mekka roadsterów i ojczyzna imprez typu Track Day!

Zobacz: Mazda MX-5 w sportowej wersji MPS!

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Aktualności