REKLAMA

Sportowa Mazda RX-9 z turbodoładowanym silnikiem Wankla!

Autor: Daily Driver · Zdjęcia: · Dodane: 26 sierpnia 2016
Zobacz także:
Przelicznik mocy » Auto z Niemiec »

Sportowa Mazda RX-9 napędzana nową generacją silnika Wankla z serii SKYACTIV-R ma trafić na rynek w 2020 roku! Kontynuując tradycję budowania niesamowitych aut napędzanych motorami o wirujących tłokach, Mazda chce uświetnić 100-lecie swojego istnienia. Jednocześnie model RX-9 może sporo namieszać w segmencie sportowych samochodów!

Sportowe Mazdy napędzane silnikami Wankla zawsze budziły wiele emocji i kontrowersji. Takie modele jak RX-7 czy RX-8 pociągały pięknymi liniami nadwozia i wysokoobrotowymi motorami. Choć ich jednostki napędowe uważane są powszechnie za paliwożerne i awaryjne, to prawda jest taka, że przy odpowiedniej eksploatacji i serwisowaniu potrafią pokonać bez zająknięcia i 100 000 km. Późnej należy oddać je w ręce odpowiedniego specjalisty, który relatywnie niewielkim kosztem przywróci je do pełnej sprawności.

Zobacz: Test Mazda MX-5 ND 2.0 SKYACTIVE-G

O nowej Mazdzie RX-9 wiemy tak naprawdę niewiele. Japoński portal Holiday Auto twierdzi, że będzie ona napędzana nowym silnikiem Wankla z serii SKYACTIV-R. Litera „R” odnosi się do słowa „rotary” oznaczającego „obrotowy” i ma podkreślać nietypową konstrukcję motoru opartą na wirujących tłokach.

Mazda RX-9 2016

Czy tak będzie wyglądać Mazda RX-9?

Silnik Mazdy RX-9 posiadać ma dwa cylindry, każdy o pojemności 800 cm3. W sumie pojemność motoru ma zatem nie przekraczać 1,6 litra. Teoretycznie niewiele. W praktyce ta niecodzienna jednostka napędowa osiągać ma moc aż 400 KM, czyli o 169 KM więcej niż w dotychczasowej Mazdzie RX-8 (231 KM). Tak wysoki współczynnik mocy w stosunku do pojemności silnika uzyskano między innymi dzięki zastosowaniu turbodoładowania (warto przy tym pamiętać, że motor Wankla sam w sobie charakteryzuje się bardzo wysoką wydajnością). Silnik ma charakteryzować się wysokim stopniem sprężania, dzięki któremu ma on z jednej strony lepiej pracować przy niskich obrotach, a z drugiej zużywać mniej paliwa. W określonych warunkach ma on bowiem pracować jak silnik diesla!

Mazda RX-9 2016

Zobacz: Mazda MX-5 w sportowej wersji MPS!

Dzięki niskiej masie auta, która ma nie przekroczyć 1300 kg Mazda RX-9 ma mieć świetne osiągi. Producent chce jednak największy nacisk położyć na prowadzenie auta i prędkości jakie będzie ono osiągać w zakrętach. Prędkość maksymalna ma zejść na dalszy plan. Aby spełnić te deklaracje Mazda RX-9 na pewno otrzyma napęd na tylne koła wsparty dodatkowo szperą. Na chwilę obecną nie ma jednak konkretnej informacji czy moment obrotowy będzie przekazywany na tylną oś przez skrzynię automatyczną czy manualną.

Mazda RX-9 2016

Mazda RX-9 ma być mniejsza niż zaprezentowany niedawno koncepcyjny model RX-Vision, a jej kabina mieścić ma tylko dwie osoby. Wnętrze zostanie wykończone w dużej mierze skórą i prawdziwym aluminium. Cena Mazdy RX-9 będzie jednak adekwatna do jakości auta i osiągnąć ma poziom nawet 80 tys. dolarów czyli ponad 300 tys. zł!

Zobacz: Nowe Porsche 960 z centralnie umieszczonym silnikiem!

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Zuhhradzio Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Zuhh
Gość
Zuhh

Ależ ten samochód jest piękny 😀 Wprost się nie można napatrzeć…Marzenie by się spełniło, gdyby trafił do produkcji. Mazda słynie ze świetnych konceptów, ale i w przeszłości miała fantastyczne modele wyprzedzające zwój czas, jak choćby Cosmo Sport 110S oraz RX-5 czy Eunos Cosmo.Więcej o tych modelach znajdziecie w artykule: https://www.mazda.warszawa.pl/poczatki-czyli-wyprzedzajaca-swoj-czas-mazda-cosmo-sport-110s-generacje-mazdy-cosmo/

radzio
Gość
radzio

znowu dali rade! ale maszyna!

Aktualności