Hyundai Elantra N TCR to nowe auto jakie zagości w wyścigach WTCR. Tym samym Elantra zastąpi dotychczasowy model, i30 N, który bardzo dobrze znany jest wśród polskich kierowców. Co o nowym samochodzie sądzą jego etatowi kierowcy? Oto pierwsze komentarze.
Po trzech bardzo udanych sezonach w Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych (WTCR), kierowcy Hyundaia przesiądą się z zasłużonego i30 N TCR do Elantry N TCR. W sumie kierowcy i30 N TCR wygrali 21 wyścigów i stanęli na podium dokładnie w połowie wyścigów serii – całkiem dobrze to świadczy o samochodzie i30 N TCR. Czy następca będzie równie szybki? Na odpowiedź musimy poczekać do startu serii WTCR, której inauguracja odbędzie się 3 czerwca na słynnym torze Nürburgring w Niemczech.
Hyundai Elantra N w serii WTCR
W tym sezonie nowym Hyundaiem Elantra i30 N jeździć będzie czterech kierowców w dwóch zespołach: zwycięzca WTCR w 2018 r. Gabriel Tarquini i zwycięzca WTCR w 2019r. Norbert Michelisz w zespole BRC Squadra Corse, oraz Luca Engstler i Jean-Karl Vernay w zespole Engstler Motorsport.
W zeszłym sezonie miałem samochód nr 1, a moim pierwszym celem jest po prostu odzyskanie go. Po przetestowaniu Elantry N TCR jestem przekonany, że możemy kontynuować sukces, jaki odnieśliśmy z i30 N TCR
– podkreślił Norbert Michelisz, zwycięzca WTCR w 2019 r. w zespole BRC Squadra Corse.
Przez cały czas testowania Elantra N TCR stawał się coraz lepszy za każdym razem, gdy byliśmy na torze, a przed pierwszym wyścigiem mamy jeszcze zaplanowane kilka testów.
– powiedział Luca Engstler
Sukces naszych klientów w poprzednich sezonach odegrał kluczową rolę w ugruntowaniu reputacji marki Hyundai N w społeczności sportów motorowych i samochodów wyczynowych. Wprowadzenie Elantra N TCR do sieci startowej daje szansę dalszej promocji rozwijającej się marki N i miejmy nadzieję, że przyczyni się do długiej listy zwycięstw klientów Hyundai Motorsport
– powiedział Till Wartenberg, wiceprezes i szef działu zarządzania marką N Motorsport.
Sezon 2021 WTCR składa się z ośmiu wyścigów:
- Nürburgring (Niemcy) 3-5 czerwiec
- Vila Real (Portugalia) 26-27 czerwiec
- MotorLand Aragón (Hiszpania) 9-11 lipiec
- Adria (Włochy) 31 lipiec – 1 sierpień
- Hungaroring (Węgry) 21-22 sierpień
- Inje Speedium (Korea Południowa) 16-17 październik
- Ningbo (Chiny) 6-7 listopad
- Circuito da Guia (Makao) 19-21 listopad
Zobacz: PZM opublikował kalendarz na 2021 rok obejmujący rajdy, wyścigi i rallycross!
Dodaj komentarz